שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

בתערוכת הרכב הקרובה בשנחאי תציג החברה את ה-C5 איירקרוס, שלב נוסף במעבר מייצור מיני-וואנים לרכבי פנאי

ההבנה שקהל הלקוחות כבר אינו מתפעל ממיני-וואנים וכולם רוצים קרוס-אוברים, התאחרה להגיע אל מנהלי חברת סיטרואן. הושקעו שם מאמצים לא מעטים בדגמי הפיקאסו, שזכו אמנם לעיצובים מהממים אבל המכירות לא התרוממו כמצופה. אז מה עושים?  את הברור מאליו, מצטרפים לגל ששוטף את כל יצרניות הרכב ומתחילים לייצר לפי טעם הקונים...

בגל הראשון נקבל מסיטרואן את ה-C3 איירקרוס (Aircross) שאמור להגיע לשווקים בקרוב וכבר אנחנו מתבשרים על קרוס-אובר נוסף, גדול יותר: C5 איירקרוס. הדגם החדש, שמבוסס על דגם קונספט שהוצג לפני כשנתיים בתערוכת הרכב בג'נבה, ייחשף בשבוע הבא בתערוכת הרכב בשנחאי, מה שמדגיש את החשיבות של השוק הסיני ליצרניות השונות. 

ה-C5 איירקרוס ייבנה על פלטפורמת ה-EMP 2 של קונצרן פיג'ו-סיטרואן, שמשמשת גם את הפיג'ו 3008 החדש. מבחר המנועים יכלול מנועי בנזין בנפחים של 1.6 ו-1.8 ליטר, עם הספקים של 167 ו-204 כ''ס, בהתאמה, משודכים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. בשלב מאוחר יותר צפוי מנוע גדול יותר, בנפח 2.0 ליטר, ואולי גם דגם היברידי. בשוק האירופאי יוצעו גם מנועי דיזל הכרחיים ותיבות הילוכים ידניות. אחת האופציות הנוספות שנשקלות היא דגם מאורך, שיאפשר התקנה של שורת מושבים נוספת, להסעה של שבעה נוסעים.

הדגם החדש ייבנה גם בסין, עבור השוק המקומי שיקבל אותו לקראת סוף שנה זו, וגם בצרפת עבור השוק האירופאי. השיווק ממפעל זה, ממנו יגיעו כל יהרכב שימכרו גם בארץ, צפוי לקראת תחילת השנה הבאה.    

תגובות

0 תגובות