שטח 4X4 > כתבות > ביטוח וחוק

יבוא אישי - המדריך לייבוא אופנוע או רכב אספנות

אם אתם חולמים על כלי רכב אספנות משלכם או מתחשק לכם להפוך ליבואנים עבור רכב החלומות שלכם - זה המדריך עבורכם.
נכתב מניסיון אישי ביבוא אופנוע אספנות מארצות הברית לארץ, אך נכון גם לרכב אספנות וגם לכלי רכב חדש.

החלום - לוחית "רכב אספנות"

החלום - לוחית

שלב 1 - ההחלטה

מנסיוני זה השלב הקשה והארוך ביותר. כאן ההתלבטות קשה! ''האם להיכנס לעניין? / אם לאו ???'' או כפי שאבי נהג לומר: ''האם אתה מחפש לעצמך צרות ?''. אמנם ה''צרות'' חיוביות, אבל כל רוכש של רכב אספנות או כל מי שרוצה לעסוק בייבוא אישי עליו לדעת כי לפניו דרך ארוכה, מעט בירוקרטית, לפעמים אפילו מעצבנת. לדוגמה: תשובה של פקידה במשרד התחבורה ''אין כזה דבר אספנות! אתה יכול לאסוף מה שתרצה אבל אם לא העברת את האופנוע טסט כבר 40 שנה אז אתה עבריין!!'' - אמיתי לגמרי! ולי לא נשאר אלא לצחוק ולחפש כיוון אחר לפתרון הבעיה (3 שעות המתנה במשרד הרישוי ו- ENTER אחד במחשב וכבר לא הייתה בעייה). אך מי שיישמור על שלוות הנפש ו''יקח את הזמן'' יכול אפילו ליהנות מהתהליך ובטח ובטח בסופו מובטח לו סיפוק אישי רב. מדריך זה נועד עבור מי שקיבל את ההחלטה ורוצה קצת ללמוד מניסיון של אחרים:

הגולד-וינג בארץ בסיומו של תהליך ארוך

הגולד-וינג בארץ בסיומו של תהליך ארוך

שלב 2 - הקנייה

רוב הקניות של רכבי אספנות מתבצעות מעבר לים, בעיקר בארצות הברית, כאשר תהליך הקנייה הוא באמצעות הרשת האינטרנטית של לוחות מודעות מקומיים ואם אין לכם איש קשר מקומי שיכול לראות את האופנוע ואת המוכר אז המלצתי היא רק דרך EBAY (שימו לב לשלב 3 והבינו למה ומדוע).

ראשית יש לשים לב מה קונים? איזה כלי זה? האם הוא אמין? האם יש משהו בארץ שיודע לתת שירות לכזה כלי? האם יש לו חלקים זמינים? (הפתרון נמצא ב- EBAY) והכי חשוב - האם יש לו ניירת? ורישיון רכב חוקי? במדינת הקנייה!

כלל האצבע להיכרות עם המוכר הוא נכונותו לשתף פעולה, לענות על שאלות וסגנון התשובות שלו (מניסיוני האישי, ראו שלב 3, מוכר לא נחמד / לחוץ יש מצב שהוא גם רמאי!).

מוכר נחמד, שגם משתף פעולה וגם עונה על שאלות מעצימות את חווית הקנייה, את הביטחון העצמי ואת הכייף בתהליך.

השקיעו זמן בחיפוש אחר כלי הרכב המיועד ואל תתפשרו - בסופו של דבר תמצאו את מבוקשכם.

