שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סוזוקי ויטארה - טיול בעקבות העיר האבודה - 12/4/17

סיכום טיול מועדון סוזוקי ויטרה החדשה ל"שמורת גבעות גומר" - ארץ 1000 המערות.
תאריך: 12/4/17
הדריך: עדי צפתי

מתחילים לטייל...

התחלנו בכניסה למושב שדה מושה ומשם נסענו למערות סמך – 18 מערות פעמון יפהפיות שנחצבו בשלוחה קירטונית. בשטח זה נמצאים שרידים עתיקים ממגוון תקופות המעידים על רצף התיישבותי בן 1800 שנה, מהתקופה הרומית ועד העות'מנית (1917).

התחנה הבאה היתה ארוחת בוקר דשנה שכל מטייל הביא לעצמו.

משם המשכנו לגבעת גד, עם תצפית יפה על הסביבה, ראינו בורות מים ואת קבר שיח' עלי.

גבעת גד מייצגת את גבולו הדרומי של החורש הים תיכוני בשפלת יהודה, נוף האזור הנו גבעות מעוגלות בעלות פסגות שטוחות הבנויות מסלע קירטון ועליו שכבה קשה של סלע נארי.

בעלייה חווינו מדרגות סלע וראינו איך מערכות ה-4X4 של סוזוקי מתמודדות איתן בקלות ומאפשרות נסיעה גם בשטח טכני.

משם המשכנו לסכר אדוריים, אשר נבנה ב-1962 ע''י קק''ל אשר תחמה את ערוץ נחל אדוריים זאת על מנת לאסוף את מי הגשמים וכדי להשקות באמצעותם מטעים ושטחי חקלאות. (מהר מאוד הסתבר שהמים אמנם נאגרים לאגם, אולם כמעט באותה מהירות הם מחלחלים אל מי התהום...).

המקום הבא אליו הגענו והנו שיא הטיול היה חרבת אום-א שקף – או שמו שאנחנו מכנים אותו – העיר האבודה. אלו שרידים של עיר תת קרקרעית קדומה מהתקופה הביזנטית בשיפוליו המערביים של דרום הר חברון. גיל ההריסות מעיד כי העיר ננטשה לפני כ-2000 שנה...

חרבת אום-א שקף - העיר האבודה

במקום נשתמרו שרידי מבנים גדולים, בנויים מאבן מסותתת וחלקם מעל הקרקע, אך רובם נמצאים מתחתיה והם יוצרים עיר גדולה.

בהמשך עברנו ליד חרבת מורן ומשם לארוחת הצהריים.

מזג האוויר היה מצויין, האנשים מושלמים ומסלול מעניין וזה יצר חווית טיול מעולה בקרב כלל המשתתפים.