כביש / ספורט > כתבות

מרצדס - מראשית העולם המוטורי ועד לשיא הקדמה

מסע מוטורי לאתרים של היצרן המביא לעולם הרכב את פסגת הטכנולוגיה המוטורית מיום לידתה.
התחלנו במסלול אספלט עם רכבי העל של מרצדס, ביקרנו בקו הייצור של ה-S החדשה וסיימנו במוזיאון המדהים של מרצדס בלב הסביבה בה חיו ופעלו דיימלר ומייבך.

שיא העוצמה

שיא הטכנולוגיה והקדמה של מרצדס הובאו למסלול האספלט על מנת שנוכל לחוש את העוצמה של מנוע AMG, ללמוד לנהוג על משטחים בעלי אחיזה משתנה, לבטוח במערכות הבטיחות המתקדמות של מרצדס ולהעריך את האייכות הגבוהה ביותר בעולם המוטורי. הרכב העיקרי עליו נהגנו בתחנות המסלול השונות הינו דגם העל של מרצדס: AMG C63S עם 510 כוחות סוס (476 כוחות סוס ב-C63 ''הרגילה'' של המפעל). מבחוץ נראה הרכב כמעט כמו סדרת ה-C המשפחתית הרגילה. חדי העין יבחינו באגזוזים ובפלסטיקה שונה בחלק התחתון של המרכב. אבל מה שנראה רגיל אינו סטנדרטי כלל וכלל. ה-AMG C63S מאיץ מאפס ל-100 ב-4 שניות!!! המרצדס S עושה זאת בזכות מנוע V8 בנפח 4 ליטר עם 2 טורבו הנבנה ע''י אדם אחד בעבודת יד (ושמו חתום על המנוע). בנוסף ל-AMG C63S דיפרנציאל אחורי ננעל חשמאלי, תיבת הילוכים MCT בעלת 7 הילוכים פלנטרית עם מצמד (קלאץ') המאפשרים העברת הילוכים מהירה וחלקה, מתלים מתכוונים בהתאם לסגנון הנהיגה וכמובן כל הבקרות והאלקטרוניקה העכשיווית של מרצדס. בקיצור - תענוג מוטורי אמיתי! מלא שליטה, מלא עוצמה, מלא אדרנלין ומלא פינוק.

שיא הטכנולוגייה

להדגמה של מערכות הבטיחות המתקדמות של מרצדס בשולי המסלול ואחר כך על מסלול החלקה - ''דו משטח'', עם אחיזה משתנה הובאו רכבי ה-S החדשים של מרצדס (ולצידם גם E ו-C סטנדרטיות). DISTRONIC PLUS - מערכת בקרת שיוט אקטיבית השומרת על מרחק בטיחות מהרכב שלפנים ומהרכב שמאחור ומתריעה בפני מכשולים לא צפויים לאורך הדרך באמצעות ראדאר קדמי ואחורי ומצלמות המנטרות את הדרך. מערכת הדיסטרוניקס משולבת ב-BAS מערכת הבלימה המתקדמת. Blind Spot Assist - מערכת התראה שמטרתה להזהיר את הנהג בפני רכבים / עצמים בשטח המת של מראות הצד. Lane Keeping Assist - מערכת בטיחות השומרת על נתיב התנועה של הרכב ומתריעה או מתריעה ומתקנת (באמצעות בלימה) כאשר הרכב סוטה ממרכז נתיב הנסיעה. PRE-SAFE - מערכת בטיחות המכינה את הרכב ומערכותיו לקראת תאונה כאשר החיישנים והמחשב ''מרגישים'' כי הרכב במצב קיצוני וקרוב להתנגשות או תאונה. ATTENTION ASSIST - מערכת בטיחות ממוחשבת של מרצדס המנתחת את ערנות הנהג בהתאם ל-74 פרמטרים שונים ומתריעה על עייפות וחוסר ריכוז בנהיגה. BAS - מערכת בטיחות של מרצדס לעזרה בבלימת חירום. PARKTRONIC - מערכת החנייה הממוחשבת של מרצדס לחנייה אוטומטית בניצב ובמקביל למדרכה או בין שני כלי רכב חונים. CPA - פירושו: Collision Prevention Assist. מערכת בטיחות למניעת התנגשות המתריעה ועוזרת בהגברת הבלימה בהתאם למכשול שלפנים.

