שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אדם מחרוק בראיון דו-גלגלי

כל חובב אופנועים מכיר את אדם מחרוק, הרוכב בן ה-29 מהוד השרון, שנחשב כיום לישראלי הבכיר בספורט המוטורי הדו-גלגלי בעולם.
אדם הגיע לישראל לחופשת מולדת וזו הייתה ההזדמנות של ארד ירושלמי לתפוס את הספורטאי לראיון

קצת סדר

אדם מחרוק, שמתחרה בליגה האיטלקית בקבוצת ‘‘לזריני 30L’‘, מתכונן בתקופה האחרונה לקראת סבב אליפות איטליה של ליגת אופנועי סופרמוטו, ובימים אלו גם מעתיק את חייו מאנגולה למקסיקו. מבולבלים? אל דאגה.

קיימנו עם הרוכב המוכשר ראיון בעת חופשת המולדת שלו בישראל במהלך חודש דצמבר, בו הוא סיפר לנו על שאיפותיו, על הקשיים הלוגיסטיים, ועל החיבור המצוין עם איוון לזריני, האגדה. ה'רזומה' של איוון לזריני, בעלים ומנהל של קבוצת L30, כולל השתתפות במספר רב של אליפויות - אליפות איטליה במוטוקרוס, 12 אליפויות איטליה בסופרמוטו, אליפות העולם בסופרמוטו האומות, והוא מוכר כאגדה בתחום הסופרמוטו. 

אדם יתחרה באליפות איטליה על ההונדה CRF450R, שנבנתה ופותחה במשך 6 שנים ע״י איוג'ניו (Eugenio), אביו של איוון לזריני. הגרסה הנוכחית כוללת שינוי גיאומטריה, בולמים, פיתוחים ייחודיים במנוע ובמפת ההצתה. בימים אלה מעתיק אדם מגוריו מאנגולה למקסיקו וכבר בונה את הקשרים המקומיים, גם בסיועו של יורם לביא. איוון הכין עבורו במיוחד הונדה 'תאומה' לזו האיטלקית, כך שתתאפשר הרחבת תוכנית האימונים לרכיבת מוטוקרוס במקסיקו, בין הגיחות לאיטליה.

מספר אדם: ‘‘מתחילת 2016 לא היו לי חופשות, רק תקופות של מרוצים, כך שלא יצא לי לבקר בארץ. אבל אני רגיל למרחקים, וגם הטיסות לא מקשות עליי. בשלוש השנים האחרונות טסתי הרבה מאנגולה לאיטליה, טיסה של 10 שעות. עכשיו אני עובר למקום עבודה אחר ובגלל זה עושה מעבר למקסיקו, אבל אני אמשיך לטוס לאיטליה כדי להתחרות. החלק שקשה באמת זה הלוגיסטיקה, כי באנגולה ומקסיקו אני לבד וצריך לעשות את כל הסידורים וההכנות לאימונים עם האופנוע בעצמי. באיטליה אני לא עושה כלום חוץ מלהתחרות כי יש אנשים שמתעסקים בלוגיסטיקה בשבילי. תכננתי עוד באנגולה להתאמן בצורה מאד אינטנסיבית במוטוקרוס, וזה לא קרה בגלל הקשיים הלוגיסטיים. אני מקווה שבמקסיקו יהיה יותר קל, כי התשתית שם יותר טובה.’‘

איך נוצר החיבור עם לזריני?

‘‘בהתחלה זה היה רק אני ואבא שלי. 2015 הייתה העונה הראשונה שהתחלתי להתאמן באיטליה, והייתי בלי קבוצה. עם אבא שלי קיבלתי את כל ההחלטות, כמו לדוגמא המעבר מאופנוע האפריליה להונדה המצוינת. אחר-כך, בתחילת 2016 פגשנו את איוון לזריני, והוא הציע לי להצטרף לקבוצה שלו. מאז אני מרגיש ממש טוב, כי הם מטפלים לי בהכל. אני לא צריך לעשות כלום חוץ מלרכוב. חוץ מזה, הם משכפלים לי את האופנוע בכדי שאני אוכל להתאמן גם במקסיקו, וזה חוסך לי מאמצים לוגיסטיים מאד בעייתיים. בעבר הייתי צריך כל פעם מחדש להתרגל לאופנוע אחר במעבר בין איטליה לאנגולה, וזה מאד מקשה באימונים. איוון באמת דואג לי מכל הכיוונים.’‘

איוון לזריני, שכאמור נחשב לאגדה בסופרמוטו, מנהל את קבוצת המרוצים. ואביו איוג'ניו לזריני שזכה אף הוא בשלושה מרוצים, עובד צמוד עם מחרוק והוא זה שפיתח עבורו את ההתאמות של ההונדה R450CRF

‘‘הונדה ואפריליה אלו שני אופנועים שונים מאד. ההונדה, הוא אופנוע יותר קל ונוח לשטח, וזה היה שינוי עצום. הרגשתי באמת שיש לי שיפור בביצועים. יש לי רקורד של כל המסלולים שאני עושה, ועוד לפני שהתרגלתי להונדה כבר עשיתי זמנים יותר טובים.’‘

אז איך ההרגשה תוך כדי מרוץ?

