שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

נפגשנו קבוצה גדולה של רכבי שטח, שכמעט כולם סובארו 4X4, למסלול שטח מעניין ומגוון מקיבוץ בית השיטה דרך נחל יששכר אל כוכב הירדן ומשם דרך נחל תבור לרמת סירין.

סיפור הדרך

מבית השיטה עלינו לנקודת תצפית מדהימה על שם יוס ודני שם אכלנו את ארוחת הבוקר. 
משם נסענו דרך נחל יששכר ורמת יששכר אל כוכב הירדן, הצצנו אל אחוזת שושנה ומשם נסענו לנקודת התצפית שם שמענו מספר מילים על מאיר הר ציון ופועלו, על שושנה אחותו, סיפור הרצח ועל הנקמה ברוצחים. 
משם פנינו לכיוון הירידה לנחל תבור, אך בשל טפטוף הגשם שרק התחיל בדקנו האם הירידה בטוחה הן עם פקח שמורת הטבע בו פגשנו והן עם קבוצת מטיילים שזה עתה עלו בדרך זו. ירדנו בירידה ארוכה תלולה וסלעית עד לחציית נחל תבור ונסענו מעט לאורכו.
טיפסנו לרמת סירין הגענו לחוות טורבינות החשמל הנמצאת בקצה הרכס, ובבונקר הצבאי הנמצא בצמוד למקום. בזמן זה כבר ירד גשם ללא הפסקה מרבית המטיילים לא ששו לצאת מרכבם כך שגם את הפסקת הצהרים שתוכננה לרמת סירין לא יכלנו לעשות בשטח.
האדמה נעשתה מעט בוצית וחלקה ואנו המשכנו, לפי בקשת אחד המטיילים, אל נקודת התצפית של מצפה אלות  - החללית. אך בשל הגשם שהמשיך לרדת מרבית המטיילים נשארו ברכבם. וזו הייתה גם הנקודה האחרונה של הטיול ומהחללית נסעו דרומה בדרך הבוצית והחלקה עד הכביש היורד למנחמיה המוביל לכביש 90 ושם נפרדנו.

נפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלול

נפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלולנפגשים בבוקר תדרוך של בוקר הוראות בטיחות, חלוקת מכשירי קשר והסבר על המסלול

נכנסים לשטח

נכנסים לשטחנכנסים לשטח

יורדים לנחל תבור

יורדים לנחל תבוריורדים לנחל תבור

חוצים את נחל תבור

חוצים את נחל תבורחוצים את נחל תבור

טורבינות החשמל שברמת סירין

טורבינות החשמל שברמת סיריןטורבינות החשמל שברמת סירין

מוצב צבאי ישן

מוצב צבאי ישןמוצב צבאי ישן

תודה למטיילים

לצערי הגשם שהתחיל לרדת אחר הצהרים ברמת שיבש את התנהלות הטיול ולא יכולנו לעצור להפסקת הצהרים, בעצירות לתצפית לא היה כייף לצאת מהכלי הרכב ולסיום שביל היציאה היה גם בוצי וחלק. ובכול זאת הספקנו את שתוכנן וזכינו בחווית בוץ ונהיגה מאתגרת, שחלק מהמטיילים אהבו וחלק פחות. תודה לכולכם על הטיול, יחיאל דניאל.

תגובות

21 תגובות

1

אורח/ת

17 בינואר 2017 ב 21:13

תקלה בטיול לצפון עם יחיאל ב-14/01/2017

בשל תקלה בטיחותית בטיול רוב המשתתפים ביקשו להפסיק את הטול באמצע.ואכן הופסק!!!
בסיום הטיול התפללנו ברכת הגומל שיצאנו ללא פגע בגוף למרות שהרכב נפגע.
נסענו השטח בוצי כמעט ללא אחיזה, לא ניתן היה לעצור ולא ניתן היה לכוון את הרכב בשל ההחלקה. זה היה מסוכן ומפחיד. ככל שידוע לי רכב בקבוצה החליק והיה צריך לחלץ אותו. מי שחילץ אותו היה אחד ממשתתפי הטיול....לא ברור לי האם לרכב המוביל לא צריך להיות אמצעי חילוץ? לשאלתי בתחילת הטיול השיב לי שלא יהיה צורך....שאלה נוספת, רוב המשתתפים בטיול היו בעלי רכב רך. לא מעט רכבים נפגעו, מדוע לא תוכנן המסלול בהתאם?
יש כאן בעיה - מעבר לעוגמת הנפש בשל הפסקת הטיול באמצע ונזק לרכב - עיקר הבעיה זו הבעיה הבטיחותית שבגינה נאלצנו להפסיק את הטיול. אם מישהו היה נפגע בגופו....

