שטח 4X4 > מסלולי טיול > שבילים רגליים

קפה מעודד

לעודד הייתה אהבה מיוחדת לקפה. בעיקר אהב קפה שחור.
כל מי שהכיר אותו, הכיר גם את ערכת הקפה המפורסמת שלו,שנסעה איתו ברכב לכל מקום. בארץ ובעולם!
אלוף משנה (במיל') עודד ראור, לוחם ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, היה איש מיוחד, איש של אנשים ומפקד שידע לעשות את הטוב ביותר.
עודד נפטר בשנתו בטרם עת ולכבודו הוקם מיזם חברתי שכל רוויחיו מופנים לטובת חינוך והקהילה.

image

ערכת הקפה של עודד הייתה מסודרת בקפידה ובה כל מה שנדרש להכנת קפה שחור איכותי , או כפי שמספרים פקודיו על איך שעודד הגדיר את הקפה בחצי חיוך ‘‘שחור, חזק ומר - ושלא תתפנקו’‘.

בתחנות חייו , היווה הקפה עבורו דרך-חיים. תרבות. שפה. באמצעות הקפה, חיבר וקירב עודד בין אנשים: חברים, משפחה, בני-נוער לפני גיוס, חיילים, מפקדים, פקודים, קולגות, וכל מי שנקרה בדרכו.

כל פגישה הייתה עבורו ‘‘ניפגש לקפה’‘. כל מקום - התאים: בכל ערוץ נחל בשטח, במשרד, בבית ואפילו במסדרון בית-החולים שם אושפז חברנו... בכל מקום, הוציא את ערכת הקפה האישית והמדוגמת שלו והכין קפה.

כל שעה הייתה נכונה לקפה - בשעות היום או בשעות הקטנות של הלילה. הקפה זרם כמים. עשרות -אלפי)אם לא מאות(... כוסות קפה נמזגו בפגישות לצורך סיעור מוחות, חשיבה, תכנון וביצוע, בעשייה ממוקדת . שיחות קטנות אך משמעותיות או שיחות הרות גורל .כל פגישה שהיא בכל נושא , החלה בחוויית הקפה ותמיד בגובה העיניים . העיניים הכחולות והטובות שלו.

זו הייתה דרכו, כך חיבר וקירב בין אנשים ותרבויות, פתר דילמות ומחלוקות, חלם והגשים !

image

עודד ראור - האיש והמפקד

'' כמפקד וכאדם ידעת לאסוף את האנשים המתאימים, לטעת בהם את האהבה לעשייה, לתת להם לפרוח, להעז וגם לטעות, אפשרות להרחיב ולא לצמצם. נתת את הרוח וכיוון האף וידעת שכל השאר כבר יבוא מעוצמת האנשים והאמונה. בעבורי ובעבור המפקדים שעברו תחתיך זהו שיעור שנשאר עמנו לכל ימי חיינו '' (מתוך ההספד של מפקד היחידה במלוא שנה לפטירתו של עודד).

'' עודד חינך אותנו, הלוחמים הצעירים, לערכים של נחישות, התמדה, תעוזה, מקצוענות ויצירתיות. תמיד הוא שידר: אפס פשרות ואפס ויתורים. עודד היה צנוע, מסור, ואכפתי כלפי פקודיו ומשפחות הנופלים. עם ישראל איבד מפקד טוב ואדם טוב. יהי זכרו ברוך '' (מתוך ההספד של חייל בפלגת האימונים של עודד ביחידה, שר החינוך נפתלי בנט).

'' עודד היה שם בשבילי, ולאחר כמה זמן כבר הבנתי שאני יכול לסמוך עליו, שתמיד יחשוב ויעשה הכל כדי לעזור לי. בעצה טובה, בחשיבה משותפת על תוכנית עבודה לפרויקט בעבודה, או בהכנה לשיחה חשובה עם הבוס.

עודד הדהים אותי במחויבות שלו, ובאיכפתיות שלו, תמיד שלח הודעה מעודדת ברגע הנכון, או סתם שאל מה קורה ואיך דברים הולכים.

בלוויה אתמול בערב, קול אחד עלה מכל מי שספד לעודד, על האדם האוהב והמסור שהיה, על הצניעות שלו, ועל הדוגמא האישית שהפגין. ואני הרגשתי שכולם מדברים גם מגרוני, ומבטאים את מה שאני הרגשתי כלפיו כשישבתי מולו והבטתי בעיניו הבהירות, בעוד הוא מדבר בשקט.

עודד ראור היה אדם מיוחד מאוד ובעל לב ענק ענק ענק. אני אסיר תודה על הזכות שנפלה בחלקי להכיר אותו בשנה האחרונה, ולספוג מהרוח וההשראה שהוא מפיץ. היינו בקשר עד הימים האחרונים, ולא יצא לי להודות לו על התהליך שעברתי בהנחייתו ובעזרתו, כי מי היה מאמין שכך הוא יסתיים.

תודה עודד, על הנתינה והעזרה, ועל הדברים שילוו אותי הלאה לנצח. '' (מתוך דבריו של אייל פוטשניק, לוחם ביחידה).

image

אז מה עושים?

הקונספט:

להנציח את דרכו של עודד, להמשיך לחבר בין אנשים, לחנך לערכים, לרקום חלומות ולעודד להגשמתם - כי זה היה עודד.

מטרות המיזם:

1. הנצחה של עודד , ערכיו ומורשתו.

2. המשך חיבור בין אנשים בקבוצות שיח.

3. תרומה בקהילה - תמיכה בקבוצות הכנה לצבא (כדוגמת אחריי), תמיכה בפעילויות בבתי ספר תיכוניים, תנועות נוער ומכינות לקראת גיוס לצה״ל, סיוע לחיילים בודדים.

image

אופן התרומה למיזם:

כל אחד יכול לתרום כפי יכולתו ללא קשר לקבלת קפה בתמורה.
עלות ערכת קפה 150 ₪.
עלות שקית קפה – החל מ 20 ₪ (מינימום הזמנה 100 ₪).
האתר של המיזם בפייסבוק: https://www.4x4.co.il/article/10963
או בפנייה לאשתו: איילת ראור 052-3636492

image

imageimageimageimageimageimageimageimage

קפה מעודד בפרו

קפה מעודד בפרו

image

קישור לסיכום מסע שחרור - פרו 2018

קישור לסיכום מסע "מרוקו גיבורים" - 2016

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

21 בדצמבר 2016 ב 01:14

קפה מעודד - עודד ראור

מרגש במיוחד