שיא הריגוש

סיור על קו ההרכבה של המרצדס S החדשה הוא לא פחות ממדהים! אולמות ייצור ענקיים, מכבשים, רובוטים המחליפים כלים, הלחמות לייזר, הדבקה של חלקי מרכב! (בדבק מיוחד של חברת סיקה השוויצרית), דגמים שונים למדינות שונות אחד לאחר השני על אותו קו הייצור, התאמה אישית להזמנה של הלקוח והכי הכי - ''החתונה'' השלב בו המרכב מגיע על פס הייצור מלמעלה והרצפה עם המנוע והמתלים מגיעים מקו הייצור מלמטה והם מתחברים יחד לרכב אחד הממשיך לשלב של בקרת האייכות (ואין תמונות מתוך קו הייצור שכן אסור לצלם ברחבי המפעל).

שיא העניין

מי שאוהב כלי רכב חייב לעצמו ביקור מודרך במוזיאון של מרצדס בשטוטגארט! מבנה ענק ומיוחד בנוי ומעוצב לפי ההיסטוריה של עולם הרכב אותה מובילים האדונים בנץ ומייבך כהשם מרצדס מתחבר אליהם ולעולם המרוצים מקדמת דנא.
במוזיאון המרשים אפשר לראות, לשמוע ולהבין איך התחילה המפיכה המוטורית ואיך הטכנלוגיה התקדמה לאורך מאתיים השנים האחרונות (בקירוב). המדריך של המוזיאון שחי את ההיסטוריה מתחיל את הסיפור ממנוע קיטור שלא זז מטר (לא של מרצדס). מתקדם דרך מנוע בנזין עם מצת גחלי מבית היוצר של בנץ ושל מייבך, פיתוחים במתלים, מערכות היגוי, מנוע הדיזל הראשון, מכוניות מרוץ, פיתוחים טכנולגים של בוש (כמו המצת (פלאג), מערכות חשמל, ומערכות בטיחות לרכב - ABS, ESP וכו') ושל דנלופ (צמיג)ועוד פורצי דרך מהעולם המוטורי שאת רוב השמות אנו מכירים כיום מעולם מותגי הרכב וחלפיו. לאט לאט יורדים מטה ומגיעים עד המערכות המוטוריות והבטיחותיות הכי מתוחכמות של ימינו לצד רכבי מרוץ מכל הסוגים והדגמים אשר מובילים את פיתוח הטכנולוגיות במרצדס.

להתראות בהדרכות נוספות של מרצדס בארץ ובעולם

להתראות בהדרכות נוספות של מרצדס בארץ ובעולםלהתראות בהדרכות נוספות של מרצדס בארץ ובעולם

הסרטון של יאיר חייטמן

קישורים לפעילות הדרכתית של מרצדס בארץ ובעולם:

רכבי הקצה של AMG מרצדס 31/03/2015
מרצדס SUV בהדרכת נהיגה - הר חורשן 26/08/2014
הרפתקאות בצפון איטליה - נובמבר 2014 25/11/2014
מסע מרצדסים לצפון איטליה - אוקטובר 2014 10/11/2014
השקת מרצדס GLA בישראל 30/06/2014
הדרכת SUV ללקוחות מרצדס 30/06/2014
מרצדס ספרינטר בהרי ירושלים 25/05/2014
הדרכת מרצדס SUV בהר חורשן 18/03/2014
יום הדרכה וטיול שטח ללקוחות מרצדס סניף חיפה 01/03/2014
הדרכת ספורט של מרצדס - פברואר 2014 09/02/2014
שחור ולבן: הדרכת G מרצדס 14/11/2013
מרצדס SUV בהרי ירושלים 29/08/2013
מרצדס SUV בשפלת יהודה 08/08/2013
אירוע מרצדס SUV בגעש - יולי 2013 30/07/2013
הדרכת נהיגה ללקוחות A מרצדס 20/05/2013
השקת Mercedes E 2013 בישראל 06/05/2013