אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

PGO bugracer 500 חגב באטרף

באגי נוסף מצטרף להיצע בארץ - האם מנוע ה–500 יכסה את הצ'ק שרושם המראה הסקסי?

בין התמונות ששלח אלי טל זוהר מאחד המירוצים תפס את עיני באגי חטוב גזרה ולא מוכר, שעליו מתנוסס השם PGO. הוא לא רק השתתף, אלא גם הצליח להתברג אל הפודיום בין עדרי הרייזורים, למרות מנוע 500 סמק נחות הספק. מממ... מעניין. ברור קצר העלה כי מדובר בצוות של חברת זיניקס, העוסקת ביבוא באגים לארץ. את החבורה הנחמדה של החברה המשפחתית הזו פגשתי לראשונה לפני כארבע שנים. אז המבחר שלהם כלל באגי אחד, תוצרת סין, עם מנוע 250 שהיה העתק של מנוע הונדה עתיק. המכניקה היתה בסיסית להפליא, על גימור לא ממש שמעו שם, הביצועים היו צנועים ובכל זאת היה אפשר להפיק המון כיף חוליגני מהכלי הזול להפליא. אבל הדרישות עולות עם הזמן, וכך הליין שמביאים אנשי החברה לארץ הולך ומתפתח – ועולה במחיר. בשיא הפרמידה נמצא כרגע ה-PGO האמור, ויש תוכניות עתידיות גם לכלים חזקים ומטריפים עוד יותר.

בניגוד למוצרים הקודמים של החברה, הפעם מדובר במוצר שמגיע מיצרן טיוואני מוכר ומבוסס, ולא חברה סינית אנונימית. זה ניכר כבר בתיבות המשלוח שבהם מגיע הבאגי, שנראות מודרניות ומהוקצעות, ולא כעבודת כפיו של מסגר מתחיל. הכלי עצמו הוא כבר בליגה אחרת של גימור ואיכות לעומת כלים סיניים בהם נתקלתי בעבר. הצינורות מפותלים כראוי, הריתוכים לא יזכו בתחרות יופי אבל מוצקים ואחידים, הצביעה איכותית וחלקי הפלסטיק עבים ומגומרים כיאות. מבט אל המתלים חושף מתלי A ארוכי זרועות מלפנים עם יחידות קוייל-אובר, וזרועות נגררות ממסבך צינורות מאסיבי מאחור. הקוקפיט אומנם ספרטני, כיאה לבאגי, אבל לא נראה כמו אוסף מתגים שנקנה מעודפי יצרן קטנועים כלשהו.
אבל הקלף הכי חזק בשרוול של הבאגרייסר, כפי שקראו לו הטייואנים, הוא העיצוב. הפרופורציות שלו שונות מאוד מהמבנה הרבוע והגבוה שהתרגלנו לקבל בקטגוריה – הוא מוארך, רחב ונמוך יחסית, מעוצב בקווים עגלגלים וזורמים ובהחלט זכאי לתואר סקסי, אפילו בצביעה הלבנה של כלי המבחן. ובוורסיה הכתומה-שחורה הוא נראה עוד יותר טוב. על מזיגת תוכן ביצועים ראוי לעיצוב אחראי מנוע 460 סמק שמגיע מקונצרן פיאג'ו – מנוע וותיק, מוכח ועם עקומת הספק בשרנית, שכבר פגשנו בקטנועי המנהלים של הקונצרן