2

אורח/ת

17 בינואר 2017 ב 21:14

טיול לצפון עם יחיאל ב-14/01/2017

דייגו - תודה לך על התגובה.

הערתך תיבדק והטיול יתוחקר ואם צריך אז גם נדע לטפל בבעיה (וכמובן ליידע את המשתתפים).

יומן מסע יעלה בקרוב ולאחריו ישלח משוב למשתתפים (ואז גם נעביר את התגובה שלך ליומן המסע).

מזג האוויר המשתנה הוא לא ממש בשליטה של מדריך ועם זאת אפשר להפוך את הקושי לאתגר והנאה. קיבלנו כמה תגובות על הטיול - אחת דומה לשלך, אחת המתלוננת על כך שהטיול הסתיים מוקדם מידי מבלי ליהנות עוד מהבוץ וגם משתתף שכתב שהיה ממש כייף בבוץ: '' אני רוצה להודות לכם על הטיול הנפלא בבוציאדה מטורפת עם יחיאל ''.

3

אורח/ת

17 בינואר 2017 ב 21:14

טיול לצפון עם יחיאל

אני בדעתו של דייגו. התכתבתי איתך גם במייל ופירטתי לגבי מה שהיה באותו הטיול, הפחד שחשנו וגם ההתנהלות הכללית בטיול.

על מנת שכולם יהיו מרוצים, היה מצופה שהמדריך יפעיל הגיון בריא ויביא את כולם לחוף מבטחים כדי שמי שמרגיש פחד וסכנה יוכל לפרוש והשאר יוכלו להמשיך את הטיול.

4

אורח/ת

17 בינואר 2017 ב 21:17

תקלה בטיול לצפון עם יחיאל ב-14/01/2017

למנהלי המועדון / החברה ולחברי המועדון .
בנוגע להתנהלות הטיול (שבת 14.01.2017 ) , ובהמשך לתגובות החברים באתר , ברצוני לציין :
א. חלקו הראשון של הטיול התנהל בצורה יפה , אולם עם ההגעה לאתר הטורבינות סירין , החל לרדת גשם אשר הפך את הקרקע לבוצית מאוד. בתנאים שנוצרו , הפכה הנהיגה בשטח , מחוויה והנאה צרופה לסיוט מתמשך, כאשר הרכב החל לאבד ואף איבד בפועל במקומות רבים לאורך המסלול את אחיזתו בקרקע עקב הבוץ הרב שנאגר על גבי הצמיגים . הנהיגה הפכה למסוכנת מאוד שכן לאורך המסלול נפערו בורות רבים אשר היה אפשר בקלות להחליק לתוכם מבלי כל יכולת לעצור. יש להודות לבורא עולם ו/או לכל גורם או מזל שהם שלא התרחש אסון !

ב. כאשר אני משתתף בטיול אתגרי שכזה הנערך על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים עליהם אני אמור לסמוך ולתת את מבטחי , אני מצפה כי : 1. המדריך המוביל את הטיול יהיה מצויד בכל האביזרים הדרושים לחילוץ וכיוצב. 2. תהיה התאמה מקסימלית בין תנאי השטח לתנאי מזג האוויר הצפוי ולסוג הרכבים המשתתפים במסע. 3. במקרה של אירוע המצריך חילוץ או הגשת עזרה מקצועית , יהיה המדריך המוביל את השיירה , ראשון למחלצים ולמסייעים.

