כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

אירוע רכבי קצה - מרצדס AMG

לצוות המדריכים של אתר השטח הייתה הזכות, זו השנה השנייה ברציפות, להדריך את אירוע רכבי הקצה של מרצדס AMG.
5,276 כוחות סוס ספרנו בו זמנית על מגרש ההדרכה, פאר היצירה, מערכות הההנעה בחיבור מושלם למנועים החזקים בתחומם, שלדות מושלמות, הגה (חשמאלי) מספק שפע של רגש ומערכות אלקטרוניקה שלא תמצאו באף כלי רכב סטדרטי - סטנדרט מרצדס!!!
2,200 הקפות ביצעו כלי הרכב במסלול הג'ימיקנה ועוד אלפי פניות, האצות, בלימות בתרגילים הנוספים בשמש, בגשם חזק (באחד מארבעת ימי ההדרכה) או תחת הממטרות.
חוויה כזו מתרחשת רק פעם בשנה!

image

אירוע רכב קצה - מרצדס AMG (צילום ועריכה: רותם גרוזוביק):

רכבי קצה - כלי הרכב שהשתתפו בהדרכה

באירוע רכבי קצה של שנה שעברה (קישור לאירוע רכבי קצה 2015) שמחנו כ זכינו למגוון רכבי הקצה הטובים ביותר של מרצדס AMG. והשנה מרצדס שברה את השיא המכובד והעמידה על המסלול 17 כלי רכב מהטובים ביותר שאפשר לרכוש מייצור סידרתי (עד כמה שניתן לומר על מנוע AMG שמורכב בעבודת יד ועליו חתימת המהנדס שהרכיב אותו, ייצור סידרתי).
סדרת ה-A 45 בגרסאות AMG עם מנוע 2 ליטר סידרתי המייצר 381 כוחות סוס והמזנקים מאפס למאה ב-4.2 שניות בגרסת ה-A וה-CLA45 ו-4.4 שניות בגרסת GLA 45.
סדרת ה-C בגרסת C63 AMG עם מנוע V8 בנפח 4 ליטרים ו-476 כוחות סוס ואפס למאה ב-4.1 שניות. האחות ''הצנועה'' (וההגיונית כל כך) C450 עם מנוע V6 בנפח 3 ליטרים ו-367 כוחות סוס ואפס למאה ב-רק 4.9 שניות. CLS63 AMG עם 557 כוחות סוס ממנוע V8 בנפח 5.5 ליטר ואפס למאה ב-4.2 שניות!
רכב הפנאי שטח GLE63 AMG עם 557 כוחות סוס ממנוע V8 בנפח 5.5 ליטר ואפס למאה ב-4.3 שניות (מי אמר שרכב פנאי-שטח גדול הוא עגלה?).
רכבי קופה מסדרות ה-C וה-E בדגמים C250, E250, E320 , הקופה הבינונית E400 עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים המספק 333 כוחות סוס והבכירה S500 COUPE עם מנוע V8 בנפח 4.7 ליטרים ו-455 כוחות סוס המזניקים אותה מאפס למאה ב-4.7 שניות.
הרודסטארים הפתוחים: SLK200 ו- SLK300 שניהם עם מנועי 2 ליטר הראשון מספק 184 כוחות סוס וה-300 מספקת 245 כוחות סוס. והרודסטאר הבכירה SL400 עם מנוע 3 ליטרים V6 המספק 333 כוחות סוס.
וליום אחד זכינו גם לנהוג בגרסה המיוחדת של ה-SL לציון 60 שנה לזכייה של מרצדס במירוץ המילה מילייה עם מכונית המירוץ SL300 שמספרה 417 - SL 417 Mille Miglia - פאר היצירה! הגימור! התפירה! משטחי הקרבון!! והאיכות!!

סרטון הטיזר שהופק תוך כדי האירוע (צילום ועריכה: רותם גרוזוביק):

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

החותמת האישית של מרכיב מנוע ה-AMG

החותמת האישית של מרכיב מנוע ה-AMG

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

צילום: עופר אוגש

צילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגשצילום: עופר אוגש
צילום: עופר אוגש

image

תודות רבות:

ראשית לאנשי מרצדס וכלמוביל ובמיוחד לנועה, לדנה, לפנינה, לשמיל ולאופיר על ההפקה, הארגון, הנועזות והאמון שנתנו בנו.

לחן, דנית וכל אנשי ההפקה של עמרי וקנין על על הסיוע בכל בקשה.

לצלמים רונן טופלברג ורותם גרוזוביק על החומרים המדויקים!

לפאדי סאמרה מהנדס תנועה ותחבורה על העזרה המקצועית.

לרז הימן - בכיר אנשי הספורט המוטורי בארץ, על מדידת הזמנים.

וכמובן למדריכים של אתר השטח: יחיאל דניאל, חיים זרזר, דרור ברלי ולעוזר שלנו יוסף כהן על הסובלנות וההדרכה המעולה בשמש היוקדת ובגשם השוטף!