שטח 4X4 > כתבות > שטח

מפגש מדריכים 2014

מפגש מדריכים של אתר השטח הוא תמיד הזדמנות טובה לחדד את המקצועיות אצלנו בתחום הנהיגה והפעם התמקדנו במערכות האלקטרוניות שבכלי הרכב החדשים והשפעתם על הנהיגה בשטח.
כתבה מסכמת עם הרבה קישורים לכתבות טכניות וטיפים לנהיגה בשטח...

עולם הרכב עובר תהפוכות בעודנו אוחזים בהגה

קטגוריות רכבי השטח - הג'יפים הקשוחים כמעט ואיננה עוד. מי קנה לאחרונה  לנד רובר דיפנדר? גם רכבי השטח בקטגוריה הקשוחה שעדיין מוצעים למכירה עודכנו ו''ישרו קו'' בהתאם לתקינה המקובלת, לדוג': ג'יפ רנגלר או מרצדס G. קטגורית הג'יפים הגדולים (בעולם זה MID-SIZE) קפואה - גם במכירות וגם בעדכוני יצרן: טויוטה לנד קרוזר / מיצובישי פאג'רו / ניסאן פאתפיינדר וכו' ונראה שעוד כמה שנים גם הם יכחדו, לצערנו, מאולמות המכירה. קטגוריית הג'יפים הגדולים נחלשת בעולם ואצלנו לא באמת הייתה כאן  אבל בשביל להבין מה חסר לנו - טויוטה 100 מול ניסאן פטרול. לעומת זאת בקטגוריה של הג'יפונים יש עדנה (ראו: טיפים לנהיגה בג'יפון בשטח) ואצל אלו שרק נראים כמו ג'יפ, אבל יש להם רק הנעה בודדת העסקים פורחים והיצרנים לא מפסיקים ''לשחרר'' דגמים חדשים ולענות על  דרישת הקהל (ראו את הרשימה בתגית: ג'יפונים בהנעה בודדת). כבר שנים שאנו לומדים ומתאימים עצמנו לכלי הרכב הרלוונטים ומידי תקופה נפגשים ומעמיקים (בקרקע) ובחומר התיאורטי והמעשי בתחום הנהיגה.

האלקטרוניקה עוזרת אבל יש להכיר את יתרונותיה ואת חסרונותיה

תיאוריה ופרקטיקה / לימודי ומעשי הם שני הנדבכים ה''נוסעים'' יחד ומלווים אותנו בכל הדרכה והדרכה. להלן סיכום הקישורים לכתבות הרלוונטיותאינציקלושטח: דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותסובארוABSESP  מערכות ההנעה:  הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו  מערכות הבטיחות ברכב: 
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS 
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות 
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק  טיפים לנהיגה בשטח:
טיפוס עלייה 
ירידה תלולה 
שבילים מהירים 
שיפוע צד  

הזדמנות להיפגש כל המדריכים יחד

הכי כייף לנו יחד, גם מהבחינה החברתית, אך בעיקר כי יחד אנו מעשירים אחד את השני ומביאים את הניסיון המצטבר אצלנו במהלך ההדרכות לשיאה של העלייה (או הירידה...). ובשביל להשוויץ קצת - ראו יומני מסעות: יומני מסעות והדרכות בארץ יומני מסעות בעולם המפגש היה בשבילנו הזדמנות לחלק את ספר יומני המסעות החדש של דרורה (קישור), את המכנסיים החדשים של אתר השטח ולסיום ארוחה טובה על האש.

סרטון קצר לאווירה - צילם וערך: אמיר אוגש

קישורים למפגשים קודמים של מדריכי אתר השטח:

יום מדריכים - ציר המצלעות    03/12/2010
נהיגה אחת שווה אלף מילים - יום מדריכים של מערכות אלקטרוניות  26/12/2008
מי יחלץ את המדריכים? - הכשרת מדריכים באמצעי גרירה וחילוץ  16/06/2008
לחנך את השועל - הכשרת מדריכים בנהיגת כביש 24/01/2008
הכה את המדריך - הכשרת מדריכים בטיפוס מעלות 26/09/2007
גשם? בנגב?? מה פתאום! - הכשרת מדריכים בשטח חולי 12/04/2007
השפן מהר חורשן - הכשרת מדריכים בנהיגה בשטח טרשי 10/03/2006

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

21 בנובמבר 2014 ב 06:39

היה לי הכי כייף והכי מלמד

להתראות במפגש המדריכים הבא

2

רני פלג

22 בנובמבר 2014 ב 21:12

חבורת שועלי שטח

תודה לכולם
נהניתי והשכלתי