צר לי , אך כל הנאמר לעיל לא היה ולא התרחש בטיול זה. הרכב של המדריך יחיאל לא היה מצויד בציוד חילוץ כלשהוא. בחלק מהמסלול נתקע הרכב לא פעם ולא פעמיים במכשולים אשר לא יכל להם והתוצאות מדברות בעד עצמן בדמות פגיעה בפגוש הקדמי של מספר רכבי הסובארו פורסטר וכן נזקים נוספים למרכב הרכב. עם קבלת התובנה שהמסלול הפך לחלקלק ומסוכן , היה על המדריך לנקוט בפעולה מיידית להפסקת המסע , והבאת המשתתפים לכביש סלול ובטוח ו, לא לחכות לקבלת דרישה שכזו המתחייבת מהמצב , מהמשתתפים עצמם . גם כשנודע ברשת הקשר שרכב אחד לפחות נתקע והיה זקוק לעזרה וחילוץ , הגיעה אליו עזרה זו ממשתתפי הטיול שנסעו בקרבתו , ללא התערבות המדריך בפועל . כאשר מתכננים ומבצעים טיול שכזה ללא התחשבות בכל הגורמים שציינתי לעיל , עלול טיול זה להסתיים בנזקים לכלי הרכב ופגיעה בחווית הטיול במקרה הטוב , ולאסונות לא עלינו , במקרה הגרוע . לידיעתכם ולטיפולכם ! טל מילר

5

Inbala

17 בינואר 2017 ב 22:43

טיול לצפון עם יחיאל ב-14/01/2017

צר לי לקרוא תגובות אלו שכל מטרתן הינה לפגוע בשמו הטוב של יחיאל, בתור מטיילת שהשתתפה מספר רב של פעמים בטיולים בהדרכתו, אין לי אלא להלין על התלונות חסרות השחר שנכתבות כאן. יש לי רק מילים טובות ותשבוחות על כישוריו ועל יכולתו המקצועית להוביל טיולים ולגרום לנו להנאה וסיפוק רב.  לא פעם משהיה צורך לחלץ או להכווין רכב, הדבר נעשה במסירות ובמקצועיות אין סוף. חייבת לציין כי כל ג׳יפאי שיורד עם רכבו לשטח חייב לקחת בחשבון כי יתכן ויגרם נזק כלשהו לרכבו ולהלין על כך זוהי שטות גמורה, מי שרוצה שרכבו ישאר במצב שבו קיבל אותו מהחברה שימשיך לנסוע על הכביש קל וחומר במזג אויר חורפי וגשום

