שטח 4X4 > כתבות > שטח

האם ג'יפ השנה יכול להיות לנד רובר?

שניים משגרירי לנד רובר, ותיק וחדש, באתר השטח הישראלי נדרשו לשאלת רכב השטח שלהם לשנת 2007. עופר אוגש ממליץ כמובן על דיפנדר וגלעד טל (למרות הליכה בכיוון הנכון), חוזר לשורשים ומביט מזרחה בערגה

מהו הג'יפ (רכב השטח) שלי לשנת 2007? על פניו הבחירה נראית קלה – הדיפנדר החדש. סוף סוף שמעו שם באנגליה כי הדיפנדר הוא לא הרכב (הג'יפ) המושלם, הקשיבו קצת ללקוחות ולטענתם לקחו את הדיפנדר המוכר והטוב ושיפרו את כל הטעון שיפור. נשמע מבטיח?! אבל נסיעת מבחן ובעצם במבט הראשון כבר ידעתי כי אין לו את זה – וזה הרי דבר חשוב, עוד בטרם אגע ואבדוק כל שיפור כשלעצמו. הצורה המוזרה של מכסה המנוע, השקט המפתיע של המנוע (הבנאדם חי בסרט, לא? העורך) ובכלל המחשבה כי יש שם מחשב מתחת לאלומיניום לא עושים לי את זה! הרכב אכן מעולה ומשפר הרבה בעיות בדיפנדר הקלאסי, בעיות כאלו שמשקיעים הרבה כסף ומשפרים בשוק של אפטר מרקט אבל כחבילה של רכב מושלם זה לא זה.

הבחירה שלי היא הפאג'רו החדש (אופס, לעצור רגע. הייתכן כי עופר אוגש, האיש שיעדיף דיפנדר אפילו על פני קטנוע בפקקים של דרום העיר, בחר כרגע בפג'רו? העורך), שהוא לדעתי רכב השטח שנותן כיום את החבילה הטובה ביותר והנעימה ביותר לנסיעה בשטח (וגם בדרך לשטח). התרשמנו ממנו מאוד בהשקה בספרד ובמבחן מדברי עם הגיעו ארצה והוא המנצח במבחן ההשוואתי עם SUV אחרים. אז נכון שבטח טכני קשה הוא קצת מוגבל, אין גמישות ברצפת הרכב ומהלך הגלגל שלו מוגבל והפלסטיקים מסביב לא חובבי סלעים. אבל הפאג'רו הוא המלך של הדיונות, המלך של שבילי המדבר המהירים ועל הכביש הוא תענוג. רכב שאפשר לתת איתו 400 קמ ביום ממוצע של מזרח ירדן ולסיים כאילו זה היה סיבוב קצר לסופר מרקט. בקיצור - אין רכב מושלם (למעט הדיפנדר שלי כמובן), אבל הפאג'רו הוא ג'יפ השנה שלי ונא לא לשכוח כי התחליף של דיפנדר הוא רק דיפנדר (אבל לא 2008).

רכב השנה שלי לשנת 2007 (גלעד טל)

אז כמו שכבר כתבתי, הלב הולך עם לנד רובר, אבל הרציונל אומר ניסן פטרול. לפטרול יש מראה כובש, הוא נראה מסוקס ובנוי לתלפיות, זהו רכב יפני עם אמינות יפנית, הפטרול הוא אחד הרכבים האחרונים בשוק שעוד מיוצר עם סרן קדמי, זה לדעתי רק יתרון וגדול. אפשרויות השיפור בפטרול הן כמו בלנד רובר, בזכות גודלו ומשקלו הפטרול הופך לבטיחותי למדי, המנוע שלו אמנם לא גיבור גדול, אבל מזיז את המפלצת ללא כל קושי מחד, ומאידך לא נותן לנוהג בו אפשרות להשתולל ולשבור. כבר יצא לי לפגוש את הפטרול בשטח, במקומות שאחרים נלחמים, הוא מגיע למכשול ובנונשלנטיות, אולי אפילו בזלזול משפיל, עובר את המכשול. אז נכון שעל הכביש הפטרול קצת עצלן, אבל לאן יש למהר? לסיכום: כמו שעופר כותב שאין רכב מושלם (חוץ מהדיפנדר שלו), אז לדעתי הפטרול הוא הרכב הכמעט מושלם.

רכב השנה שלי לשנת 2007 (גלעד טל)

זו ההזדמנות שלכם להשפיע. לחצו כאן כדי להוסיף את דעתכם לסקר

תגובות

8 תגובות

1

אלדד מ. פורום

23 בדצמבר 2007 ב 17:01

מושלם לא קיים!!!!!!!!!!!!

