שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום קורס נהיגה מתקדמת - מחזור ה'

קורס נהיגה מתקדמת נוסף, הגיע לסיומו. היו לנו ימי גשם, תקלות שונות ומשונות, נפילות וחבטות, אבל הרוח נשארה איתנה והיא שסייעה לנו להגיע לקו הסיום ולהשיג את כל מטרות הקורס.
חמישה משתתפים נחושים, שבאו נכונים ללמוד, לשאול ולברר כל מה שעלה על דעתם, כמו תמיד, היו המרכיב החשוב ביותר בקורס.

תמונות: המשתתפים

image

הרציונל

הפעם, הורכב הקורס מחמישה רכבי שטח הדומים זה לזה. לכולם מנועי בנזין, לכולם שני סרנים קשיחים, לכולם נעילות דיפרנציאל (לפחות אחת) ומאחורי הבנייה של כל אחד מהם, עומדת אותה מטרה - להיות הכי טובים בשטח קשה. הבעיה היא ,שהקורס אינו מיועד לכלי הרכב, אלא לנהג שבו. ומהר מאוד, מגלים המשתתפים, שהעובדה שיש להם רכב שטח טוב או משופר, אינה אומרת עליהם דבר, הן כנהגים והן כמפעילים שלו. קישור לסיכומים של קורסי הנהיגה המתקדמת הקודמים: הדרכת נהיגה מתקדמת

image

מתחילים להעמיק

הקורס מתחיל בסקירה עיונית של החומר הרלוונטי. לאחר מכן, מתחילים לתרגל שליטה ברכב. מהר מאוד מתגלה למשתתפים, ששליטה טובה ברכב שלהם, אינה דבר מובן מאליו. צריך להתאמץ, להבין את הטעויות, לתקן ובעיקר לא להתייאש, נוכח הפער בין ההערכות העצמיות, להישגים בתרגילים. את המפגש הראשון, אנחנו מסיימים בתיקון תקלה משביתה וחוזרים הבייתה, עם הרבה חומר בראש ומטלות כשיעורי בית.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

המפגשים הבאים

כמויות הגשם הגדולות של דצמבר-ינואר, מנעו מאיתנו קיום המפגשים במועדם. שינינו קצת את התוכנית, התאמנו אותה ליומנים של כולם ונפגשנו שוב, להעלות רמת נהיגה ולרכוש מיומנויות וכלים נוספים, המסייעים בהתמודדות עם המכשולים השונים בשטח הטרשי. טיפסנו מעלות קצרים וקלים, עברנו לאתגרים יותר משמעותיים, התוודענו לעבודה נכונה של המכוון הקרקעי, טיפסנו נכון את משלט 21 והיינו מוכנים לשני המפגשים בדרום.

image

המפגש הכפול

לאחר שתירגלנו בתנאים מבוקרים, את כל מה שעלול להשתבש בטיפוס המעלות בנגב, ירדנו דרומה לחאן האנטילופות, לערב שכולו אוכל טוב, גיפאות וטיולים על כל מרכיבהם. ארוחת בשרים, מקלחת טובה, מזג אויר נעים ותנאי לינה מצויינים (עד שהילד של השכנים, העיר אותנו באמצע הלילה) היוו הכנה ליום המחרת. כלקח מקורסים קודמים, התעוררנו עם אור ראשון, התארגנו, ויצאנו ליום עמוס כשהמטרה - ניצול כל שעות האור, לתירגולים. לפנינו, יום ארוך - מעלה עשוש, מעלה ורדית, הפסקת צהרים ומה שבינהם.

image

image

מעלה עשוש הוא מעלה מרשים. זוית השיפוע גדולה, הקרקע מלאה בורות, באמצע המעלה יש עיקול, המאיים להכניס את הרכב המטפס בו, לשיפוע צד מסוכן, והפודרה, מקשה על אחיזת הצמיגים וההתקדמות. באופן מפתיע, את רמת הקושי של המעלה, קובע דווקא הנהג. נהג המנתח את המעלה נכון ומבצע את הפעולות בזמנן, יגלה שהמעלה אינו קשה במיוחד. מנגד, נהג שעושה טעויות, יגלה שהמעלה קשה מאוד ואף מסוכן לטיפוס. אנו מקדישים למעלה עשוש את הזמן הנדרש, מטפסים, יורדים, מנתחים, משפרים, מטפסים ונהנים מהצגה טובה, בדמות שלושה טנדרים המטפים את המעלה מייד אחרינו. אומרים שאין טוב ממראה עיניים. גם כאן נוכחנו לדעת, שטיפוס נכון אינו נחלת הכלל. ההבדל בין טיפוס מעלה עשוש ובין טיפוס נכון של מעלה עשוש, גדול.

imageimageimageimageimageimageimageimage

כמעט התפכות בעשוש (לא בקבוצה שלנו - קראו פסקה לעיל)

כמעט התפכות בעשוש (לא בקבוצה שלנו - קראו פסקה לעיל)כמעט התפכות בעשוש (לא בקבוצה שלנו - קראו פסקה לעיל)

