שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

פורמולה אילת - פברואר 2013

יש ספורט מוטורי חוקי בישראל! וזה עדיין מרגש לכתוב זאת ויותר מכך מרגש לראות, להשתתף ולחוות סוף שבוע עמוס במירוצים ואירועים מוטורים ביוזמה של עיריית אילת.

התרגשה וכתבה: הגר קרפפן (בהופעה ראשונה באתר השטח),
צילום: רונן טופלברג (האחד והיחיד!).

פורמולה, דראג, טורינג, וג'ימקאנה

אירועי הפורמולה נכנסו להילוך גבוהה והגבירו את הקצב המוטורי המשגשג בארץ.
בפעם הקודמת יצא לנו להכיר את נהגי הפורמולה לראשונה, את הצוות הצרפתי שליווה את המכוניות וחשוב יותר, את הנהגים ואת קבוצות המרוצים השונות על המסלול.
הפעם התוודענו לעוד ספורט מוטורי חוקי חדש בארץ הקודש – מרוצי הדראג - מרוצי הדראג הם מרוצים המתקיימים בקו ישר לאורך מרחק קצר, בדרך כלל 400 מטר.  התחרות היא תמיד בין שני כלי רכב המתחרים זה לצד זה. המנצח מתקדם לשלב הבא.  מרוצי הדראג הביאו עימם כמות נדיבה של צופים, שהצליחו למלא את הטריבונה ולתת נפח משמעותי לאירועי הפורמולה.
בנוסף, גילינו את המין היפה, הנשים, שלא רק נתנו ביצועים מושלמים על מכוניות הפורמולה 3, אלא גם קטפו גביעים על מדרגות הפודיום.
וכן, גילינו את מרוצי הטורינג, וג'ימקאנה. במרוצי הג'ימקאנה צריך לסיים את תוואי המסלול כמה שיותר מהר מבלי לגעת בקונוסים. ומכוניות הטורינג אלו הן מכוניות סאלון שמתחרות ביניהן על המיקום.

לוח הזמנים של סוף שבוע ארוך ומוטורי

ביום חמישי התקיימו אימונים במסלול הפורמולה של כל הקטגוריות. קהל הגיע לצפות במתחרים חורכים צמיגים ומשפרים זמנים.
ביום שישי משעות הבוקר נפתחו מרוצי הפורמולה ישראל לשנת 2013 רשמית. הפנינג מוטורי משובח, אווירה חגיגית ומזג אוויר מושלם, אלו המרכיבים העיקריים הנחוצים ליומיים שלמים עטורי אדרנלין בעיר הכי דרומית במדינת ישראל, אילת.
מכוניות דריפט משופרות עומדות לצד מכוניות דראג משופרות עוד יותר, אופנועי סופר-מוטו מול אופנועי הסופר-בייק, רכבי הקארטינג לצד מכוניות הטורינג, נפגשו בפיטס ייחודי להם, ואילו מכוניות הפורמולה 3 היו בפיטס הממוקם במרכז הבמה, בפרונט, מול קהל הצופים היושבים בטריבונה.
ביום שבת, לאחר יומיים רצופים של אדרנלין, מתח, עזרה הדדית בין המתחרים ומרוצים צמודים, זכינו להגיע אל מדרגות הפודיום שבישרו על מנצחי הליגות השונות ביום שישי וביום שבת וחולקו גביעים למנצחים.

פורמולה 3

במהלך מרוצי הפורמולה, נראו קרבות על המסלול במקצה הנשים בפורמולה, סך הכל, ארבע נשים המתחרות על שלושת מדרגות הפודיום.
ואילו במקצה הגברים הקרבות גם הם נראו לעין ואף לצערנו זכינו לראות תאונה בין אחת המכוניות שיצאה מכלל שימוש בגלל התאונה.
את היומיים חתמו במקום השלישי אביב קדשאי, המוכר לנו מסצנת האינדורו אופנועים, במקום השני סימון אלישקוב ואילו במקום הראשון לאון טאובס.
ואילו במקצה הנשים אותו חתמו במקום השלישי דינה איילון, במקום השני לירון בן ארי, שאף זכתה להיות בת של אלוף שגם הוא זכה במדרגת הפודיום הראשונה בתחרות מכוניות הטורינג, ניר בן ארי. ובמקום הראשון נעה אלישע.

קארטינג

מרוצי הקארטינג המכוניות הקטנות והזריזות האלו, בעלות צמיגים ללא חריצים המאפשרים אחיזה טובה יותר על האספלט, נתנו לכולם שואו, וכמובן שהם התחרו.
המהירות שהם עוברים את המסלול והקרבות במסלול, השאירו את הקהל פעור פה בדרך למדרגות הפודיום.