‘‘זה מין מוד כזה שאתה לא חושב על שום דבר, הרגשה שקשה להסביר. זה כמו לתת 110% של פוקוס בלבד, וזו עבודה קשה גם פיזית וגם מנטאלית.

הסוד להצליח? זה שילוב של טכניקה ואימונים קשים. אבל צריך בעיקר לדעת איך להתאמן, ולקצר את התהליך, לעשות אימונים מספיק אפקטיביים. ככה זה מאפשר לי להדביק אחרים בתחום, כי בסופו של דבר התחלתי בגיל מאוחר.

חוץ מזה, כמה שזה קשה, זה הרבה יותר כיף, כי כשאתה משפר את עצמך אתה נהנה הרבה יותר מהמרוצים.’‘

תאר את ההכנות שאתה מבצע לפני מרוץ

‘‘באנגולה הייתי מטייל בין ההכנות הפיזיות לבין ההכנות הלוגיסטיות. הייתי בודק את כל הציוד ואת כל הספיירים, ובמקביל עושה הרבה אימוני כושר. אחר-כך צריך גם לעשות סימולציות, ובמקביל לעבוד על מה שקורה בתוך הראש בזמן מסלול. עובדים על תזמונים, על קואורדינציה. אבל זה מחוץ לאיטליה.

באיטליה אני קם בבוקר, מגיע למסלול כדי להתרגל אליו, ורוכב. כל זה בזכות הטיפול המצוין של איוון. לא הייתי יכול לאחל לעצמי מורה או מדריך יותר טוב. אני לוקח ממנו הרבה דברים שהוא מזהה מהצד בשביל להשתפר, דברים שאני לא מבחין בהם על האופנוע.

הוא זה שגם לימד אותי שצריך לפני מרוץ לשבת בפינה לבד לאיזה שעתיים, ולדמיין את כל הפעולות שאני אמור לעשות, עם הקסדה עליי. לדמיין כל פנייה, לדמיין את הרוח ואת הניואנסים הקטנים של המסלול. זאת הכנה מנטאלית מאד טובה. אחר-כך עושים משהו אחר לגמרי שלא קשור, שעה לפני המרוץ מתנתקים לחלוטין ומנקים את הראש, עם ג'אגלינג או פריסבי למשל.’‘

ואתה מרגיש שהעבודה עם לזריני מספקת את הסחורה מבחינה מקצועית?

‘‘כן, בהחלט. עשיתי התקדמות מאד משמעותית ביחס לזה שהתחלתי בגיל מאוחר. אני מאד מרוצה מההשקעה שלהם  בי, ואני חושב שמבחינת התוצאות הם מרוצים בחזרה.

בהתחלה הרגשתי לא נעים שהם שמו עליי יותר דגש מאשר על רוכבים אחרים, אבל הם התאימו את עצמם אליי כדי לתת לי 100% והם ראו שיפור, וזה מה שחשוב.’‘

כמה רחוק אתה רואה את עצמך מגיע?

‘‘אני לא רוצה לשים גבול, מבחינתי אפשר כמה שיותר רחוק. אם לפני שנתיים לא חשבתי שזה אפשרי להוריד בממוצע 10 שניות במרוצים שלי, אז עכשיו אני לא רואה מניעה להשתפר אפילו עוד יותר. הצלחה גדולה תהיה אם אכנס לעשירייה הראשונה.

בשנת 2017 יהיו לי ארבעה מרוצים גדולים, ואולי אפילו חמישה, והמטרה שלי להצטרף ל-L30  כרוכב מקצועי. אני מאמין שזה יכול לקרות, אם אמשיך להשתפר ואגיע למיקום גבוה בתחרויות.’‘

ארד ירושלמי וכל צוות אתר השטח מאחלים בהצלחה לאדם מחרוק

ארד ירושלמי וכל צוות אתר השטח מאחלים בהצלחה לאדם מחרוקארד ירושלמי וכל צוות אתר השטח מאחלים בהצלחה לאדם מחרוק

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - חווה

03 ביוני 2019 ב 20:41

כל הכבוד לאדם ולאביו שמלווה ומחזק