שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הראלים של 2017: אמצע שבוע שני

גב סלע ממשיך להוביל את ראלי אפריקה-אקו בזכות סיוע ממתחרהו הישיר, הדקאר ממשיך לאבד גובה לאחר ביטול של סטייג' נוסף

אפריקה-אקו

אחת הסיבות המוצהרות לקיומו של האפריקה-אקו היתה לשמר את הרוח המקורית של הפריז-דקאר, שבתחילתו היה ראלי שיועד בעיקרו לחובבים, עד שהשתלטו עליו היצרניות השונות שרצו לקדם בעזרתו את המותגים שלהן. וברוח זו, ראינו בסטייג' השמיני את פאל אנדרס אולוולסטר עוצר ליד גב סלע, שנתקע ללא דלק ב-CP3, ומעביר לו מנת דלק שאיפשרה לגב כדי להגיע לקו הסיום! לא דבר של מה בכך מצידו של הרוכב הנורבגי, שהיה יכול פשוט להתעלם ולתת בגז, דבר שהיה מקנה לו את ההובלה בראלי! אולוולסטר, אחד הג'נטלמנים הגדולים בעולם הראלי, אמר בסיום הסטייג': ''זה היה טבעי עבורי לעצור, כמו שאני עוצר בכל פעם שאני רואה מתחרה במצוקה. אני שמח שגב הצליח לסיים,  וזה הדבר החשוב''.

למרות שהפסיד כ-15 דקות בסטייג' השמיני בדיונות האינסופיות של מאוריטניה, סלע ממשיך להוביל את הראלי ובסטייג' התשיעי הצליח להגדיל שוב את הפער וכרגע היתרון שלו על אולוולסטר שבמקום השני עומד על כ-45 דקות. צ'קי האיטלקי, ש''זינב'' בסלע במרבית הראלי, נתקע בסטייג' השמיני עם מצמד שבור וסיים על גבי משאית המטאטא ובכך איבד כל סיכוי לפודיום. עם שלושה סטייג'ים עד לסיום, שהאחרון שבהם הוא לראווה בלבד, נראה שהנצחון של סלע מובטח. נמשיך להחזיק לו אצבעות.

הדקאר בדרום אמריקה

לאחר ביטול הסטייג' השישי בדקאר, גם הסטייג' התשיעי בוטל בשל תנאי מזג האוויר, בעיקר שיטפונות והצפות שהפכו את הדרכים לטובעניות. זה היה אמור להיות אחד הסטייג'ים הקשים ביותר, שייתכן והיה משפיע על מיקומם של המובילים בראש. מי שלא הסתיר את אכזבתו מכך היה ברדה, שטען כי המארגנים היו צריכים למצוא פתרון אחר ולא לבטל את הסטייג'. ''אפשר היה לעצור את הראלי ליום אחד ולחכות שהדרכים יתייבשו מעט, ולא לבחור בפתרון הקל של ביטול. זה מוציא את הרוח מהתחרות''.

באופנועים ממשיך להוביל סנדרלנד עם פער סביר של כ-20 דקות, אבל במכוניות התחרות הרבה יותר הדוקה: לואב מוביל על פטרהנסל בדקה וחצי בערך בסך הכל, ומשחק החתול והעכבר ביניהם ימשיך כנראה עד לקו הסיום ממש. דפרה, שבמקום השלישי, מרוחק כ-17 דקות מהמוביל, הפרש שיכול להימחק בהרף עין; במשאיות צפוף עוד יותר: סוטניקוב מוביל בקצת פחות משתי דקות על ניקולייאב  בעוד דה-רוי מפגר ב-2:20 דקות. גם כאן תהיה בוודאי מלחמה עד הסוף, שיגיע בעוד שלושה סטייג'ים.

סיקור וידיאו של הסטייג' השמיני באפריקה-אקו

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

12 בינואר 2017 ב 13:46

מדהים - גב הוא תותח!


וגם הקונספט של הראלי הזה מוצא חן בעיני