בקצה התיבה הרציפה שמגיעה עם המנוע נמצאת תיבת העברה עם יחס העברה נמוך ודיפרנציאל הניתן לנעילה. חשוב לציין כי למרות שהרכב עומד למעשה בכל הדרישות מטרקטורון משא, קטגוריה המורשית לנסוע על הכביש, בה כלולים התומקאר והרייזר למשל, הוא מוגדר כרכב שטח לו מותר רק לחצות כבישים. למשרד התחבורה פתרונים.
רתימה זריזה במושב – מתכוונן למרחק, ועם חגורת ארבע נקודות – ואנחנו יוצאים לדרך. 38 כס על קצת פחות מחצי טון (לפני עבדכם ופריאל, נציג החברה שמצטרף לנסיעה) אולי לא נשמע מרשים בעולם של רכבי פנאי עם 500 כוח סוס, אבל מיד מתברר לי שזה די והותר. לפי המלצת פריאל אני מתחיל את הנסיעה במצב LOW – הוא מספיק מהיר גם כך, ותגובות הדוושה חדות יותר. ואכן, ג'וק המרוצים הטיוואני יוצא מהמקום בזריזות מפתיעה, ומד המהירות מטפס חיש קל למהירות שבילים מכובדת. צריך שביל ארוך וישר כדי להרגיש בחסרון הקמשים בקצה הסקאלה, ואם יצאתם לפשיטת מדבר ארוכה, או שאתם סתם צולחים אזור שטוח, אתם מוזמנים לעצור לרגע ולהסיט את מנוף ההילוכים – עניין שדורש קצת תרגול – ל-H. אז כבר באמת צריך נהג עם רגל כבדה והרבה אומץ כדי להגיע למגבלות המהירות, די והותר לדוח גם בכביש בין עירוני.   ומול מנוע כזה צריך בלמים ראויים, והם עומדים במשימה – אומנם לא הייתי מתנגד לעוד קצת רגש בלחיצה עדינה, אבל הם בעלי משקל נכון, פידבק ראוי בבלימה חזקה ועמידות טובה להתחממות – ולא פלא, בהתחשב בכך שב-PGO לא התקמצנו והתקינו גם מאחור דיסקים מחוררים.

אבל נסיעה מהירה בשביל משובש היא לא רק עניין של מנוע, כמובן, אלא גם של מתלים. ברכב המבחן, שמשמש את אחד מבעלי החברה לתחרויות ראלי, הוחלפו המתלים במשופרים – גם הם מגיעים מחברת Forsa, אבל מדובר בדגם לעומס כבד יותר, עם מיכל מלאי חיצוני. במהירות איטית הם על הצד הקשוח – מקפצים יותר ממגהצים, גם אם לא בועטים (מנסיעה קצרצרה בכלי עם בולמים מקוריים עולה כי אלו מעט רכים יותר, אבל עדיין לא מדובר בשטיח מעופף).
אבל ככל שעולה המהירות והם מתחממים פעולתם משתפרת, והם מציעים נוחות סבירה יחד עם עמידות מעולה בפני סגירה ושמירת קשר רצוף גם עם קרקע משובשת. מוט מייצב מאחור עוזר לשמור את הכלי שטוח וצפוי בפניות, ויחד עם המנוע החזק – במיוחד כאשר הדיפרנציאל נעול – מתקבל כלי דריפטים קלאסי. פניות על הצד מתבצעות בקלות ובשליטה מלאה להנאת הנהג.

אולם לכל דריפט יש מוצאי דריפט, בפראפרזה על משפט המ''כים הידוע, והנסיון כבר לימד אותי ששילוב של מהירות צידית גבוהה, קרקע משובשת וכלי קטן וקל יכול לייצר סלטות מרהיבות עין אומנם, אבל מנערות למדי. כאן מציע החגב הזה מידות יוצאות דופן בקטגוריה, עם בסיס גלגלים ארוך ורחב וגובה כללי נמוך יחסית, לטובת יציבות מרשימה.  אפילו כשצברתי בטחון מופרז ושביל שדות מהודק הצליח להפתיע אותי עם קטע מפורר בשיא פניה מהירה, הסתימה ההחלקה המהירה מאוד על הגלגלים ובלי דרמה מיוחדת מלבד עוד קצת אבק בריאות, למרות תוואי משובש כדבעי. אבל לא הכל וורוד בזווית הדריפטים – PGO בחרו בתיבת הגה עם יחס העברה ארוך במיוחד, מה שנותן אומנם היגוי קליל יחסית אבל גם בערך שניים וחצי סיבובים מנעילה לנעילה, וזה פשוט יותר מדי. לא פעם מצאתי את עצמי בקצה גבול גמישות הידיים ובלי מספיק נעילה נגדית, והחלקת ידיים על הגה קטן כל כך לא טבעית ולא נוחה.
על נושא העבירות וויתרנו: במעבר הבוץ הראשון הבנתי ששילוב של חורים ברצפה, בוץ והעדר ביגוד מיגון חורפי הם לא מתכון נכון לשלום בית; סלעים דווקא חיפשתי – מרווח גחון ראוי, זוויות גישה אנכיות וגחון חלק מבטיחים יכולת מכובדת, אבל הם מצרך נדיר באזור המבחן, סביב בסיס האם של החברה.

