שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2017: מהמרים על המנצח

האם נראה עוד ניצחון של פטרהנסל? או שיהיה זה אל-עטייה שיעמוד על המדרגה הגבוהה בפודיום? ואולי תגיע הפתעה מצדו של לואב? הראלי הגדול יוצא מחר לדרך ואנחנו עוקבים. וגם אחרי גב סלע, שיזנק מחר לראלי AFRICA ECO RACE

מדי שנה אנחנו מנסים להעלות תחזית לגבי הזוכים בדקאר, שהמהדורה ה-39 שלו תוזנק מחר מאסונסיון בירת פרגוואי. נכון שאנחנו מהמרים על שמו של הזוכה, אבל בגדול ההימור אינו מסובך. יש שלוש קבוצות יצרן או נתמכות יצרן שמהן יגיע זה שיעמוד על הפודיום: פיג'ו, X-raid עם המיני וטויוטה, שהיתרון בנקודת הזינוק הוא של הקבוצה הצרפתית, שהיא קבוצת יצרן רשמית על כל המשתמע מבחינה כספית ולוגיסטית.

וכך, אנחנו מוצאים בפיג'ו קבוצת נהגים חלומית, זו שהיתה שם גם בשנה שעברה: פטרהנסל, סאיינז, דפרה ולואב. את הראשון, שזכה בדקאר הקודם, אין צורך להציג. הוא הנהג המעוטר ביותר בתולדות הראלי , עם 12 ניצחונות (6 באופנועים, 6 במכוניות) והוא אחד המעומדים העיקריים לנצח גם השנה. סאיינז, המבוגר בחבורה, מביא הרבה ניסיון אבל גם פזיזות מסוימת, שמנעה ממנו לסיים את הראלי בשנים האחרונות. בנהיגה אחראית יותר גם הוא יוכל להגיע גבוה. דפרה, שניצח השנה את ראלי דרך המשי ולואב, שהוא כנראה  הנהג המהיר ביותר בקבוצה הזו, לוטשים גם הם עיניים לכתר.

קבוצת X-raid, ששלטה בדקאר בין השנים 2012 עד 2015, מאבדת גובה ונהגים בשנים האחרונות. השנה יתחרו בשורותיה מיקו הרבונן, שנתן הופעה מרשימה בדקאר הקודם, הראשון בקריירה שלו; ראזי אל יזדי שיודע לתת בגז בדיונות ואורלנדו טרהנובה. ברייס מנזיס, שהיה אמור להחליף את הגה הטרופי-טראק שלו בהגה המיני, לא ישתתף בסופו של דבר בשל פציעה.

מה שמשאיר את התחרות האמיתית מול פיג'ו לנהגי הטויוטות, ויש שם נהגים שיכולים לעשות זאת... הראשון שבהם הוא כמובן נאסר אל-עטייה, מנצח הדקאר ב-2011 ו-2015. בשנה שעברה, עדיין במדי X-raid, היה היחיד שאיים על פטרהנסל והוא בוודאי ירצה לעשות זאת גם השנה. משלימים את החבורה דה-וילייה היציב  ונאני רומה, מנצח 2014.    

שימו לב לקטגוריה חדשה שנפתחה השנה לרכבי SBS. אמנם נרשמו אליה רק שמונה כלים, אבל נראה לנו שבעתיד היא תהיה הקטגוריה הצומחת ביותר. ושימו לב לעוד דבר מעניין: במקביל לדקאר, יוזנק מחר ה-AFRICA ECO RACE  שמתקיים במסלול של הפריז-דקאר הקלאסי - מרוקו, מאוריטניה וסיום בסנגל. ויש לנו שם נציג ישראלי – רוכב האופנוע הצעיר גב סלע. אנחנו נעקוב.  

ההימור שלנו, בשורה התחתונה: רק טעות קולוסאלית או תקלה טכנית רצינית של פטרהנסל יכולות למנוע ממנו ניצחון נוסף, כשאל-עטייה ינשוף בעורפו. הפתעה יכולה להגיע בעיקר מכיוונו של לואב. ומה ההימורים שלכם? הכניסו אותם בתגובות.  

קישור לאתר של הדקאר

קישור לאתר של AFRICA ECO RACE

 

תגובות

0 תגובות