רישיון אמריקאי לכלי רכב

רישיון אמריקאי לכלי רכב

שלב 3 - התשלום

רגע לפני שאתם סוגרים עסקה, מתחייבים ורוכשים אתם חייבים לוודא כי כל הרישיונות של הכלי נשלחו אליכם וכי המוכר ענה על כל השאלות שלכם לשביעות רצונכם. אל תתפתו לשלוח מקדמות או להיכנע ללחצי מכירה של ''סוחרים בשקל''. אם למוכר יש עוד קונים פוטנציאלים ולכן לא מספיק לספק לכם את התשובות הנדרשות - שימכור בהצלחה ואתם תחפשו כלי אחר (וכשמדובר בארצות הברית - המבחר אדיר). תשלום מאובטח בלבד הקפידו כל תשלום שלכם יהיה מאובטח באמצעות PAYPAL ועם מסמך הכולל פירוט מה קניתם או עבור מה שילמתם (ולא סתם GOODS). מניסיוני האישי - האופנוע הראשון שקניתי ב-EBAY התברר כפלופ רציני בו הפסדתי, באופן זמני, 1,012$ (שחזרו אלי מאוחר יותר כי לא הסכמתי לוותר ופניתי בכל הערכאות ל- PAYPAL ולחברת האשראי שלי). המוכר ששידר המון לחץ (והיה לו כלי שנראה יפה מאוד בתמונות) הבטיח לשלוח לי מסמכים רק לאחר שאשלם לו מקדמה. ואז ביקש שאת המקדמה אשלם מחוץ ל-EBAY (שזו עבירה על חוקי המסחר באתר). ולאחר שקיבל את המקדמה לא הצליח לשלוח לי את הרישיון של האופנוע והשאיר אותי עם תשובה ''זו הבעייה שלך!''. למזלי הטוב שמרתי על כל צילומי המסך ואת כל ההתכתבויות בטלפון ובדוא''ל ואיתם הצלחתי להוכיח כי האיש רמאי (שבארצות הברית זה לא מקובל ולכן נחסם מפעילות ב-EBAY).
תשלום באמצעות PAYPAL מאבטח אתכם ע''פ החוקים הבינלאומיים של PAYPAL ותשלום לפייפל באמצעות כרטיס אשראי מוסיף לכם את האבטחה של החוק הישראלי לשימוש בכרטיס אשראי - כך שהמלצתי היא פשוטה: שלמו באמצעות PAYPAL ולא בדרך של העברות בנקאיות.

ההצהרה של המוכר - הנוכל כי האופנוע נגנב או נעלם

ההצהרה של המוכר - הנוכל כי האופנוע נגנב או נעלם

שלב 4 - הובלה לנמל / למרכז לוגיסטי של חברת השילוח הבינלאומית

מסתבר שזה שלב מכריע וחשוב שכן חברות השילוח יודעות לייצא מארצות הברית - מהנמל, או המרכז הלוגיסטי שלהם בקרבת הנמל, אל הארץ אך פחות יודעות להוביל בתוך ארצות או בתוך ארצות הברית. ליאור מ-USHOP (ראו פירוט בשלב 5) עזר לי מאוד גם במציאה ובתשלום לחברת הובלה בתוך ארצות הברית.
המוכר, בעל האופנוע האמריקאי, הזדעזע לראות את המוביל המקומי (משאית להובלת מכוניות) וגם שלח לי תמונות. כך שבדיעבד ולאחר התשלום למוביל הזה - הוא לא היה המוביל הנכון לאופנוע שלי. אבל למרות החששות שלב זה עבר בשלום והאופנוע הגיע למרכז הלוגיסטי של USHOP ללא פגיעות - שם האופנוע נבדק וצולם ונשלח אלי לדוא''ל דוח מצב מפורט.

תמונת מוכר - כך נראה האופנוע ב EBAY

תמונת מוכר - כך נראה האופנוע ב EBAY

שלב 5 - ההובלה לארץ

ההמלצה שלי היא שימוש בחברה של עמילות מכס היודעת לייבא רכב חדש ו/או רכב אספנות מארץ היעד (במקרה שלי ארצות הברית). כבר בשלב הזה ''היה לי השכל'' (זה מבליח אצלי לעיתים רחוקות) והיום, לאחר שאני בעל ניסיון, אני יכול לכתוב זאת בוודאות - אנשי מקצוע יחסכו לכם זמן, עצבים וכנראה גם כסף רב!!! אני פניתי לליאור ברוך מ USHOP שאותו אני מכיר כאספן של ענתיקות (ויש שיאמרו גרוטאות יפות, אך עכשיו כבעלים של ענתיקה/גרוטאה מקסימה אני זהיר בניסוחים).
ליאור הפך את התחביב לעסק וחבר לחברת שילוח ועמילות מכס ויחד עם ענבר היקרה, הם עוזרים (והמון!) למשוגעים שקנו גרוטאה בניכר ומאוד רוצים להביאה לארץ הקודש. האופנוע שלי נקלט במרכז הלוגיסטי שלהם בארצות הברית, עבר בדיקה והתמונות נשלחו אלי. האופנוע אוחסן אצלם עד אשר קיבלתי רישיון ייבוא ממשרד הרישוי (ראו שלב 6). הם ערכו את מסמכי הייצוא מארצות הברית וקיבלו את מסמכי השחרור מהמכס האמריקאי. ואז העמיסו את האופנוע על משטח עץ, המכילו (מלשון מכולה) , העלו אותו על אונייה בדרך לארץ ואז קיבלתי מייל שמח מענבר - האופנוע שלך יצא להפלגה ארצה!