6

אורח/ת

18 בינואר 2017 ב 14:31

טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

מטיילים נכבדים קראתי את שכתבתם וצר לי שזו התחושה של חלק מהמטיילים בסופו של הטיול.
הטיול התנהל לפי התכנון עד שהתחיל לרדת גשם וכלל כמובטח בהזמנה לטיול ''נהיגה אתגרית'' (לרכבים ללא הילוך כוח) כולל הירידה, הנסיעה והטיפוס מנחל תבור.
הגשם מנע את העצירה לארוחת צהרים וגרם לרוב המשתתפים שלא לצאת מרכבם בנקודות העצירה על רמת סירין (דבר שמובן וברור).
הסיום היה בוצי וגם חלק, לא חלק מהתכנון אבל חלק בלתי נפרד מהנסיעה בשטח, ובטח ביום גשום.
בכול מקרה מהרגע שהיה פחות כייף לטייל ''חתכתי'' הכי מהר לכביש הקרוב (וזה שגם תוכנן מראש) כך שיש כאלו שהתלוננו על קיצור הטיול ויש כאלו שפחות אהבו את השביל הבוצי.
אני בכול מקרה מצטער שכך התחושות כי במאות הטיולים שאני מדריך לאורך השנה, כבר שנים רבות באתר השטח, רוב המשתתפים הם מטיילים שחוזרים לטיולים שלי מטיול לטיול. ומכיוון שאני מרגיש צורך לענות על התגובות אשר נכתבו בהשקעה רבה של המטיילים להלן תגובתי: לגבי תגובה מספר 2 של דייגו: תקלה בטיחותית – גשם אינו תקלה בטיחותית. הדרך מעט חלקה, האחיזה אינה טובה כשהאדמה רטובה. הרכב היחידי שנדרש לעזרה בחילוץ היה רכב XV האדום בסוף השיירה. הרכב חולץ ללא בעיה באמצעות הוראות כיוון עי חבר/עוזר מדריך שהצטרף לטיול. מדובר בנהג מקצועי בעל ניסיון ‏שטח של מעל 20 שנה – עובדה שאפילו לא היו דרושים אמצעי חילוץ. וכל זה קרה בעוד אני בדרכי לעבר הנקודה כאשר החילוץ הפשוט הסתיים עוד בטרם הגעתי לסוף השיירה. הטיול הסתיים בדיוק בנקודה מתוכננת ביציאה מרמת סירין לישוב מנחמיה בשעה 15:20. כשבגלל הגשם לא הייתה הפסקת צהריים שאורכה בדרך כלל 40-50 דקות ‏כך שלוח הזמנים בטיול היה תקין. לאורך כל הטיול היו הוראות בטיחות, שמירת מרחק, הוראות נהיגה דרך מכשירי הקשר לכל אחד שהיה צריך עזרה. לאחד הרכבים אזלה הסוללה במכשיר והנושא טופל מיד. לגבי תגובה 4 של אופיר: פחד בשל אחיזה חלקה בקרקע אפשר להבין – אבל כך זה שיורד גשם בשטח. חוף מבטחים – כביש אינו נמצא תחת רגלינו וצריך לנסוע אליו. הכביש הכי קרוב היה במרחק של דרך כקילומטר וחצי באדמה החלקה. זה מצב נתון. יצאנו לכביש ללא כל פגע. עובדה! כאמור לאורך כל הדרך נשמעו בקשר הוראות זהירות על ידי המדריך והטיול הסתיים בזמן ובנקודת הסיום למרות הכל. תגובה 5 טל מילר: כאשר יורד גשם האדמה נעשית חלקה. הדרך בה נסענו היא דרך מישורית ואינה בעייתית במיוחד. לגבי סעיף ב - ציוד חילוץ: ברכב שלי (רכב המדריך מקדימה) יש באופן קבע את כל ציוד החילוץ הנדרש עבור כל סוג טיול שטח כולל ציוד חילוץ לטיולי עבירות קשה לג׳יפים קשוחים. חבל להסיק מסקנות ולפרסם השמצות לשווא בלי להסתמך על כלום. כמו שכתבתי רכב המאסף לא היה מטייל מן השורה אלא רכב של נהג מקצועי בעל 20 שנות ניסיון בשטח ואף הוא היה מצויד בציוד חילוץ, שלא בא לידי שימוש. כביש סלול ובטוח – היינו בדרך אליו וזו הייתה נקודת הסיום המתוכננת.

7

erezkey

18 בינואר 2017 ב 16:08

טיול של 14.1

ברצוני לציין את הטיול בנחל תבור יששכר ורמת סירין טיול נפלא עבירות חורפית אירופאית לכל דבר כך צריך להיות טיול שטח בחורף. הנאה מטורפת ואתגרית לנהגים שאוהבים שטח.
כמו כן, ברצוני לציין את המקצועניות של המדריך יחיאל להוביל אותנו בשטח, מודה לו מאד ומקווה שנמשיך להנות ביחד. אני רוצה לומר דבר נוסף לכל הנהגים שבאו עם הסובארו וחושבים שהשטח זה כיכר מדשאות בפתח תקוה שלא ילכו לטיולים ביום גשום ושלא יקטרו שרוצים הביתה בשעה 15:00 ואם כבר רוצים הביתה אפשר לפחות לתת כבוד למדריך ולומר לו שלום כמו שצריך ולא לברוח כמו ברווזים.
שיהיה לכולם המשך שבוע נפלא.

8

אורח/ת

18 בינואר 2017 ב 19:43

בפעם הבאה פשוט תצאו אתה והמדריך לבד וכל נהגי הסובארו יישארו בבית כי תכננו פה מסלול מותאם לסובארו והטיול לא התנהל בהתאם. אז חבל על כל התשבוחות של מאסטר השטח אש. תסתכל על כל התגובות מעליך. אל תבטלו כך את תחושות רוב המשתתפים שהטיול פשוט הלך והסתבך עם הגשם והמדריך פשוט התעלם ורצה להמשיך את הטיול הפרטי עם המאסטר.

