שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

חודש של ספורט מוטורי ישראלי

גם כשרוב הפעילות בוצעה מחוץ לישראל - ספטמבר 2013 היה החודש הכי עמוס בספורט המוטורי הישראלי, המתקשה לשמור על יציבות ורציפות בקיום אירועים ומרוצים בארץ!
סיכום אופטימי למרות שהעתיד לוט בערפל (ולא בגלל עשן אגזוזים).

נתחיל מהסוף: ראלי צאלים בוטל!

שבוע שעבר תוכנן להתקיים ראלי באחה צאלים - בעקבות דרישות המשטרה נדחה הראלי להיום (שישי 11/10/13) במטרה לנסות וליישב את הפערים למול דרישות המשטרה, כאשר גופים רבים ובניהם משרד הספורט מנסים לעזור. לצערנו דרישות המשטרה לאבטחת מסלול הראלי עם גדר היקפית ושומר (מרשל) כל 100 מטרים הפכו את ביצוע הראלי לבלתי אפשרי והודעת הביטול של הראלי, מטעם באחה ישראל, קטעה את החזון לקיים ראלי חוקי של רכבים, אופנועים, טרקטורונים ו-SBS. קישור לראלי האחרון שהתקיים בארץ: ראלי תדהר - יולי 2013
 

חודש ספטמבר 2013 נפתח בסערה

מתחם מסלול האופנועים בוינגייט לבש חג. מסלול המוטוקרוס שונה לחלוטין מזה המוכר בסבבים הקודמים - במרכזו נבנתה במה גדולה, מצידה האחד מקפצות ומצידה השני מסלול נחיתה מיוחד עבור רוכבי הפריסטייל של דאבוט, היישר מאיטליה.

שלושה ימים של אקשן מוטורי, יחד עם סבב מספר 4 בליגת המוטוקרוס לשנת 2013 יצרו את אירוע הספורט המוטורי הגדול בישראל (עד כה).

קישור לפסטיבל אופנועים מוטורי - וינגייט 2013

ראלי ברסלאו 2013 - גאווה לספורט המוטורי הישראלי על אדמת בולגריה

דורון וינטר - אופנוען ישראלי, אשר יצא יחד עם קבוצת מתחרים מישראל לראלי ברסלאו 2013, מסיים את המרוץ הקשה בבולגריה במקום השני על הפודיום! רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר הוותיק מסיימים במקום החמישי בקטגוריה. גל שחם ונמרוד אופיר מצוות קוקה קולה זירו מסיימים את המרוץ הראשון שלהם בעולם במקום השישה עשר בקטגוריית רכבי קרוס קאנטרי. קישור לכתבה המסכמת של ראלי ברסלאו 2013  ראלי ברסלאו 2013 - סיכום היום השביעי למרוץ
ראלי ברסלאו 2013 - סיכום היום השישי למרוץ
ראלי ברסלאו 2013 - סיכום היום החמישי למרוץ
ראלי ברסלאו 2013 - סיכום היום הרביעי למרוץ
הישראלים בכותרות - סיכום היום השלישי לתחרות ברסלאו 2013
מזנקים בלילה - סיכום הלילה הראשון והיום השני לתחרות ברסלאו 2013
הישראלים בדרך לברסלאו 2013 - סיקור מסיבת היוצאים לראלי  

תחרות מוטוקרוס האומות 2013 MOTOCROSS OF NATION

שלושה רוכבי אופנועי מוטוקרוס, מהטובים בליגה המתקיימת בישראל, יצאו בסוף ספטמבר לייצג את ישראל ב''אולימפיאדה'' של האופנועים אשר נערכה בגרמניה בהשתתפות 41 נבחרות המורכבות מרוכבי האופנועים הטובים בעולם!

שלושת הרוכבים - עידו כרמון, אסף בן אהרון וגיא אליתים חזרו ללא הישג, אבל עם תובנות רבות והכרה, מצד כל הגורמים, בכך שספורט המוטוקרוס בישראל עוד נמצא רק בראשית דרכו.

ירון גולדשטיין מסכם את מוטוקרוס האומות 2013

אופנועים: בלגיה חוזרת לאחר 10 שנים לנצח את מוטוקרוס האומות
סיכום יום המרוץ הראשון: מוטוקרוס האומות 2013
מרוץ אופנועים: מוטוקרוס האומות 2013

מרוץ ששת הימים 2013 - שתי מדליות זהב ואחת כסף

מרוץ ה- SIX DAYS שהתקיים בסרדיניה שבאיטליה, הסתיים על מסלול מוטוקרוס ביום שבת 5.10.13.
שלושת הרוכבים הישראלים - נמרוד חמו, זיו כרמי ויונתן לוי  מסיימים את התחרות הקשה עם שתי מדליות זהב ואחת כסף - כבוד!

תמר נתנוב מסכמת את מרוץ הסיקס דייז 2013

מרוץ ששת הימים 2013 SIX DAYS יוצא לדרך

מרוץ ששת הימים 2013 SIX DAYS - עדכון אמצע

מרוץ ששת הימים 2013 SIX DAYS - עדכון סוף היום הרביעי

מרוץ ששת הימים 2013 SIX DAYS - עדכון סוף היום החמישי

המבט לעתיד...

היו עוד אירועים מוטורים בחודש ספטמבר, כמו תחרות המוטוקרוס במסלול של בית שאן ותחרויות עבירות עממיות שלא בחסות חוק הספורט המוטורי. ולמרות שאנחנו מיוחדים בישראל ויש לנו חוק ספורט מוטורי (ברוב מדינות העולם המערבי בהן קיימת תרבות מוטורית מפותחת אין חוק) ולמרות שבגלל החוק (או ''בזכותו'') קשה מאוד לקיים אירועים חוקיים, אם בכלל!, מצליחים הספורטאים הישראלים להשתתף, לנצח ולהביא גאווה לתחום.

מכיוון ש''הכול אנשים'' אי אפשר שלא להתלהב מהרוח הספורטיבית של הרוכבים, הנהגים והיזמים ולאחל לכול העוסקים בענפי הספורט המוטורי בארץ יישר כוח!

תגובות

0 תגובות