שטח 4X4 > מסלולי טיול > נקודה בשטח

מעיין ותחנת הרכבת של אל רואי

מעיין קטן של מים זכים, ששימש כמקור מי השתייה של היישוב אלרואי, עם בריכה קטנה המתאימה לשכשוך.
לא רחוק מהמעיין תחנת הרכבת הישנה על התוואי המקורי של רכבת העמק.

מעיין אלרואי

הנביעה של המים הזכים, שימשה בעבר כמקור מי השתייה וההשקייה של היישוב אלרואי אשר נוסד בשנת 1935 ע''י עולים מכורדיסטאן. היישוב על שמו של דויד אלרואי - יהודי שחי בצפון עיראק במאה ה-12, הכריז על עצמו כמשיח וקרא ליהודים למרוד בשלטון הערבי ולהקים מחדש את בית המקדש בירושלים. אלרואי, כיום שכונה במועצה המקומית - קריית טבעון, היה יישוב ספר טרם הוקמה המדינה ותושביו הגנו על עצמם מערביי האזור. הנביעה נשפכת כיום לבריכה קטנה, שחלקה מבוטנת, וממשיכה לזרום מערבה, כ-200 מטרים, עד לתעלה של נחל הקישון.

תחנת הרכבת של אלרואי

כ-500 מטרים דרומית למעיין אתר תחנת הרכבת הישנה של אלרואי. רכבת העמק הוקמה ע''י התורכים ותוכננה ע''י המהנדס הגרמני מייסנר. הרכבת פעלה תחת שלטון הטורקים משנת 1905, בשנות המנדט הבריטי ועד לשנת 1952 אז החליטה רכבת ישראל להפסיק את תנועתה. כיום האתר משופץ ושמור של רכבת העמק ובו קטר, כמה קרונות והמבנה הישן של התחנה. מעבר לכביש 70 מוקם כיום התוואי החדש של רכבת העמק המחבר את חיפה עם בית שאן ובהמשך (אולי) גם עם ירדן.

הוראות הגעה:

נוסעים צפונה על כביש 70 כ-3 ק''מ מצומת התשבי (דרומית לצומת העמקים) עד לתחנת הדלק ''הגליל'' הנמצאת בכניסה לקריית חרושת. פונים ימינה לתחנת הדלק ''הגליל'' ומיד שוב פנייה חדה ימינה לכביש אספלט משובש הנוסע דרומה במקביל לכביש 70.

0.2 ק''מ פונים שמאלה לקריית חרושת.

0.3 ק''מ חוצים את הגשר מעל נחל הקישון ופונים שמאלה בצומת T.

0.4 ק''מ צומת בכביש בו פונים שמאלה וצפונה.

1.2 ק''מ צומת עם עיקול בכביש הראשי בו ממשיכים ישר לרחוב ללא מוצא עם השלט לרכבת העמק.

1.5 ק''מ פונים שמאלה לאתר הרכבת של אלרואי.

מזרחיות: 159900 צפוניות: 1234900

מיד לאחר הפנייה לרכבת פונים ימינה לשביל כורכר וממשיכים צפונה על השביל שמימין בתי היישוב.