טורינג

מרוצי הטורינג, אלו הן מכוניות ראלי שהוסבו לנהיגה על אספלט, אפשר ביניהן למצוא את מכונית סובארו אימפרזה הידועה לנו, בעלת תוספות ושיפורים המקנים לה את היכולת להגיע גם כאן למדרגה הראשונה בפודיום.  
מכיוון שהמסלול יחסית צר בשביל גודל כזה של מכוניות, מי שהוזנק ראשון לרוב גם סיים ראשון ומי שהוזנק אחרון, סיים אחרון. אלא אם כן, מישהו מהמתחרים עשה טעות בחישוב ונעקף וכך גרם לשינוי בתוצאות.
את מדרגות הפודיום קטפו במקום הראשון לא אחר מאשר אביה של לירון בן-ארי, ניר בן ארי.

דראג

מרוצי הדראג הם אלו שכבשו את קהל הצופים,חידוש מעניין ומרתק. שתי מכוניות- עומדות זו ליד זו , מחממות צמיגים, מתמקמות במסלול, מחכות שהעץ יתחלף לירוק, מזנקות קדימה ושועטות אל עבר נקודת ה- 200 מטר. הראשונה שעוברת את הקונוס אחרי 200 מ', הראשונה שלוחצת על הברקס, היא המכונית המנצחת, היא זו שקובעת את הזמן הכי קצר ועולה לשלב הגמר.
במרוצי הדראג הקטגוריות מתחלקות לא לפי כוחות סוס או נפחי מנוע אלא לפי סוגי ההנעות:  הנעה קדמית, הנעה אחורית וגם 4X4
שלושת האלופים שזכו להגיע למדרגות הפודיום בכל שלושת הקטגוריות.

דריפטינג

במרוצי הדריפטינג, על הנהגים לבצע שואו כאשר המדדים לניצחון הם החלקת המכונית בה נמדדת זווית המכונית, טכניקה ומהירות. המתחרה הראשון שמסיים את המסלול עם כמות הנקודות המרביות הוא המנצח שעולה לשלב הבא ולבסוף אל מדרגות הפודיום הנצחיות.

אופנועים - סופר מוטו

במרוצי הסופר-מוטו נערכו קרבות עמוקים, בעלי נפח של שנים ולא מהיום. בעזת שריקת הזינוק, עידו כרמון ואלעד אליהב מזנקים קדימה, התחרות ביניהם חדה, תגובות הגוף מחדדות את ההרגשה שהם לא מאתמול מתחרים זה נגד זה, ולמרות זאת הם חברים לקבוצת המרוצים של סופרמוטו מרכז.
אלעד בשלב מסויים ניסה לעקוף את עידו כרמון אך ללא הצלחה וזכה לפגוש מקרוב את האספלט ובכך לספק לעידו כרמון את ההצלחה המובטחת במדרגה הראשונה של הפודיום.

אופנועים: סופר בייק

גם במרוצי הסופר-בייק, קרה דבר דומה.
במשך שני ימי המרוצים התחרות בין יוגב הרוש וחן אביוב הייתה צמודה, שניהם זינקו קדימה ושעטו, עם סגנונות רכיבה קיצוניים, אך כאשר ניסה חן לעקוף את יוגב, גם הוא מצא עצמו בביקור פתע באספלט החם, דבר שגרם לחן להפסיד את מדרגת הפודיום הראשונה אך לא להפסיד לגמרי את מדרגות הפודיום.

מאחלת לכולנו שנת מוטוריקה עשירה, פורייה ומשגשגת

כן ירבו אירועים מסוג זה ושמארגני הפורמולה ימשיכו בעבודת הקודש שהם עושים, זו אינה עבודה קלה להכין, ולסדר את הכל, לתקתק את הכל שיראה לצופה מן הצד כאירועים זורמים ושהכל כשורה.

האירוע המוטורי הבא - Dead Sea Racing

יומיים של אקשן ואדרנלין במנחת מצדה ים המלח (על כביש 90) אל מול הר המצדה.
חול המועד פסח, 28-29.3.2013: חגיגת ספורט מוטורי שבמרכזה מרוצי מכוניות אופנועים וקארטינג. 

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

07 במרץ 2013 ב 22:20

כל המרבה הרי זה משובח

2

אורח/ת

08 במרץ 2013 ב 07:29

מעניין ומרתק

כל הכבוד הגר על הכתבה המעניינת בתחום המרתק של המרוצים והתמונות המדהימות ...