משטח העץ עליו מגיע האופנוע מארצות הברית

משטח העץ עליו מגיע האופנוע מארצות הברית

שלב 6 - ניירת או בעיקר הוצאת אישור יבוא משרד התחבורה

שלב זה מתרחש במקביל לכל השלבים, ובמיוחד במקביל לשלב 5 ושלב 7, ויש להקפיד ולשמור העתקים מכל התכתבות ומכל מסמך המגיע אליכם. לפני שהאופנוע נשלח לארץ: דבר ראשון לאחר קניית האופנוע הוא הוצאת אישור יבוא משרד התחבורה, תהליך אינטרנטי יחסית פשוט (ומפתיע למשרד התחבורה) בו תמלאו פרטים, תצרפו רישיון אמריקאי, אישורי תשלום (קבלות של PAYPAL), תמונות של הכלי, מפרט טכני, אישור מוסך בארץ שיודע ויכול לטפל בכלי הרכב (אישור גיבוי תחזוקתי) ותצהיר אישי (מאומת ע''י עו''ד).
לאחר כשבוע תקבלו אישור לייבא את האופנוע לארץ. בלי אישור זה לא כדאי להעלות את הכלי על האונייה בדרך לארץ. את אישור מסמכי הייצוא ואת שחרור האופנוע במכס האמריקאי ביצעו עבורי חברת השילוח.
לאחר שהאופנוע הגיע לארץ: את מסמכי השחרור מהמכס הישראלי, עמילות מכס, הערכת שמאי וקבלת כל המסמכים על מנת שאוכל להגישם למשרד הרישוי בארץ גם ביצעו עבורי חברת השילוח (USHOP).

אישור יבוא משרד התחבורה - הגשת בקשה באתר האינטרנט

אישור יבוא משרד התחבורה - הגשת בקשה באתר האינטרנט

שלב 7 - עמילות המכס ושחרור הכלי מהנמל בארץ

היום המאושר הגיע וההאופנוע מוכן לשחרור מהנמל. אני נסעתי ברכבת לנמל חיפה, לייתר דיוק למסוף מטענים שמצפון לנמל, עם מעיל רכיבה וקסדה וכולי התרגשות לקראת ההרפתקה (שאכן הייתה!). הקפידו להגיע עם נעליים סגורות ומכנס ארוך על מנת שתוכלו להיכנס פנימה לאזור התפעולי וזאת לאחר שתירשמו בשער הנמל ותקבלו וסט זוהר (כדי שאיזו מלגזה לא תאסוף אתכם על הדרך...). התהליך עצמו בנמל יעיל ומהיר - אתם מתבקשים להגיע עם כל המסמכים שצברתם עד כה, לחתום פה ופה ויחד עם עמיל המכס יעמיסו את האופנוע שלכם עם מלגזה ויציאו אותו למגרש - כאן ישחורר מכבליו. אם אתם מתכננים להניע את כלי הרכב - זכרו שהוא היה תקופה ארוכה במכולה והביאו בוסטר או מצבר חלופי מתאים!
מכאן הדרך החוצה מהירה! ואף אחד לא יבקש מכם רישיון רכב או ביטוח ואתם חופשיים לצאת ולרכב - שטות שאני עשיתי! עדיף להגיע עם נגרר ולהעמיס את הכלי ישר לבדיקה וטיפול במוסך (ראו שלב 9). בכל מקרה אני לא הקשבתי ויצאתי לדרכי רכוב על אופנוע החלומות שלי. נסעתי לי על כבישי חיפה והקריות, מחייך בקסדה מאוזן לאוזן, עם אופנוע בעל רישוי אמריקאי (וללא לוחית רישוי צהובה) עד שנתקעתי (בגלל דלק).
לשמחתי האופנוע שבק והמצבר נגמר רק במרחק של כ- 500 מטרים הליכה ממוסך מטרו צפון (אבל בחודש אוגוסט ליד הים...). תודה למורן ולאייל ממטרו צפון שאירחו אותי ואת ההונדה שלי עד אשר יוסי מימון המוביל הגיע עם עגלה לאסוף אותי לתל אביב. איך בכלל חשבתי לנסוע עם אופנוע לא בדוק ולא מוכר על כביש החוף מחיפה לתל אביב? - לא ברור!! אבל ללא ספק הרפתקני! ומוסיף לסיפור.