9

אורח/ת

18 בינואר 2017 ב 19:47

האמת

ציטוט מהמדריך שכתב - "בכול מקרה מהרגע שהיה פחות כייף לטייל ''חתכתי'' הכי מהר לכביש הקרוב (וזה שגם תוכנן מראש)" - שקר אחד גדול! המשתתפים לחצו עליו שייקח אותנו לכביש הכי קרוב והוא בהתחלה סירב ורצה להמשיך לסכן אותנו. בושה!

10

יחיאל דניאל

19 בינואר 2017 ב 00:03

האמת

אורח/ת כתב/ה:
"ציטוט מהמדריך שכתב - בכול מקרה מהרגע שהיה פחות כייף לטייל ''חתכתי'' הכי מהר לכביש הקרוב (וזה שגם תוכנן מראש) - שקר אחד גדול! המשתתפים לחצו עליו שייקח אותנו לכביש הכי קרוב והוא בהתחלה סירב ורצה להמשיך לסכן אותנו. בושה! "
ידידי האורח עלום השם אם היית מקשיב מלכתחילה לתדרוך הבוקר של המדריך על המסלול ועל המקומות בהם ביקרנו והאפשרות להמשיך לעבר מורדות הירדן אז היית מבין שזה בדיוק אותו מסלול שתוכנן מראש. ואכן זה הכביש הקרוב ביותר לאזור בו היינו. אתה מוזמן לפתוח מפת סימון שבילים מ''ס 3  ולאמת את המסלול.

11

onz1

19 בינואר 2017 ב 09:16

יומן מסע: טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

לכל החברים שהיה להם בעיות האם זהו טיול ג'יפים ראשון שלכם? האם לא הייתם מודעים שבטיול ג'יפים יש סיכון מסויים לרכב? האם לא בדקתם מזג אויר לפני שיצאתם? ואם בדקתם וראיתם שיורד גשם מדוע לא ביטלתם את ההגעה לטיול? בכל מקרה תנסו לראות זאת כחוויה מבלי להכיר את המדריך ועוזרו אני בטוח שכוונה רעה לא הייתה כאן והוא רצה שתהנו מהמסלול והטיול. מלבד זאת תקלות עלולות לקרות ויש סיכון סכל יציאה לטיול בין אם רגלי(המועדף עלי) ברכב פרטי ,ג'יפ, טרקטורון, ואופנועים

12

דורית נשר

19 בינואר 2017 ב 09:51

באו נעשה בסדר באי סדר

חברים וחברות, על המקצועיות והמיומנות של יחיאל, אין בכלל מה להתווכח. מספיק להקיש בתיבת החיפוש בצד שמאל: ''יחיאל דניאל'' ולקרוא את התגובות של המטיילים הנאמנים שלו לאורך השנים. לצערי, להיות בעלים של ג'יפון עדיין לא הופך אותך לג'יפאי ואף ברכה לקדוש ברוך הוא לא תעזור להפוך נהיגה בבוץ לחוויה כייפית, כפי שהיא יכולה להיות. נדרשת מיומנות או לכל הפחות, אופי מתאים - סבלנות שהמדריך או מי מהמשתתפים יחלץ אותך, בכל זאת, לאף אחד עדיין אין כנפיים, קור רוח ועיבוד מהיר של הנחיות. כל ניסיון לתלות את הפחד מנהיגה בתנאי שטח חדשים, על יחיאל המדריך, גורם לו עוול. אתם מוזמנים להקיש בתיבת החיפוש:''נחל יששכר'' ולקרוא את הכתבה :''נחל תבור-כוכב הירדן- נחל יששכר'' טיול שהובל עי יחיאל וכן, גם הוא בעונת החורף. התגובות היו מחמיאות! ויש שם עוד... יחיאל חביבי, צר לי שנאלצת לספוג את המקלחת הקרה הזו. אתה, מבין כל המדריכים. אתה, שמוכן להוביל טיולים בעבירות קלה, כי אתה מספיק מקצועי ובטוח בעצמך. אתה, עם האישיות החמה, הצנועה והלא מתנשאת. ברגע שאסיים לרכוש מיומנות בכבישים ולאחריה מס' שיעורים בנהיגת שטח, אני אישית אדאג שתהפוך למדריך הקבוע של טיולי סוזוקי. שיהיה לכולם סוף שבוע נעים  

13

fishberg

19 בינואר 2017 ב 11:56

יומן מסע: טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

קודם כל תשבחות ליחיאל, הוביל טיול מעניין ומאתגר בקור רוח ובלי התרגשות - גם כשהמצב הפך לקשה ובוצי.

