שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח סובארו דרייב יער בן שמן 20/01/2017

רוכשי סובארו XV, פורסטר ואאוטבק אחד, הגיעו ליער בן שמן להדרכת נהיגת שטח ביום שמשי וקריר

מדריכים: חיים זרזר, עופר אדר, יחיאל דניאל

רוכשי רכבי השטח של סובארו, התקבצו בבוקרו של יום שישי ה-20.01.2017, להדרכת נהיגת שטח. היום התחיל כרגיל עם חלק עיוני, בו עופר אדר הסביר למשתתפים אודות כלי רכב שרכשו, או ליתר דיוק, המכלולים והמערכות האלקטרוניות שקשורות במיוחד לנהיגת שטח, אבל לא רק. לאחר מכן לקחתי אני את המושכות בכדי להמשיך ולהסביר כיצד ניתן לתקל, באופן נכון כמובן, אתגרי עבירות שונים הנמצאים ביער בן שמן, מקום המפגש.
לאחר מכן התחלקנו לשלוש קבוצת לצורך התרגול המעשי, כאשר יחיאל עופר ואני, מדריכים באופן מצומצם יותר חלק זה. אמנם היינו בקבוצות נפרדות, אך מהמפגשים הקצרים שהיו עם שאר הקבוצות, ניתן לראות כי הרוח הטובה שהייתה בתחילת היום, המשיכה גם בחלק המעשי. כמו שצריך.
מקווים שזו רק התתחלה של סיפור אהבה בין המודרכים לבין נהיגת שטח וכלי הרכב שהם רכשו, כל עוד זה יהיה בטיולים של אתר השטח הישראלי... שניפגש בשטח, חיים

תמונות מהקבוצה של עופר אדר

תמונות מהקבוצה של עופר אדרתמונות מהקבוצה של עופר אדר

קישורים לסיכום ההדרכה של סובארו 4X4:

אינציקלושטח:

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESPסובארומנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

וכמה קישורים למבחני דרכים של דגמי סובארו השונים: 

מבחן לפורסטר

מבחן לסובארו XV     

מבחן ל-XV עם מנוע 1600  סמ''ק

מבחן ל-XV עם גיר ידני

פרטים על ההדרכות והטיולים הבאים של סובארו דרייב:

להדרכת נהיגה הבאה של סובארו דרייב - הקליקו כאן 
לטיול הבא של סובארו דרייב  - הקליקו כאן  

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

06 בפברואר 2017 ב 17:44

היה יום נחמד מאד

היה יום נחמד מאד, ההדרכה, הטיול בשטח, ההסברים.

בעיקר לקחתי מההדרכה הזו תובנות לגבי המערכות האלקטרוניות ברכב. איפה להשתמש בהן ואיפה לא.

קצת לקחתי לתשומת לבי את היכולת לרדת ירידה כמעט באפס מהירות.

לא חושב שההדרכה שיפרה בצורת משמעותית את הביטחון שלי בנהיגה בשטח. בשביל זה לדעתי צריך התנסויות ממשיות עם אתגרים קצת יותר גדולים. הפריע לי שכל החלק התיאורטי נעשה בצל ולרובנו היה קר. נראה לי שבקלות ניתן היה להתארגן על מקום עם יותר שמש (ובקיץ עם צל) ואולי אפילו איזה תרמוקן נחמד עם קצת תה. בסה"כ היה לי נחמד מאד ומקווה לפגוש אתכם שוב אולי באיזשהו טיול. תודה רבה.

2

אורח/ת

07 בפברואר 2017 ב 10:56

יום הדרכה

היה יום כייפי, אם כי ציפיתי לקצת יותר ידע מעשי בשטחים עם עבירות בינונית, בהדרכה היה רק קטע אחד בלבד, המיומנות מגיעה עם הזמן, והתרגול הכרחי, היה מצוין עם אחלה אנשים :)

3

אורח/ת

25 בפברואר 2017 ב 23:44

מוסיף ביטחון בנהיגה

לחברה ולצוות המדריכים המקצועיים תודה רבה על יום מאד מעניין ומאורגן כהלכה, אני באופן אישי למדתי רבות גם על דברים מכניים שלא ידעתי עליהם וגם על יכולות העבירות של הפורסטר שברשותי, היום הזה בהחלט מוסיף ביטחון בנהיגה ובתיפעול על כל אלו תבורכו.
תודה רבה מיוני ומרים