הרבה אנשים טובים על הדרך שמגיע להם תודה בעוד אני מתלהב...

הרבה אנשים טובים על הדרך שמגיע להם תודה בעוד אני מתלהב...

שלב 8 - רישוי זמני במשרד הרישוי

התור ארוך במשרד הרישוי ועד שמגיע תורך חולפים מאות, ואני לא מגזים, מספרים בדרך. אבל התהליך מול פקידת הרישוי קצר ומהיר - כך שתוך שתי דקות האופנוע מקבל מספר רישוי ישראלי ורישיון רכב זמני ל-4 חודשים.

לצורך התהליך יש להביא את: מסמך השחרור מהמכס, טופס מ.ב. (טופס שידור נתוני רכב למשרד הרישוי) צילום ת.ז. של בעל הרכב ות.ז. מקורית לזיהוי לשם זיהוי אישי של בעל הרכב.

לאחר מכן יש לשלם את אגרת הרישיון (39 ש''ח במקרה של אופנוע) בדואר ישראל.

50 ש''ח עבור לוחית רישוי צהובה עם הכיתוב רכב אספנות (מוכן ליד משרד הרישוי).

ביטוח חובה (לרכב אספנות) שכדאי להכין מבעוד מועד.

וקדימה לדרך... יש עוד הרבה עבודה!

ועוד לפני זה יש לגשת למכון רישוי (טסט) ולעבור הליך של אישור כשירות (כמו טסט שנתי לרכב).

רישיון רכב זמני

רישיון רכב זמני

שלב 9 - יישור קו במוסך וקבלת רישיון רכב קבוע

לאחר שיש בידכם רישיון זמני אתם מתבקשים להכין את האופנוע לבדיקה בעמדת זיהוי מספרים במשרד הרישוי לאחר מכן בעמדה מספר 1 של משרד הרישוי ורק לאחר מכן יונפק הרישיון הקבוע איתו צריך לעבור שוב מבחן כשירות שנתי (טסט).

במקביל יש ל''יישר קו'' עם האופנוע ולהכינו לנסיעה על הכביש - כל אחד במידת הקפדנות שלו וברצונו להתאימו לשימוש הרצוי. אני ביצעתי את שני השלבים יחד וזאת על מנת להגיע לרישיון הקבוע לאחר שהאופנוע מטופל ומוכן לרכיבות ארוכות על הכביש (בארץ וגם אינשאללה בעולם... ראו שלב 10).

לשלב 9, עד לתום הרישיון הזמני, משרד הרישוי נותן לכם 3 חודשים על מנת לארגן את כלי הרכב ולרשום אותו באופן קבוע במדינת ישראל.

אחד הדברים הקריטיים שלא ניתנים לשינוי בהמשך הוא קביעת מידות הצמיגים. המידות איתם יגיע האופנוע לעמדת הזיהוי ולעמדה מספר 1 במשרד הרישוי הם המידות שיירשמו ברישיונות ולא ניתן לחרוג מהם. האופנוע שלי הגיע עם צמיגים ''חדשים'' משנת 1987 דיאגונליים (ישרים בקצוות) והחלפתם התבקשה באופן מיידי! בחרתי במידת צמיגים סטנדרטיות לאופנוע כביש במשקל כבד והם הורכבו על הג'נטים המקוריים.

לי הייתה בעיית רישום במסמכי הייבוא - רשומן מכס כשמספר השלדה נרשם בצורה מוטעת ולא כפי שהוא רשום בפועל (כי בארצות הברית ובויסקונסין בפרט רושמים במסמכי הרישוי גם את נפח המנוע לפני מספר השלדה). שוב ליאור וענבר מ-USHOP נרתמו לעזור (המון תודה לכם!) וביקשו יפה מהמכס לשנות את רשומן המכס. במשרד הרישוי (עמדה 1) לא היה עם מי לדבר בעיניין - למרות שהגענו להסכמה כי זה הכלי ואין טעויות או סתירות בין המסמכים למספרים שעל השלדה.