כפי שנכתב כאן טיולי שטח הינם מאתגרים, ונסיעה שתנאים רטובים קשה אף יותר. אני רואה את כל החוויה כניסיון ששווה כל רגע - בהחלט חוויה שאני אזכור.

לבקשת האישה שישבה ברכב חתכנו (אחרי שנפרדנו יפה, לא הבנתי את כל נושא הברווזים מתגובה 8) בכניסה לגזית, כך שלא היינו בחלק האחרון של הטיול.

מכיוון שרוב הרכבים (כמו גם הרכב שלי) לא צוידו בצמיגי 50/50, אולי כן היה כדאי לחשוב על קיצור הטיול ולא להסתכן - אבל בשורה התחתונה, כל משתתף צריך להיות מספיק אחראי ולהכיר את היכולות שלו ושל הרכב.

 

זהו - מקווה שנתראה בטיולים הבאים.

14

fishberg

19 בינואר 2017 ב 12:11

יומן מסע: טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

fishberg כתב/ה:
"

קודם כל תשבחות ליחיאל, הוביל טיול מעניין ומאתגר בקור רוח ובלי התרגשות - גם כשהמצב הפך לקשה ובוצי.

כפי שנכתב כאן טיולי שטח הינם מאתגרים, ונסיעה שתנאים רטובים קשה אף יותר. אני רואה את כל החוויה כניסיון ששווה כל רגע - בהחלט חוויה שאני אזכור.

לבקשת האישה שישבה ברכב חתכנו (אחרי שנפרדנו יפה, לא הבנתי את כל נושא הברווזים מתגובה 8) בכניסה לגזית, כך שלא היינו בחלק האחרון של הטיול.

מכיוון שרוב הרכבים (כמו גם הרכב שלי) לא צוידו בצמיגי 50/50, אולי כן היה כדאי לחשוב על קיצור הטיול ולא להסתכן - אבל בשורה התחתונה, כל משתתף צריך להיות מספיק אחראי ולהכיר את היכולות שלו ושל הרכב.

 

זהו - מקווה שנתראה בטיולים הבאים. "

והתבלבלתי בטיול  הטיול שלנו היה עם שלמה באותו אזור, ועם אותם קשים...

15

אורח/ת

19 בינואר 2017 ב 15:29

היה טיול מעולה למרות הגשם

16

shmueldino

19 בינואר 2017 ב 19:01

היה טיול כיפי ומדהים

לא כל כך מבין את התחושות הקשות - גשם סלעים ובוץ הם חלק מהשטח
היה אומנם קטע מחליק - וקצת בעייתי - אבל זה בדיוק מה שנדרש מטיול רב משתתפים עם מדריך - להתנסות - לקבל עזרה במסגרת גדולה .

אגב - אני הייתי זה שנתקע -( לא משהו רציני - הרכב החליק ולא נסע - אבל לא נפל לבור או משהו כזה ) והחילוץ היה ע״ המאסף שהיה בקשר עם יחיאל - הבחור שנסע במקומי כמה מטרים היה מקצועי. ולא נדרשה התערבות נוספת .
אני נהניתי

17

Ogash Ofer

20 בינואר 2017 ב 06:32

טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

שלום למטיילים,

צר היה לי לשמוע ולקרוא חלק מהתגובות של המשתתפים בטיול בשבת. ברוב הטיולים, ובטח בטיולים אותם מוביל יחיאל מזה שנים, אנו מקבלים תגובות טובות מאוד, במיוחד ממטיילים שאלו הטיולים הראשונים שלהם בשטח. עם זאת אני יכול להבין את החשש בנסיעה ראשונה בשטח כשהוא בוצי וחלק.

