כביש / ספורט > כתבות

כלמוביל מרצדס משיקה את ה-E Class החדשה

הדור החדש (והעשירי) של מכונית הסאלון המצליחה של מרצדס מגיעה בשלב זה בשתי גרסאות של מנועי בנזין - היברידי קל לתגבור התאוצה ופלאג אין עם טווח מוצהר של עד 100 ק"מ. הדור החדש של מרצדס נהנה גם מטכנולוגיות חדשניות במערכות הבטיחות ובחוויית הנהג והנוסעים ברכב


מרצדס משיקה בישראל את הדור החדש והעשירי של מכונית הסאלון המצליחה שלה דגם ה-E Class, שמשלב טכנולוגיות מתקדמות במערכות הבטיחות האקטיביות, במערכת הבידור ותפעול הרכב. ו
ה-
E Class החדשה מגיעה כרגע עם שני דגמי מנועי בנזין (מנוע בעירה) עם מערכת היברידית קלה או בגרסת פלאג-אין היברידי לטווח מוצהר של עד 100 ק"מ על חשמל בלבד.

גרסת מרצדס E 200 מוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש (טורבו), המצויד במערכת עזר היברידית קלה 48V (EQ BOOST) - מנוע זה מפיק 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ. גרסה זו מאיצה למהירות של 100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 236 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת לפי תקן WLTP עומדת על קרוב ל-11 קילומטרים לליטר.

גרסת מרצדס E 300 e המשלבת בין מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש (טורבו) ומנוע חשמלי (EQ POWER) שבשילוב יחד מספקים 313 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ. גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בנפח של 25.4 קוט"ש שמאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ (ותוספת משקל של כ-400 ק"ג מדגם ה- E 200). גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מגיעה למהירות של 234 קמ"ש ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל.

ה-E Class החדשה מציגה בסיס גלגלים של 2,961 ס"מ (גידול של 22 מ"מ לעומת הדור הקודם) ורוחב של 1,880 מ"מ (36 מ"מ יותר מהדור הקודם), אלמנטים שתורמים להרחבת פנים הרכב ולנוחות הנוסעים. תא המטען של גרסת הסדאן הינו בנפח של 540 ליטרים ובגרסת הפלאג-אין 370 ליטרים. משקל של 1,825 ק"ג ובגרסת הפלאג-אין 2,210 ק"ג.
הדגמים מגיעים עם תאורת
Led מתקדמת, גג שמש פנורמי נפתח וחישוקים בקוטר של "20. הרכב מגיע עם אופציית תצורת גריל קלאסי הכולל 3 פסי ניקל רוחביים וסמל מרצדס בולט על מכסה המנוע, או בעיצוב ספורטיבי עם צורות תלת ממדיות וסמל מרצדס ענק במרכז הרכב.

הדור החדש של ה- E מצויד במתלים עם מערכת Agility Control לכיוון קשיחות. בנוסף, קיימת אפשרות למתלי האוויר AIRMATIC עם שיכוך ADS+ מתכוונן ואופציה להיגוי בציר האחורי התורם להידוק הפניות בעת נסיעה בכביש מפותל והקטנת קוטר הסיבוב בין מדרכות. ה-E החדש מציג יעילות אווירודינמית מעולה עם מקדם גרר של 0.236 CD.

תא הנוסעים מגיע עם קונסולה עטופה במסגרת Led של תאורת אווירה ב-64 גוונים לבחירה וכולל את מערכת ה-MBUX של מרצדס עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ולאפל קאר פליי, ניווט מקורי ושניים או שלושה מסכים בחלק מהגרסאות: לוח מחוונים בגודל "12.3, מסך בגודל "14.4 בקונסולה המרכזית ומסך "12.3 נוסף מול מושב הנוסע המאפשר לנוסע לצפות תוך כדי נסיעה, מבלי שהנהג יוכל לצפות במסך זה כדי למנוע הסחת דעת בנהיגה.

ה-E Class ממוצעת עם מערכות בטיחות מתקדמות ביותר של מרצדס, הכוללות בין השאר, - Driving Assistance Plus עם בקרת השיוט האקטיבית, זחילת פקקים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב ושמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, בלימת חירום אוטונומית, מערכת מצלמות היקפיות 360 מעולות, התראת רכבים בשטח המת, התראה ובלימה בעת זיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד.

מחירים (דגמי 2024):

E200 Premium - 539,000 שקלים

E300e - 639,000 שקלים.