נמרוד צרפתי, המכונאי הקבוע שלי - זן אופנועים, נרתם למשימה. הזמנתי מחו''ל את כל מחזירי השמן, פילטרים, קיטים לשיפוץ קרבורטורים (וב-GL1000 יש 4 כאלו) ועוד מעט פריטים לפי דרישת נמרוד והאופנוע עלה על הליפט. כאן אפשר לתת טיפ ליבואן הקטן - בקשו שהמשלוח יתבצע בדואר רגיל. משלוח זול ומהיר ב-UPS יגרום לכך ש-UPS ישראל ''יגרזו'' אתכם במאות שקלים נוספים בשל אגרות טיפול ובדיקות מכס ומע''מ מיותרות.

צמיגים כאמור קנינו בארץ, קצת ניקיון, חיזוק ברגים ורכבנו לעמדה מספר 1 לשלב זיהוי ואישור המספרים (מתקיים רק בימי שלישי). כאן נבדק כי מספר שלדה מתאים לרישיונות ונקבעים מידות הצמיגים.

לאחר שלב הזיהוי יש להתקדם לעמדה מספר 1 (לא מחייב באותו היום) שם יאשרו את הרישיון הקבוע של כלי הרכב.

לאחר כשבועיים ימים מתקבל הרישיון הקבוע בדואר, תשלום אגרה (כמובן!) ולאחריו אפשר לחזור למכון הרישוי לבצע טסט שנתי כמקובל. בשלב זה ''זכיתי'' לסירוב במחשב ולתשובה ''הגאונית'' ממשרד התחבורה שאני פושע ש-40 שנה לא ניגשתי לטסט. ההסבר פשוט: מועד העלייה של האופנוע לכביש בישראל נרשם בשנת 1976 ומאז הוא אכן לא עבר טסט בישראל. בשביל לקצר את הסיפור: 3 שעות המתנה נוספות במשרד הרישוי בחולון, ENTER אחד במחשב וחיש קל חזרתי למכון הרישוי לבצע את מבחן הכשירות השנתי הקבוע וזהו סיימתי את הליך הייבוא!

אני בעליו החוקיים של רכב אספנות בישראל!!!

ההונדה גולד-וינג על הכביש בארץ

ההונדה גולד-וינג על הכביש בארץ

שלב 10 - זה הזמן לצאת ולרכוב לעבר השקיעה

החלום התגשם וזה שווה את כל המאמץ שהושקע! ומן הסתם עוד יושקע בעתיד!! אני בעליו החוקיים של רכב אספנות בישראל!!!
עכשיו אפשר לרכוב בארץ ונשאר לחלום על החזרה למצרים או לירדן אינשאללה!

נספח - כמה כסף?

רכישה: 1,925$

הובלה יבשתית: 620$

עמילות מכס והובלה לארץ: 1400$

משטח עץ כתוספת להובלה: 200$

מיסים בארץ: 8999 ש''ח

אחסנה ומיסי נמל בארץ: 629 ש''ח

סה''כ עד השחרור בארץ: 24,500 ש''ח

אגרות רישוי ומבחנים: 600 ש''ח

חלפים, צמיגים ומוסך: 11,000 ש''ח ביטוח חובה, צד ג' וגרירה: 2,000 ש''ח
סה''כ לשנה הראשונה בארץ: 37,000 ש''ח

כה אמר דני אוגש ז"ל:

ולסיכום וזה מסר חשוב לכל אספן כלי רכב ואופנועים - כה אמר דני אוגש ז"ל לח"מ:
תשקיע במכוניות ואופנועים ולא יישאר לך כסף לסמים!

image

הגדרות של רכב אספנות (משרד הרישוי):