מעלה ורדית

מעלה ורדית הוא מעלה קשה. תחוח, בורות עמוקים, מדרגה גבוהה, שיפוע משמעותי, ומה לא. מעלה ורדית הפך עם השנים, למעלה שמבדיל את הנערים מהבוגרים. אין סוף רכבי שטח עיקמו, שברו, התהפכו ונגררו בו. גם את מעלה ורדית אפשר לטפס תוך גרימת נזק לרכב, או למעלה עצמו. אנחנו באנו לבדוק, אם אפשר לטפס את מעלה ורדית, גם ללא רכב שטח משופר, ללא צמיגי שטח ומבלי לגרום נזק לנפש ו/או לרכוש. כמו בכל קורס, גם הפעם, הטיפוס במעלה אינו חובה. מי שרוצה מטפס ומי שלא, צופה מהצד. לאחר ניתוח המעלה, החליטו יובל ואקי לנסות, לאחר וידוא שהנהגים יודעים מה עליהם לעשות ומתי, טיפסו שניהם את המעלה במהירות, ללא דרמות מיותרות ומבלי שנגרם למי מהם, איזשהו נזק.

מעלה ורדית

מעלה ורדיתמעלה ורדית

הקורס מתיימר להקנות למשתתפים בו, כלים מעשיים, להתמודדות עם מכשולי הדרך הטרשית.

לפי הביצועים שלכם, קל לראות שהתרחקתם מנהג השטח הממוצע. הידע והניסיון שרכשתם, מציב אתכם בראש כל קבוצת מטיילים. ראיתם, כי ניתוח נכון של הדרך, משאיר גם מקום לטעויות בביצוע וגם אם הביצוע אינו מושלם, הרי שהוא עדיין, הרבה יותר טוב, מזה של הנהג הממוצע

יובל, רמי, אקי, אלרם וסרגיי - שמחתי ונהניתי להיות במחיצתכם, שישה ימים מלאים. עברנו דרך ארוכה יחד, אבל עכשיו, העתיד תלוי בכם. קיבלתם את הכלים הכי טובים שיש, המשיכו לעשות בהם שימוש והמשיכו להשתפר.

תודה רבה לכולכם.

סעו בזהירות וניפגש בשבילים היפים של הארץ.

לפרטים על הקורס הבא - מאי 2017 הקליקו כאן

לכל ההדרכות באתר השטח - הקליקו כאן

תגובות

7 תגובות

1

Ogash Ofer

27 בפברואר 2017 ב 21:19

מקצועי, רציני ומכובד ביותר

יישר כוח

2

אורח/ת

28 בפברואר 2017 ב 12:06

רציני ביותר

המדריך מיסטר אוהד בן אהרון רציני ביותר/ מקצועי ביותר /מכובד ביותר לתפארת מדינת ישראל/מקצוען לאורך הדרך אין עליך באתרהשטח חוץ המנהל המיוחד עפר א תודה חיים????????????????????

3

yfinkelman

28 בפברואר 2017 ב 14:27

מומלץ מאד

הקורס עושה סדר בראש בהרבה נושאים שלכאורה מוכרים וטריביאלים ומלמד דברים חשובים. הדרכה מקצועית וחבורה לעניין עושים את הקורס למהנה ומפרה

4

אורח/ת

02 במרץ 2017 ב 11:34

נראה קורס חובה למי שרציני

נראה קורס מקצועי וחובה לכל איש שטח שלוקח את הנושא ברצינות
כנראה שגם אני אגיע בסוף לקורס הזה
כל הכבוד לחבר'ה ולאוהד

5

*רמי*

05 במרץ 2017 ב 12:23

סיכום קורס נהיגה מתקדמת - ממליץ בחום

איזה כיף לקרא את הסיכום של אוהד ולהיזכר כל פעם מחדש מה היו הסיבות שלי לעשות את הקורס.
הקורס נתן לי הרבה כלים להתמודדות נכונה עם מצבי שטח שונים. פתר לי הרבה התלבטויות מה הכי נכון לעשות במקרים קיצוניים בלי לעשות נזק לגוף או לרכב.
הקבוצה הייתה מדהימה חברה אחד אחד שכולם באו ללמוד למרות שכולם עם ניסיון קודם של נהיגה בשטח.
ולסיום אני רוצה להודות שוב לאוהד שהעביר את הקורס בצורה מושלמת מעניינת ומקצועית, שידע לשלב שיעורים עיונים עם תרגולים ועוד תרגולים מהרמה הבסיסית של האבנים האדומות איפה הגלגל? דרך משלט 21 ועד מסע הסיכום שבו תרגלנו את כל הנושאים במצבי השטח השונים. אני מרגיש עכשיו הרבה יותר בטוח בנהיגה שלי והנהיגה השתפרה מאוד. ממליץ בחום!

6

Yoramd

12 במרץ 2017 ב 09:14

ברצוני לקבל פרטים על הקורס

ברצוני לקבל פרטים על הקורס
שעות התחלה וסיום בכל יום והאם יתקיימו מפגשים בימי חול?

7

Ogash Ofer

12 במרץ 2017 ב 09:49

כתבה חדשה - סיכום קורס נהיגה מתקדמת - מחזור ה'


ימי שישי - בקרוב נפרסם תאריכים