שטח 4X4 > כתבות > טכני

פילוטראק חדש נולד

לכריות החילוץ האדומות של פילוטראק PILLOWTRACK נוספו כרית כחולות - צרות וקלות יותר המתאימות לרכבי שטח רכים וזו הזדמנות לקחת את הכריות ולצאת לשטח

PILLOWTRACK כחול בעבודה

PILLOWTRACK כחול בעבודהPILLOWTRACK כחול בעבודה

כריות החילוץ של פילוטראק

בשביל לבדוק את התפקוד בשעת לחץ (תקיעה של הרכב) של כריות פילוטראק יש להיתקע באמת! ובאופן שאינו מתוכנן למבחן דרכים - וזה אכן קרה בעת צילומים למסלול טיול בצפון - קישור לסיפור. אבל אנחנו במבחן דרכים לכריות החדשות והכחולות עם סובארו פורסטר ולא באמת רוצים לתקוע את הרכב. לכן השימוש בכריות במהלך המבחן הוא כאמצעי סיוע בעבירות, גישור ומילוי חריצים ובורות. באותו רכב מבחן עשיתי שימוש בכריות האדומות לפני כמה חודשים ביום השיטפון הגדול במצפה רמון - אז זה היה מאוד נוח לגשר על חריצי הגשם ולאפשר לסובארו לטפס ''על קירות'' ולשפר פלאים את מרווח גחון ו- זווית גישה - שני פרמטרים מוגבלים ברכב שטח רך (בהשוואה לרכב שטח ''מסוקס'').

PILLOWTRACK למילוי חרצים

PILLOWTRACK למילוי חרציםPILLOWTRACK למילוי חרצים

שותפים לעבירות - הנהג, רכב השטח והכריות...

השותף הבכיר הוא הנהג - ראש חושב (או אמור לחשוב...) הצופה את הבעיה בטרם נתקע בה ומגיב כראוי (ראו לדוגמא: טיפ שטח לטיפוס עליה בשטח טרשי). השותף השני הוא הרכב והשותפה השלישית - כריות החילוץ, כאשר שלושת השותפים צריכים לעבוד יחד. בשימוש בפילוטראק ככלי עזר לעבירות בשטח יש כאמור לצפות את הבעיה לפני שנתקעים, להניח את הכריות במקום הנכון, לקבע אותן אם צריך, ואז להגיע למכשול עם הרכב. ל- סובארו פורסטר, למרות מערכת  ההנעה המעולה שלו, אין נעילות דיפרנציאל ובמקרים של אובדן אחיזה הרכב נעזר במערכת בקרת היציבות על מנת לנעול את הגלגל שאיבד אחיזה ולהעביר את המהירות והכוח לגלגל האוחז בקרקע. זאת אומרת שצריכה להיות החלקה (אובדן אחיזה) על מנת שמערכת תאתר את הבעיה ותיכנס לפעולה. בתפעול המשותף של רכב רך, ללא הילוך כוח וללא נעילות דיפרנציאל, ושל הכריות יש להגיע למכשול בו הונחו הכריות תוך כדי נסיעה רצופה במהירות קבועה. כמעט ולא ניתן להתחיל תנועה במצב של חוסר אחיזה כאשר הכרית תחת הגלגל המחליק - היא פשוט תעוף לאחור. אבל אם מגיעים במהירות קבועה הכרית עושה את עבודתה וסוחבת את הרכב מעל ולאורך המכשול.

PILLOWTRACK לשיפור זווית גישה

PILLOWTRACK לשיפור זווית גישהPILLOWTRACK לשיפור זווית גישה

הכריות האדומות והפורסטר בקצה זווית הגישה

הכריות האדומות והפורסטר בקצה זווית הגישההכריות האדומות והפורסטר בקצה זווית הגישההכריות האדומות והפורסטר בקצה זווית הגישההכריות האדומות והפורסטר בקצה זווית הגישה

מהן כריות פילוטראק הכחולות

אז ראשית הן דומות מאוד לאדומות וההבדל הוא רוחב של  40 ס''מ במקום 50 ס''מ אורך של 1.1 מטר במקום 1.2 מטר ומשקל מעט קל יותר. הכרית הכחולות מתאימות לכל סוגי הג'יפונים - רכב שטח רך, רכבי כביש - שביל במשקל של עד 2.5 טון לעומת האדומות היכולות לשאת ג'יפים / רכבי שטח במשקל של עד 4 טון (קישור לכתבה על סוגי הג'יפונים בישראל). יתרונם המיוחד של הכריות הכחולות בולט במיוחד לאור החסרון הגדול של הג'יפונים - מרווח גחון נמוך, מתלים בעלי מהלך מתלה קצר ועם זאת מעט יכולת לשפר ולשנות זאת ובנוסף מעט אביזרי חילוץ מתאימים לרכב שטח מוקף בפגושי פלסטיק. הכריות הכחולות, כמו גם האדומות,  בנוית מחומר מסיבי והציפוי זהה. הכרית הפנימית עשויה מאותו חומר גמיש העמיד יותר לשחיקה וקריעה. הכריות הכחולות הן קומפקטיות וקטנות יותר לאחסון ברכב. מחירן הרשמי של הכחולות הוא 990 ש''ח (קישור לכריות הכחולות באתר) לעומת מחיר של 1,350 ש''ח (קישור לכריות האדומות באתר) ויש להן 5 שנות אחריות של היצרן (תוצרת כחול לבן) כמו לאדומות.

כריות כחולות לצד כריות אדומות

כריות כחולות לצד כריות אדומותכריות כחולות לצד כריות אדומותכריות כחולות לצד כריות אדומותכריות כחולות לצד כריות אדומות

כריות PILLOWTRACK בעבודה

כריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודהכריות PILLOWTRACK בעבודה

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת

29 ביוני 2010 ב 13:33

גם המחיר החדש הוא שוד לאור היום.

עוד מוצר מלא באויר חם...

2

אורח/ת

29 ביוני 2010 ב 14:18

אז כמה עולה ג'ק אגזוז??

אז 990 לזוג כריות זה שוד, אז מה תגיד על 2300 ש"ח לג'ק אגזוז? רצח?
וחוץ מזה, מה תתקין על פורסטר, כננת?

3

נועם8656

30 ביוני 2010 ב 06:54

מספיק עם הכתבות הפרסומיות במסווה של

כתבות טכניות , לפחות תודיע שמדובר בכתבה פרסומית למען ההגינות !

4

Ogash Ofer

30 ביוני 2010 ב 08:36

אז כבר הזמנת באתר?

אהלן נועם8656,
מכיוון שאתה באופן עקבי ''אוהב'' את כרית פילוטראק ואת הכתבות בנושא (לחץ על שם המשתמש שלך וראה את כל התגובות שלך לפילוטראק) אני מציע לך להזמין כבר זוג כריות - זה מומלץ.
חוץ מזה אתה מוזמן לגלוש והרבה לכל הכתבות באתר ומסלולי הטיול - ליהנות (כמובן) וגם לרכוש ציוד בחנות של האתר ולצאת לטיולים והדרכות עם המדריכים באתר - הרווח כולו שלך (וגם שלנו תרתי משמע).

5

אורח/ת

06 ביולי 2010 ב 16:21

??? ?? ?? ??? ???- ??? ??? ????

6

אייל בן חיים

02 באוגוסט 2010 ב 17:59

חחחחחח עופר