  • רכב יכול להפוך לרכב אספנות כאשר מלאו 30 שנים משנת ייצורו. בעליו יבקש שברישיון הרכב יירשם הרכב כרכב אספנות - והוא מסוגי הרכב להלן: אופנוע, רכב נוסעים פרטי, רכב נוסעים פרטי דו שימושי, אוטובוס או רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר אינו עולה על 12000 קג. אוטובוס אספנות רשאי להסיע עד 6 נוסעים בלבד ורכב מסחרי אינו רשאי להוביל מטען
  • רישיון לרכב אספנות יהיה ל-12 חודשים בכפוף לאמור בתקנה 281א' ובלבד שבעלו יציג אישור תקינות ממוסך מורשה פעם אחת בשנה
  • לרישום רכב אספנות ברישיון הרכב, על בעל הרכב לפנות למשרד הרישוי עם תעודת זהות ורישיון רכב (כאשר הרישיון תקף). לאחר קבלת רישיון רכב אספנות על בעל הרכב להתקין לוחית זיהוי שתכלול את המילים רכב אספנות
  • רכב אספנות לא ינוע בדרך בשעות 07:00 עד 09:00 בימים א' עד ה' שאינם חלים בחג או מועד
  • רכב אספנות לא ישמש את צרכי עיסוקו של בעלו
  • רכב אספנות פטור מתשלום אגרה בעד תקופה שבה לא היה רישיון הרכב תקף. הפטור חל גם ללא הפקדת הרישיון (וגם כשהרכב היה מבוטל לפי תקנות)
  • לא יסיע אדם באוטובוס, שצוין ברישיון הרכב כרכב אספנות, יותר משישה נוסעים
  • לא יוביל אדם מטען ברכב מסחרי שצוין ברישיון הרכב כרכב אספנות
  • לרכב אספנות מבוצע טסט פעם בשנה. בעל רכב אספנות יציג בעת בדיקת כשירות לתנועה במכון הרישוי - תעודה מאת מוסך מורשה, בנוסח שקבעה הרשות (אגף הרכב), כי הרכב נבדק ונמצא תקין תוך 3 חודשים לפני מועד הבדיקה. את אישור המוסך יש להציג פעם אחת בשנה (כאשר ברישיון הרכב רשום שלטסט יש להציג אישור מוסך)
  • אם בעל רכב אספנות אינו מבצע טסט פעמיים בשנה - עליו להציג למכון הרישוי אישור קודם של המוסך, אשר הוצא לא יותר מאשר שנה ממועד הטסט הנוכחי
  • ניתן לרשום רכב אספנות על שם נכה ולהמשיך להנות מההנחה הניתנת לנכים

תגובות

22 תגובות

1

אורח/ת

24 בינואר 2015 ב 09:22

סבלנות סבלנות ועוד פעם סבלנות

מילת המפתח........סבלנות סבלנות ועוד פעם סבלנות. עברתי את התהליך עם אופנוע דומה לפני 6 שנים (בנתים העברתי אותו הלאה). עכשו בדיוק בסוף תהליך דומה עם רכב .
לא להתבייש להתייעץ עם חברי מועדון בעלי נסיון שעברו את התהליך ושתמיד שמחים לעזור בעצות מועילות ועל כך אני מודה להם.
לדעתי ומניסיוני לקנות רק דרך איביי ולא להסס להעזר במביני ענייין מקצועיים בתשלום. עדיף לשלם להם מאשר לרופא (חס וחלילה).
בהצלחה לכל החולמים, ובשעה טובה לכל המגשימים.

2

אורח/ת

24 בינואר 2015 ב 10:15

כתבה יפה ושימושית

אבל בכל-זאת כמה הערות: לא הדגשת זאת , אבל מומלץ לא להעביר אגורה אחת למוכר עד שלא תקבל תמונה של המקום ברכב בו מוטבע מספר השילדה (גם אם זו רק פלטה עם ניטים) , ותוודא שהמספר זהה לחלוטין למספר השילדה בטייטל (וגם אותו יש לקבל סרוק לפני שמעבירים כסף). בנוסף , מומלץ מאד להכין שטר מכר (bill of sale) ולבקש מהמוכר לאמת אותו ע״י נוטריון. זה עוזר מאד אח״כ במכס. נקודה נוספת - את הרשיון הזמני מוציאים עם ה"מ.ב." (טופס שידור נתוני רכב למשרד הרישוי) ולא עם רשימון הייבוא. לעומת זאת, לצורך התקינה במשרד הרישוי צריך את שניהם. ולסיום , אלא אם השתנה משהו בחודשים האחרונים , הרשיון הזמני בארץ הוא לשלושה חודשים , לא לארבעה (ואלו גם התאריכים על הרשיון שאת תמונתו צרפת...).

3

Ogash Ofer

25 בינואר 2015 ב 19:52

תודה לקובי מילוא

תיקנתי את הערותיך בנוגע לדרישה למסמך מ.ב. ול-3 חודשי רישיון זמני בגוף הכתבה.
ואני מקבל את המלצותיך בדבר קנייה ב-EBAY ודרישות מחמירות טרם התשלום.