לפחות ככה תמיד אומרים לנו
אבל כאן כולם יסכימו איתי שזה נורא תלוי במשתמש
כמו שמי שטייל איתי יודע שאני מטייל עם רכב "קומפקטי" בשטח(GMC נוואדה) ללא כל נעילה או איזה מורשת שטח מיוחדת אבל מה שאני כן יכול להגיד זה שכוח עוזר עוזר מאוד בשטח וחסינות של רכב לא באה בקלות מהלך מתלה וסרנים חיים
ולכן אני יתמוך בשלושה כותבים
אחד אהרון - אין כמו רכב אמרקאי בעל כחות סוס לכול מקרה שלא יבאו נוחת מפליגה ועבירות מפתיעה
ומצד שני אני יסכים עם גלעד לגבי הפטרול שעל סיפנו העברתי שמונה ימי נהיגה מהניים
ואני יסכים עם עופר שגיפ צריך נשמה ואת זה לנד רובר תמיד ידעו לתת גם בדיפנדר וגם בדיסקוארילכן אני מעלה את הלנד רובר דיפנדר החדש כרכב השנה כי זה באמת המוהקני האחרון עם גלימה חדשה וטובה וכרכב שלא התרכח עם הזמן ונשאר רכב שטח אמיתילקנות לא ההיתי קונה כי צריך להיות פריק אמיתי לסבול אותו בכביש אבל שאלנו על שטח נכון?

2

אבימו

23 בדצמבר 2007 ב 18:33

גלעד טל - טעם מעודן ואנינות

גלעד, אנינותך וטעמך הטוב הולכים וכובשים מקום בליבי! אין ספק שאתה מאותם נדירים המבינים לעומק את איכויותיו של הענק האצילי ואינם נופלים בשבי הקידמה והמחשבים/ ואו הניקלים הנוצצים ומחשבי הדרך המשוכללים. (מי בעצם מסיע את מי במכוניות הללו הא?) כמו עם נשים - יש להעריך גבר היכול להעריך אישה קלאסית ובשלה! דע לך כי בחבורתנו הפטרוליסטית אתה הופך לאיטך לאייקון!!! שא ברכה והמשך.

3

אבימו

23 בדצמבר 2007 ב 18:42

המשך גלעד טל אנינות

אגב, החזקתי באמתחתי בלייזר 4/2 משך שנים, שבכל פעם מחדש הדהים מטיילים בהופיעו באמצע שום כלום ללא 4*4 כשהוא מתגבר על מכשולים קשים, בהמשך בלייזר 4*4 אמיתי - מיתולגיה בפניי עצמה, באמצע טרופר צנוע וחינני וכיום ניסן פטרול.
אין מה לומר - ליגת שטח בפניי עצמה. רק הבלייזר הישן הצליח להתקרב לחוויה ולהרגשה המיוחדת שיש בנסיעה בפטרול בשטח (ובכביש); יציבות, שקט, גמישות רבה, ביטחון, מרווח טעויות רחב - חשוב לנהגים חדשים!, ועבירות מדהימה, בתנאי שאינך מאותם חובבי ניפוץ הרכב על כל מכשול אפשרי.

4

amir2007@014

23 בדצמבר 2007 ב 19:47

עברית שפה יפה .......

5

רני פלג

24 בדצמבר 2007 ב 11:47

מה לעשות, לגלעד באמת יש טעם אנין

מהסיבה הזו הוא החליף גרוטאה יפנית בכרכרה אנגלית משובחת. האנינות של גלעד גם גרמה לו לנטוש את המרכז המפויח לעבר העמק המוריק. מחזיק ממך גלעדי

6

גלעד4X4

24 בדצמבר 2007 ב 13:20

אני נבוך

7

עידןל

24 בדצמבר 2007 ב 18:08

??? ??? ??? ?? ???? ?????

??? ?? ?? ???? ?? ??????? ??? ???? ??? ??? ?? ????? ??????? ??? ?? ???? ??? ????? ?? ??? ???? ????? ???? ??????? ???? ??? ???? ??? ??? ????????? ????????? ?? ??? ??? ??? ??????? ???? ??????, ?? ???? ???? ???? ????? ??? ????? ?????? ?????? ?????? ??? ???? ????? ??? ???? ???? ??? ?? ?????? ??? ????? ????? ?? ?????? ??????? ?? ???? ??? ????? ???? ????'?? ???? ????? ?? ????? ??????? ?? ????? ????? ???? 3.7 ??? ????? ???? ?? ????? ?? ????? ??? ???? ??? ???? ????? ?? ??????? ????? ??? ??????? ?? ??? ????? ?????? ???? ????? ?????? ?????? ??????. ????? ????

8

אורח/ת

26 בדצמבר 2007 ב 10:08

אכן פטרול גלעד

כשאני יושב על הפטרול (חלק מהזמן בסביבה שלך) זו בדיוק ההרגשה איתו, נונשלנטיות.
להפתעתי הרבה, ואולי גם להפתעתכם, גם על הכביש, בעקיפות, הוא מספק את הסחורה אחרי שלומדים להוציא ממנו גם את מה שחבוי בתחתית הדוושה.
להתראות בשטח (ושיהייה קשה)