אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

טל שביט - במלאת שנה למותו, ''חברים מספרים על טל''

מועדון צוותא בתל אביב ידע אירועים אינטימיים מיוחדים בעבר, אך ספק אם היה בו אירוע שהמילה אופנוע נאמרה בו כל כך הרבה פעמים, ותמיד זה היה יחד עם השם טל שביט

image

שנה חלפה מאז שטל שביט חברינו האהוב נקטף מאיתנו. ביום שישי (16.3.12) בצהריים, התקבצו עשרות בני משפחה וחברים וותיקים וצעירים לציין את התקופה הקשה ביותר בחייה של משפחת שביט ובחייהם שלהם מאז התאונה שבה איבדנו את טל.
בכניסה לאולם צוותא התגודדו חברים ובני משפחה וחיבקו זה את זה. החליפו מילות נחמה או רק הביטו בעיניים הלחות מעצב כאומרים האחד לשני: ''לא יאמן כמה מהר חלפה שנה ועדיין לא הצלחנו לעכל את האובדן הנוראי''.

image

בכניסה למבואה, הוצב כן שחור ועליו תמונה של טל, יושב לו ומביט באופנוע בשובבות והעליצות שאפיינו אותו באותו מידה כמו האחריות, הדקדקנות והשקדנות.
כל מי שהגיע, נעצר ליד התמונה, הביט בה שניות ארוכות, נשם נשימה עמוקה של געגוע והמשיך הלאה.
כל כך הרבה פנים היו לו לטל שביט וכולם התחברו לאיש אחד גדול, מבריק ומצחיק שלקח המון דברים בחיים ברצינות גמורה, אבל אהב יותר מכל להשתטות.
מיה שביט, אימו של טל, פתחה את המפגש בווידוי קצר על מהות האירוע והרעיון שעומד מאחוריו. ''באנו לכאן להמשיך ולציין את חייו של טל ולא לקיים אזכרה לציון מותו. המאפיין הגדול שלו היה ההומור השנון וברוח זאת נבנה גם האירוע''.

image

דני קושמרו, נתיב רובינזון ודני פרומצ'נקו הנחו את האירוע ותיבלו בסיפורים וזיכרונות אישיים והזמינו לבמה חברים וותיקים של טל ששיתפו את הקהל בחוויה מצחיקה אחת שחוו עם טל ביחד.
כאשר הוקרנו קטעי הוידאו שטל כתב וגם שיחק בהם, נשמעו פרצי צחוק בקהל אך העיניים דמעו מכאב וגעגוע.
לשעה אחת קלה, טל חזר וישב בינינו באולם, התבדח, השתטה ונהנה מכל רגע.
נתיב רובינזון היטיב לתאר את עוצמת המשמעות של השפעתו של טל על הנוכחים ועל רבים אחרים שפגשו בו בחייו ואמר: ''גדולתו של טל שביט איננה טמונה רק בעובדה שהוא היה דמות דומיננטית ואהובה בחייו, אלא גם אחרי מותו. בחלוף שנה מאז המקרה הטרגי, טל עדיין משפיע על כולנו וממשיך להיות חלק בחיי כל הנוכחים כאן''
. במהלך האירוע הוצגו שלושה סיפורים שזכו במקומות הראשונים בתחרות בשם ''רוחות מסע'' (קישור) שהתקיימה בשנה החולפת ביוזמת משפחת שביט וחבריה.
90 סיפורים הוגשו לתחרות והשלושה הראשונים שזכו לניקוד הגבוה ביותר ייראו אור בקרוב בדפוס ובאינטרנט.

חברים מספרים על טל: רונן טופלברג ותומר פדר

תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים

תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים תמונות של טל בימי עבודה שגרתיים

תודה ל: תומר פדר, רונן טופלברג ודימה קונופליוב - צילום ועריכה על שאפשרתם לנו להוסיף את הסרטון חברים מספרים על טל.

תגובות

0 תגובות