שטח 4X4 > כתבות > בישול בשטח

קומקום קלי - חימום מים בדרך הטבע

קומקום קלי האירי המפורסם שנקרא גם קומקום סערה או קומקום הר געש הפך זה מכבר למסורת בקרב חובבי טיולים, הרפתקאות, הישרדות, ציד, מחקר, מחנאות ואוהבי טבע בכלל.
קומקום קלי הומצא לפני כמאה שנים והוא אידיאלי להרתחה וטיהור מים גם בתנאי מזג אויר קשים ובאמצעיים טבעיים ופשוטים.

image

ההיסטוריה של קומקום קלי

קומקום קלי פותח בשנת 1890 בחווה קטנה, על חופי לוך קון (אגם גדול המכסה כ 14,000 דונם ובו חיים דגי פורל וסלומון) שבאירלנד, ע''י חקלאי ודייג בשם פטריק קלי (הסבא רבא של הדירקטורים הנוכחים) אחרי חורף קר של התעסקות והתנסות במחסן. הקומקום הראשון של פטריק קלי יוצר מפח. הקומקום עבד טוב מאוד אבל נשרף לאחר עונה אחת מרוב שימוש. לאחר מספר פיתוחים נוספים של קומקומי פח פיתח קלי קומקום נחושת שהיה הרבה יותר עמיד.
החדשות אודות הקומקום החדש נפוצו בקרב דייגים מקומיים ובמהרה נפוץ בקרב דייגי בריטניה כולה. בשנות החמישים בנו של פטריק, ג'ים (הסבא של הדירקטורים הנוכחיים של החברה) היה דייג וספן מפורסם ונודע בשל המהירות בה הרתיח מים בקומקום, אותו נשא לכל מסע דיג. עכשיו כשהקומקום המהיר הפיק מים רותחים לשתייה חמה בימים רטובים וסוערים הוא הפך לפופולרי בקרב דייגים במערב אירלנד. בשלב זה, העסק היה עדיין רק תחביב לחורף ויוצר רק קומקום במידה אחת (מה שנקרא כיום דגם 'Base Camp' - קומקום מחנה בסיס מאלומיניום) .
בשנות השבעים נחשפו לקומקום קלי גם דייגים מגרמניה וממקומות נוספים באירופה וגדלה הדרישה לקומקום המיוחד. אז פדריק קלי (אביו של הדירקטורים הנוכחיים) החל ליישם טכניקות ייצור מודרניות וכעבור זמן קצר נוספו גם ערכות בישול, אחר כך פותח קומקום אלומיניום בגודל נוסף (דגם ה-'Trekker' - קומקום מטייל) ופותחו קומקומים מנירוסטה.

קומקום קלי - בעל הדופן הכפולה לחימום מים בצורה טבעית

קומקום קלי - בעל הדופן הכפולה לחימום מים בצורה טבעיתקומקום קלי - בעל הדופן הכפולה לחימום מים בצורה טבעית

איך מרתיחים מים בקומקום?

אוספים חומרי בעירה מהסביבה - זרדים, כפיסי עץ, ענפים, עלים יבשים, נייר, קרטון וכו'. ממלאים את הבסיס של הקומקום עם חומר הבעירה ומניחים את הקומקום על הבסיס. ממלאים את תא המים של הקומקום ומשאירים את הפקק פתוח! מבעירים אש דרך החורים בצד הבסיס ומעמידים את הקומקום מול הרוח. אפשר להוסיף חומר בעירה דרך הארובה שבמרכז הקומקום. כשהמים בקומקום רותחים משתמשים בשתי הידיים להחזיק את ידית הקומקום ב 90 מעלות לגוף הקומקום ומוזגים מים בעזרת השרשרת.

הדגמים

הדגמיםהדגמים

דגמים

3 גדלים של קומקומים - 0.6, 1.2 ו-1.6 ליטר נימכרים בחנות של היבואן לישראל (קישור לדף החנות), כל הדגמים עשויים מנירוסטה איכותית. בנוסף נמכר ''תנור הנוודים'' למי שרק רוצה לחמם או לבשל מזון מעל התנור וגם ערכות בישול בצורות שונות, עם כוסות וצלחות תואמים.

image

איפה קונים?

ליבואן אתר ישראלי : greene.co.il המציע למכירה את כל דגמי הקומקום. היבואן זמין בשעות היום בטלפון: 052-7771693 או בדואר אלקטרוני: Info@Greene.co.il

תנור נוודים של קומקום קלי משמש לחימום ובישול מזון

תגובות

0 תגובות