תחקרתי לעומק את הטיול הזה וכפי שגם ניתן לקרוא בתגובות הדעות חלוקות לגבי קטע הנסיעה האחרון בטיול, כשהתחיל לרדת גשם ברמת סירין. לי ברור שיחיאל המדריך ניסה לתת כמה שיותר מתוך כוונה להשלים את המסלול ועם זאת נזהר היכן שהיה צריך (כמו הבדיקה לפני הירידה לנחל תבור) וקיצר היכן שיכל (פסח על ארוחת הצהרים).

אני מזמין את כול המטיילים (גם את אלו שאהבו את הבוץ) לטייל אתנו בטיול הבא בארץ ב-25% הנחה ובטיול עם יחיאל ללא עלות!

לסיום אבקש ממי שכותב כאן בתגובות (ואנחנו לא מוחקים תגובות – למרות שגם הצעות כאלו קיבלנו) לכתוב תחת ציון שמו ולכתוב רק מידיעתו ומתחושותיו ולא להמציא דברים שלא היו כי זה לא מכובד ויוצר דיון שאינו ענייני.

לדוגמא ובתגובה לדברים שאינם נכונים:

  1. רכב המדריך מצויד היטב בציוד חילוץ! (שלא היה בו צורך בשום שלב בטיול).
  2. היציאה המתוכננות וגם הקרובה ביותר מה''חללית'' ומרמת סירין לכביש היא היציאה שבה יצאתם מהשטח (מהמאגר של אידמה) ואין אחרת קרובה יותר.

מאחל לכולם נסיעה בדרכים בטוחות ומהנות.

שבת שלום,

עופר

18

shmueldino

20 בינואר 2017 ב 15:14

צילומי שטח -סובארו XV בצבע בז׳

אם אתה זוכר -צילמת אותי עובר את הנחל - בווידאו - אשמח אם תיצור קשר ותעביר לי את הסירטון
054-2490661
שמואל

19

roniovad

24 בינואר 2017 ב 15:15

התרשמותי האוביקטיבית

חברים יקרים,
על סמך קריאת התגובות הקיצוניות שלעיל (לטוב ולרע) אני מתרשם שמדובר בארוע שיצא קצת מפרופורציה ושכפי הנראה נובע מחוסר ניסיון מספק בנהיגת שטח בבוץ (וזה טבעי ולגיטימי בקבוצה הטרוגנית). אין לי ספק שעם ניסיון ראוי הטיול היה יכול להסתיים בחיוך מפה לאוזן...
כמי שיצא עם יחיאל להרבה טיולים בתחילת דרכי בשטח.. אני חייב להעיד על מסירותו הרבה, התנהלותו המקצועית, האחריות שגילה והחברמניות שהפגין. מעולם לא הייתי עד לתלונות כלפיו מהסוג שפורסמו ביומן מסע זה... זה לא יחיאל שאני מכיר!
במציאות של ימנו, מי כמוכם יודעים שכמה קשה לבנות וכמה קל להרוס... וליחיאל זה לא מגיע אחרי כ"כ הרבה שנים של בנייה...
כולי תקווה שתמשיכו לכבד ולטייל עם יחיאל וממליץ לכם בחום להשקיע בשיפור מיומנויות הנהיגה שלכם בשטח (לא נולדים עם זה)... כי זה בסוף המפתח לכל טיול מוצלח... בין אם תטיילו לבד או עם אתר השטח..
בהצלחה לכולכם