4

Ogash Ofer

25 בינואר 2015 ב 19:53

תודה לקובי זלוטניק

אכן סבלנות היא המפתח והתייעצות חוסכת המון (כסף ואכזבות מיותרות).

5

אורח/ת - יקי

23 בפברואר 2018 ב 07:17

תודה רבה על הכתבה המענינת 
אני בדיוק לפני החלטה לגבי יבוא של אופנוע מארה"ב מקווה שיצליח .
עזרתי לי מאוד.
יקי 

6

Ogash Ofer

23 בפברואר 2018 ב 17:35

אורח/ת - יקי כתב/ה:
"

תודה רבה על הכתבה המענינת 
אני בדיוק לפני החלטה לגבי יבוא של אופנוע מארה"ב מקווה שיצליח .
עזרתי לי מאוד.
יקי 

"
בהצלחה. שמחתי לעזור

7

אורח/ת - יוני

15 במרץ 2018 ב 22:13

מדהים. נראה מהמם, לא ידעתי שיש נייקדים בארץ.

אפשר כמה שאלות על האופנוע?
אילו טיפולים שוטפים אתה מבצע?
מה צריכות הדלק הממוצעות?
האם לטעמך נוח להתנייד בו בתוך גוש דן?
ממה מרוצה/ לא מרוצה מבחינת הרכיבה?

כמובן תודה רבה על המדריך והתמונות, מסבר את הדעת שהתהליך אכן בר ביצוע.

8

Ogash Ofer

16 במרץ 2018 ב 21:20

אכן הגולדווינג שלי מדהים!
למרות שהוא רחוק באייכות הרכיבה מאופנוע מודרני, הוא עדיין כייפי ביותר לרכיבה.
וממה שאני יודע הוא אחד מאופנועי הטורינג / נייקד הראשונים בעולם.
צריכת דלק בין 8 ל-10 ק"מ לליטר בהתאם למהירות (והוא יכול לנסוע מהר מאוד...).
אני מתנייד איתו גם בעיר, זה אומנם לא קטנוע 125 סמ"ק, אך עדיין אופנוע.
טיפולים - פעם בשנה ועם חלפים מקוריים של הונדה.

9

אורח/ת - יוני

26 במרץ 2018 ב 21:46

נשמע פצצה. אתה מטפל בשוטף אצל אותו מכונאי שהזכרת כאן? מזמין חלפים בעצמך או ממה שהוא מביא?

אגב עופר, מה קורה אם לאופנוע מתאים (די נדיר) אין Title, זה פוסל קנייה על הסף ממה שאתה מכיר?

10

Ogash Ofer

27 במרץ 2018 ב 18:14

מי שטיפל באופנוע ועדיין מטפל בו הוא נמרוד צרפתי, מתל אביב. מומלץ בחום!
את החלקים מביא נמרוד או שולח לי קישורים לקניה באינטרנט.
לגבי כלי רכב שאין לו מסמכים - מציע לפנות למכס בארץ עם מה שכן יש (צילום מספר שלדה ומספר מנוע) ולבדוק איתם את האפשרות לקבל רישיון ייבוא.

11

אורח/ת - ניר

30 במרץ 2019 ב 18:39

עדיף לחכות ולקנות את כל אותם אופנועים ביד 2 או בפייסבוק אחרי שמי שהביא אותם כבר עשה את כל הבלגאן בעצמו.
מנסיון זה זול יותר וקל יותר.

12

Ogash Ofer

30 במרץ 2019 ב 19:39

אורח/ת - ניר כתב/ה:
"

עדיף לחכות ולקנות את כל אותם אופנועים ביד 2 או בפייסבוק אחרי שמי שהביא אותם כבר עשה את כל הבלגאן בעצמו.
מנסיון זה זול יותר וקל יותר.

"
זו אכן גם דרך טובה.
אבל חלק מהחוויה והחיבור לאופנוע זה ההליך שעברנו יחד (ממש כמו זוג נשוי...).

