שטח 4X4 > כתבות > שטח

השקת דגמי 2014 של CF MOTO

רכבי הפנאי של היצרן הסיני, המיובאים על ידי עופר-אבניר, מציעים חבילה אטרקטיבית במחיר שפוי

טרקטורונים ורכבי סייד ביי סייד (SBS)

שוק רכבי הפנאי בארץ קיבל מכה לא קטנה לפני חודשים מספר, כשהמיסוי על כלי הרכב האלה הועלה מ-30 ל-50 אחוז, ובדרך עוד צפויות תקנות נוספות מצד משרד החבורה שגם הן כנראה לא יעשו טוב לפלח הזה. וכשהמחירים עולים, מתחילים לחפש אלטרנטיבות זולות יותר, כמו הכלים של היצרנית הסינית CF MOTO המיובאים לארץ על ידי עופר/אבניר.

מדובר בשתי סדרות, אחת של טרקטורונים הנושאים את השם TERRALANDER, בנפחים של 600 ו-800 סמ''ק (38 ו-62 כ''ס, בהתאמה)

והשנייה של רכבי סייד ביי סייד (SBS) הנקראים TERRACROSS עם מנוע ה-600 ובשתי רמות גימור.

image

המחיר!

במבט חיצוני, הכלים עושים רושם טוב. מעוצבים יפה, האיכות ורמת הגימור נראים סבירים, במיוחד אם נתחשב ב''נשק הסודי'' שלהם: המחיר.

ה-TERRACROSS EX, המגיע עם חבילת אבזור ''הכל כלול'' (בין היתר כננת IBS 3000, גג קשיח, שמשה קדמית, וריאטור משופר לביצועים, משולשים מורחבים, בולמי גז מתכווננים, חישוקי אלומיניום 14 אינץ', מיגון לגחון ולמשולשים, כנפיים כמגני בוץ ואבק) עולה 68,950 שקלים, מעט יותר ממחצית ממחיר כלים דומים של יצרנים אחרים.

אז נכון שלא תקבלו ביצועים של ה-RZR מתוצרת פולאריס או של הקומנדר מבית can-am, אבל זה לא גורע מההנאה שכלי כזה יכול לתת לכם בשטח.

קישור למבחן דרכים השוואתי קאןאם קומנדר מול פולאריס RZR

בקרוב יחל שיווק של דגם נוסף מסדרת ה-SBS שיענה לשם Z FORCE 800, המצויד במנוע דו צילינדרי בנפח 800 סמ''ק בהספק של 62 כ''ס ובעתיד צפויים דגמים נוספים ביניהם רכבי שטח המיועדים לארבעה נוסעים ודגמים חדשים אחרים.

image

האם זה העתיד עבור מטיילי השטח?

ה''התרככות'' ההולכת וגוברת של רכבי השטח החדשים ומחירם המאמיר, מעמידים בעיה רצינית בפני מי שרוצה לקנות רכב חדש עם יכולות גבוהות בשטח: מה קונים? המבחר מצומצם ביותר, והמחירים מבהילים...

אבל חישבו על האפשרות הזאת: קנייה של כלי SBS, אותו גוררים אל השטח עם הפרייבט המשפחתי, מטיילים ומחזירים אותו על הנגרר הביתה. נכון שיש כאן הוצאות נוספות יחסית לרכב שטח רגיל (עוד רישוי וביטוח ל-SBS, רישוי וביטוח לנגרר) אבל נראה לי שבחישוב המשולב זה עדיין יהיה זול יותר או לפחות לא יקר יותר. מה שחשוב יותר, תסעו בשטח עם כלי שלא עוצר בשום מקום, שהוא פאן טהור, ואם תקנו אחד עם ארבעה מושבים זה נותן גם פתרון למשפחה או למי שאוהב לטייל עם חברים.

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

image

תגובות

0 תגובות