20

דני דיאמנט

25 בינואר 2017 ב 00:21

יומן מסע: טיול נחל יששכר נחל תבור ורמת סירין

חברים, אחרי שקראתי בעיון רב את כל התגובות, דיברתי עם כמה ממשתתפי 2 הקבוצות שיצאו במקביל (מטיילים שאני מטייל עימם מעל 10 שנים) ובעיקר עם שני חברים מהקבוצה של יחיאל, אני אבקש להגיב. בתקופה של מעל 15 שנה שאני מושך / דוחף / מוביל או כל הגדרה שתבחרו את פעילות מועדון טיולי סובארו, יצא לי לטייל במאות טיולים (רובם במסגרת מועדון סובארו) ובהם, גם בכמה וכמה טיולים שהתקיימו באיזורים של שלוליות עמוקות ובוץ טובעני נוראי. בקבוצה של יחיאל, היו ככל הנראה, לא מעט מטיילים שזה טיול השטח המשמעותי הראשון שלהם. חלקו הראשון של הטיול התנהל בתנאים, שדומים לאלה שנלמדו ביום ההדרכה שחלקכם השתלם בו.  מרגע שהגשם החל לרדת בחלקו השני של הטיול והפך את האדמה לבוץ חלק, שמקשה מאוד מאוד על השליטה ברכבים (כולל ברכבים גדולים הנעולים בצמיגי שטח), ללא ספק, החוייה הרגועה של הבוקר הופכת באחת לחווייה לא מוכרת, מלאת חששות מהחלקות ללא שליטה בבוץ או חשש להתקע בשטח וכיוב. החששות הלגיטימיים של המשתתפים החדשים שהובעו בקול בקשר, הוסיפו כנראה לאוירה של חוסר הבטחון של חלק מהמשתתפים, דבר שבהחלט מובן בנסיבות האלה. לעומת זאת, מטיילים ותיקים בקבוצה (וגם בקבוצה השנייה), שהתנסו בעבר בטיולי בוץ הרבה יותר משמעותיים, סיפרו לי שלא התרגשו יותר מדיי מהבוץ. נדמה לי, שקיים עוד מרחק גדול בין החששות הסובייקטיביים והלגיטימיים של חלק מהמטיילים לבין שפיכת דמו של מדריך ותיק ומנוסה, שטייל עשרות פעמים בטיולי בוץ טובעני בהרבה ממה שחויתם בטיול הזה, וצלח את כולם בשלום להנאת המטיילים (רובם אגב, היו טיולי סובארו...). מעבר לכך, מי שיורד לשטח חייב לדעת שנזקים לרכב הם חלק פחות נעים מהחווייה אבל חלק ממנה. תחזית מזג אויר מדוייקת ניתנת תמיד לטווח של 3 ימים קדימה. היא אמורה להיות מקור אמין למידע כדי להחליט באופן מושכל - האם לצאת או לא לטיול. לסיכום, טיולים המשלבים בתוכם נהיגה בשטחים בוציים, היא חווייה אהובה, אתגרית והרפתקנית, בעיקר למטיילים ותיקים. דרך אגב (ניתן לאמת זאת כאן ביומני מסע משנים קודמות כולל צילומים)  בכמה וכמה טיולים, יצאנו בידיעה שהטיול יתקיים או אחרי גשמים כבדים או לחלופין, טיולים שבמהלכם, צפוי היה לרדת גשם זלעפות. חלקם התחילו בבוץ ושלוליות והסתיימו בעבודת צוות של של המטייילים שכללה שעות של חילוצים כולל עזרה של רכבים כבדים שנקראו לחלץ חברים ששקעו בבוץ עמוק.  נדמה לי, שאחרי שתצברו ניסיון בשטח, תיווכחו לראות שהטיול הזה יחזור לפרופורציה נכונה וראוייה ומעבר לכך, הצעתו של עופר אוגש המפורטת לעיל, ראוייה, הוגנת ותוכל להעשיר ניסיונכם. גילוי נאות - אין לי שום קשר לחברת סובארו ואינני עובד של אתר השטח הישראלי המוביל את טיולי המועדון !!!! אני מטייל כמוכם, שאוהב את השטח ואת מטיילי המועדון ועושה זאת בהתנדבות מעל 15 שנה - באהבה !      

21

אורח/ת - אקראי

10 בנובמבר 2020 ב 21:12

מחשבה.

לא יודע או מכיר את המארגנים, או מי זה יחיאל. אבל באופן כללי נראה שחלק מן המתלוננים צריכים לנסוע בסובארו ג'סטי ולהיצמד לרחובות העיר :-) מי שלא יודע לנהוג בבוץ, שלא ייכנס לבוץ. מי שלא רוצה להסתכן - שלא יסתכן. מי שרוצה להתנסות וללמוד, כדאי שיבין את הסיכון. המכוניות בהן יצאתם לטיול הן בעלות עבירות טובה אף שאינן בדיוק ריינגלרים, לא אמורה להיות בעיה אם הנהג טוב.