13

אורח/ת - שי - 0544720455

06 ביוני 2019 ב 20:43

התייעצות עם בעלי ניסיון
יש לי אופנוע באירופה על שמי (יש לי גם אזרחות אירופאית). חשבתי ליסוע איתו עד הנמל ביוון ולהשיט אותו לארץ. המטרה, לשלם עליו את כל המיסים ולקבל רישוי ישראלי. מדובר באופנוע חדש של פחות משנתיים על הכביש.
האם למישהו פה יש ניסיון עם תהליך דומה ? במידה וכן אשמח לקבל עזרה.
דבר נוסף, היות ומדובר באופנוע חוקי האם אני יכול להכניס את האופנוע לארץ עם המספר הזר ואז לבצע את כל הפרוצדורה כשהאופנוע עדיין משמש אותי?
ושאלה אחרונה, במידה ושילמתי את כל המיסים פה האם אני יכול לקבל החזר על המיסים ששולמו במדינת המקור.
תודה

14

Ogash Ofer

07 ביוני 2019 ב 17:45

אם אתה לא תושב חוזר אז אתה לא יכול להשתמש באזרחות בזרה שלך כי אתה נחשב ישראלי.
ראה את המדריך של המכס לייבוא אישי של כלי רכב:
https://taxes.gov.il/customs/Pages/Pages/madrihyevuishirehev.aspx

15

אורח/ת - איוון

10 באוקטובר 2019 ב 20:15

לא ממש ברור לי עניין הרישוי מרגע קבלת האופנוע בנמל
האופנוע שלי הגיעה לנמל, עמילות המכס נעשת על ידי חברה חיצונית והאופנוע יאסף על ידי עוד שבוע כנראה.
אני יכול בעקרון לנסוע איתו בכביש עם המספר האמריקאי?
עד מתי?
איך אני עושה ביטוח עם עדיין אין לי מספר ישראלי ונוסע איתו מהנמל או המוסך הביתה?
לאחר מכן ברור התהליך לםי הכצבה שלך, אבל השלב הראשון מרגע הגעת האופנוע לא ברור לי

אודה לתשובה תודה איוון

16

אורח/ת - משה

20 בנובמבר 2019 ב 01:44

תודה על השיתוף המפורט והיעיל :-)

17

אורח/ת - מעוז

05 באפריל 2020 ב 17:30

יופי של כתבה רק עצוב לראות מה הן העלויות של מדינה שעושות את אזרחיה. 9,000 שח מיסים ועוד אלפי שח עמילות מכס. כלומר משלמים פי שלוש ממחיר האופנוע למדינה במקום מס של חמישה עד שמונה אחוז כמו בכל מדינה נורמלית. פי שישים. בושה של מדינה שפוגעת באזרחיה בכל דרך.

18

Ogash Ofer

06 באפריל 2020 ב 18:54

אורח/ת - מעוז כתב/ה:
"

יופי של כתבה רק עצוב לראות מה הן העלויות של מדינה שעושות את אזרחיה. 9,000 שח מיסים ועוד אלפי שח עמילות מכס. כלומר משלמים פי שלוש ממחיר האופנוע למדינה במקום מס של חמישה עד שמונה אחוז כמו בכל מדינה נורמלית. פי שישים. בושה של מדינה שפוגעת באזרחיה בכל דרך.

"
אכן המיסים יותר ממכפילים את עלות כלי הרכב, בטח ובטח שמשלמים מיסים גם על עלות ההובלה.

19

אורח/ת - יוסף

10 בנובמבר 2020 ב 15:00

היי שלום רציתי לדעת האם אפשר לייבא גם טרקטורון שטח שנת 2015 2016 בארץ הפסיקו ליבא אותם בשנת 2009 וקשה מאד להשיג אותם

20

Ogash Ofer

10 בנובמבר 2020 ב 16:38

אורח/ת - יוסף כתב/ה:
"

היי שלום רציתי לדעת האם אפשר לייבא גם טרקטורון שטח שנת 2015 2016 בארץ הפסיקו ליבא אותם בשנת 2009 וקשה מאד להשיג אותם

"
רכב אספנות זה רק מעל 30 שנה.

21

אורח/ת - בנימין

10 באוקטובר 2021 ב 08:03

היי אני גר בארצות הברית ורוצה לעבור לארץ אבל לא לפני שאני מביא איתי את הרכב שלי אשמח לדעת איך עושים זאת

22

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2021 ב 20:14

אורח/ת - בנימין כתב/ה:
"

היי אני גר בארצות הברית ורוצה לעבור לארץ אבל לא לפני שאני מביא איתי את הרכב שלי אשמח לדעת איך עושים זאת

"
לעולה חדש או ישראלי חוזר יש הטבות ייחודיות גם בתחום הכנסת כלי רכב ארצה.
שווה בדיקה.