שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון ג'יפ בהרי ירושלים - יום שישי, 5/7/2019

חבורת גרנד צ'רוקים (ורנגלר אחד) יצאה במסגרת טיולי מועדון Jeep לטיול קייצי קצר של יום שישי בהרי ירושלים – הרבה ירוק בעיניים, נופים מרהיבים ואוויר צלול

לא כל טיולי מועדון ג'יפ הם רצח בעיניים, לעיסת סלעים וריסוק הגחונות – יש גם טיולי כיף רגועים קרובים לבית, כמו הטיול הזה. הרי ירושלים הם יעד טבעי עבור מי שרוצה לנשום קצת אוויר הרים צלול ולנשום טבע ירוק ורענן גם בשיא הקיץ, בלי להרחיק יותר מדי מהבית ועם שעת חזרה נוחה ומוקדמת. מתאים כמו כפפה ליד לבעלי גרנד צ'רוקי מצוחצחים שלא ששים לבדוק את עמידות הגחון והפגושים על סלעי הנגב ורמת הגולן.

נפגשנו בתחנת הדלק ב"יד לשריון" בלטרון. החום של תחילת יולי מתחיל להכות, התחנה עמוסה מטיילים, עוברי אורח ורוכבי אופניים, ובבלגן הגדול שמסביב מיהרנו לערוך היכרות, תדריך וחלוקת מכשירי קשר ולצאת מהתחנה ההומה והרועשת. נכנסנו לשטח ליד מנזר השתקנים. הדרך מתפתלת בינות לכרמים וסבך שבילי היער מוביל אותנו מסביב ליישוב נווה-שלום (ישוב מעורב בו מתגוררות ביחד משפחות יהודיות וערביות) לכיוון "דרך בורמה". ועד שנגיע לציר ההיסטורי מימי מלחמת השחרור, אנו מתמודדים עם אתגר עבירות קצר בשמורת נחל מאיר בדמות עלייה תלולה, רצופה במדרגות אבן שכולם מתמודדים עימן בהצלחה, מי יותר ומי מעט פחות – חלק עלו בקלות, אחרים נדרשו למעט כיוונים מבחוץ, אבל גרנד צ'רוקי לא פראייר ולאחר כמה דקות כולם הגיעו לפסגה בשלום. על הרנגלר JL שהצטרף לחבורת הגראנדים, העלייה הזו לא עשתה שום רושם. על סיפונו מדובר בסתם עוד שביל, רק בעלייה.

לפני ירידת "הסרפנטינות" עצרנו להסברים על דרך בורמה והמצור על ירושלים בימי מלחמת השחרור. קטע הסרפנטינות עצמו, שבדרך כלל מאתגר ג'יפונים, לא עשה רושם על חבורת הגראנדים וחיש קל הגענו לנקודת המנוחה המוצלת בעין-חילה ופרסנו ארוחת בוקר עשירה כהלכתה.

אחרי שהבטן מלאה, ממשיכים בדרכנו לכיוון שער הגיא. חולפים על פני חניון הפיקניקים של עין מסילה, עוברים מתחת לכביש 38 ומתחילים לטפס ב"דרך הג'יפים" לכיוון שלוחת שיירות החולשת מדרום על שער הגיא, עליה ממוקמים משלט 21 ומשלט 16. אנו עולים לכיוון המשלטים מהשביל המסודר ולא מ"מעלה משלט 21" המפורסם – בכל זאת באנו היום לטיול נינוח ורגוע, לא להרפתקאת עבירות... עצירת נוספת לתצפית סמוך למשלט 16, מספקת לנו תצפית פנורמית של כביש 1 ושער הגיא, "שלוחת המשלטים" הנמצאת ממולנו מעבר לכביש 1, "דרך דיפנבייקר" ונווה אילן. מערבה לנו נפרסים מתחתינו העיר מודיעין, יער בן שמן וכל גוש דן. זוהי אחת מפינות החמד המרהיבות לעצירת קפה וממש לא מתחשק לזוז מכאן, אבל יש לנו עוד כברת דרך לעשות. ממשיכים עם השביל לכיוון מושב בית מאיר, חוצים את הכביש ויורדים לכיוון נחל כסלון, עוברים את "צומת ה-H" ומגיעים לעין לימון.

עין לימון הוא פינת חמד יפהפיה. יש כאן נקבה בקיר הסלע, שדרכה זורמים מי מעיין לבריכת אבן רבועה. המים עמוקים למדי ובעבר (וגם היום) רבים נהנו לרחוץ בהם, אבל לאחר שבקבוצה שלנו אף אחד לא שש להכנס למים, יצאנו לכיוון האופציה השנייה לרחצה – טיפסנו מעל לכפר עין רפא לכיוון צובה וכביש 395, ונכנסנו שוב לשטח בירידה מעל לנחל צובה. השביל מתפתל על צלעו המזרחית של הר הטייסים, מעל לנחל צובה, ולאחר כמה קילומטרים אנו מגיעים לרחבת החנייה של עין טייסים. הליכה קצרה בשביל סלעי עם מדרגות, מביאה אותנו לבריכת מים המקסימה והמוצלת – כאן המים נראים טובים ומזמינים יותר, אבל כבר מתחיל להיות מאוחר ושוב לא נמצאו קליינטים לרחצה מרעננת... לפינאלה, המשך הירידה בשביל לכיוון נחל שורק וחציית הנחל הזורם (מדובר במי ביוב מטוהרים אמנם, אבל כאן לא טובלים ולא מתרחצים...) תוך השפרצת סילוני מים גדולים לטובת הצילומים.

היה לנו נחמד וכיף בטיול קטן, לא קשה, לא ארוך ולא רחוק, מושלם לבילוי של יום שישי עד שעות אחר הצהריים המוקדמות. כרגיל בטיולי מועדון Jeep, נהנינו מחברה נעימה, נהיגה טובה ויופי של רכבי כביש-שטח, שיודעים לספק חוויית נהיגת שטח מבלי לוותר על נוחות ופינוקים. נתראה בטיולים הבאים!

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן