שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

טויוטה פריוס דור 4 Toyota Hybrid

הפריוס היא חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה והדגם הרביעי שלה, אשר הושק החודש בישראל, הוא חלוץ של גם של טכנולוגיית המרכב החדשה של טויוטה (TNGA) אשר שמה במרכז את חווית הנהג.
היה לנו העונג להדריך את אנשי טויוטה בהשקה של 4 Prius בארץ.

image

טויוטה פריוס - חצי הדרך אל העתיד

איך יראה עולם הרכב עוד 10 או 20 שנים אפשר לנבא... אבל כבר בשנת 1997 הציגה טויוטה את הפריוס (הדגם הראשון) המשלב בין מנוע בנזין למנועי חשמל מתוך התפיסה כי רכב היברידי הוא האפשרות הנוכחית הטובה ביותר לשלב בין השאיפה לחסכון בדלק ולסביבה נקייה יותר לבין הצורך לנסוע למרחקים ארוכים ללא מגבלה של טעינה.
ההינע היברידי המשולב (®Hybrid Synergy Drive) משלב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי, בכדי לספק צריכת דלק נמוכה, רמת זיהום אוויר מועטה וביצועים חזקים ושקטים. המערכת ההיברידית מנתחת את נתוני המהירות וההאצה של הרכב בזמן אמת, ומחליטה באיזה מנוע לעשות שימוש - בנזין, חשמל או שניהם - ונעה באופן רציף בין שני המנועים.
המבנה המקביל בשימוש של 2 מנועים נפרדים מאפשר לייצר כוח בכל אחד מהמנועים לחוד וביחד. בפריוס ניתן לנהוג אך ורק על ידי שימוש במנוע החשמלי (במהירות נמוכה ומניסיום בשיוט איטי של כ-75 קמ''ש) ומרגע ההאצה, מנוע הבנזין נכנס לפעולה ומוסיף עוצמתו לשם שיפור הביצועים. בעת בלימה משתמש הרכב באנרגיה של הבלימה לצורך טעינה של המצבר של המנועים החשמאלים.

image

טויוטה פריוס - מובילה את טויוטה

במשך 3 ימים יצאו אנשי טויוטה לכבישים המפותלים של שפלת יהודה על מנת ללמוד ולחוש את השיפורים והשינויים בפריוס 4 החדשה של טויוטה. לשם ההשוואה השתתפו בהדרכות גם כלי רכב מהדגם היוצא - פריוס 3. ההדרכה שילבה נהיגה בכביש הציבורי עם עצירות להסברים תוך מתן דגשים לייתרונות של הפריוס ולשינויים למול הפריוס 3. קישור לדף הטכנולוגיה ההיברידית והדגמים השונים של טויוטה

מנוע הבנזין של הפריוס ההיברידי

מנוע הבנזין של הפריוס ההיברידי

הפריוס החדשה (דור 4)

הפריוס 4 נבנתה מחדש והמרכב (המבנה) שלה תוכנן מחדש בטכנלוגיה שטויוטה קוראים לה: TNGA המשפרת קשיחות הרכב ב-60% וביחד עם תכנון מערכת הגה חדשה, מתלה אחורי רב חיבורי, הנמכה של מרכז הכובד ב-2.5 ס''מ ושטח שמשות המגדיל את שדה הראייה הפכה הפריוס 4 למכונית שגם כייף לנהוג בה בכביש המפותל עם אחיזת כביש טובה יותר (מערכת בקרת היציבות עובדת פחות, מאשר בפריוס 3, בזכות השיפורים הנ''ל).

מערכת העברת הכוח והשילוב בין המנוע האטמוספרי למנוע החשמאלי שופרה ולמרות שהמנוע החדש חלש יותר בהספקו (לטובת חסכון אנרגטי) העברת הכוח חלקה ורציפה יותר (ואל תצפו להאצות של רכב ספורט...).

עיצוב מחודד חיצוני, פנסי לד היקפיים, עיצוב פנימי חדש עם מסכים ציבעוניים עמוסי מידע, חומרים טובים יותר ובעיקר מושבים מקדימה ומאחור נוחים יותר הופכים את הפריוס 4 לרכב מעודכן שכייף לנהוג בו (וחסכוני כמובן) לאורך זמן.

image

imageimageimageimage

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

מדריכים ומודרכים

מדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכיםמדריכים ומודרכים

image