בסוף היום הרשימה המנטאלית שלי מלאה ב-V-ים: מנוע – יש; מתלים – יש (אבל חשוב לזכור שמדובר ביחידות בולם לא מקוריות); יציבות ובטיחות – יש... אומנם ההגה מעט ארוך, ולא הייתי מתנגד למיגון משופר מבוץ, אבל זה לא אקוטי. נשאר רק נושא המחיר, כ-75,000 ש''ח. פי שלוש מאותו באגי סיני של תחילת הדרך, וכ-30,000 ש''ח פחות מהנציג הבולט בקטגוריה, הרייזר, שנהנה מיתרון הנעה כפולה. זה אומנם מחיר מכובד, אבל התמורה בהחלט ראויה.
זה כבר לא מוצר מפוקפק מיצרן עלום, אלא באגי מתוכנן ומבוצע היטב, שלא יגביל נהג חם מזג. והעובדות בשטח תומכות בכך.

תגובות

6 תגובות

1

גלעד

31 ביולי 2010 ב 19:28

היי ניצן, מאמר יפה! (גלעד בן-זקן)

אשמח להפנות את הקוראים למאמר נוסף בנושא זהה.

https://www.levi-itzhak.co.il/Levi/Templates/showpage.asp?DBID=1

2

אורח/ת

31 ביולי 2010 ב 23:49

סוף סןף כלי מדהים וזול

3

אורח/ת

19 במרץ 2011 ב 13:07

כלי בלי אמא ואבא כדאי לבדוק לפניי שקונים

חרה של כלי ועוד אחריות אלק תנסו לכבל שרות ותיראו מה קורה אז למי שיש שכל לנסות לבדוק את החוזה ואז לראות איך הם לא עומדים בשום דבר (מאחד שאכל אותה מהם בגדול)

4

אורח/ת

19 במרץ 2011 ב 13:14

לא עומדים באחריות(זהירות)

לכל אלה שחושבים לקנות את הכלי לשים לב לאותיות הקטנות והכי הכי חשובות במתן האחריות כי אין כזאת יש להם תמיד תשובות מתחמקות לידיעתכם אין ןלא יהיה לכם אחריות בידקו טוב טוב לפניי הקנייה מבחור שכבר אכל אותה אצלם (ולמנכ"ל החברה קוראים דדי אז שימו לב טוב טוב הוא נראה חמוד ואיש ישר אבל שלא תיפלו שבי אין ולא יהי אחריות ) בסך הכל לאחר שכלי עבר את שלביי הקניה אין דרך לקבל שרות באריות אלה בתשלום יקר

5

levi4x4

09 באוקטובר 2011 ב 09:22

עומדים באחריות הכלי הכי טוב בארץ

יש לי את הקלי הזה מי שאמר שהוא לא טוב לא יודע אחד הכלים הוא בנוי להכל ועושה את את הכל ובפניות לא רואה אף אחד .ועומדים באחריות ובגדוללללללל

6

אורח/ת

27 בנובמבר 2012 ב 17:07

Pgo 500 בעית התחממות

ישל לי באגי pgo 500 ויש לו בעית התחממות אם מישהו יודע איך אפשר לתקן את זה?