מקצה לקצה ברמות מנשה - בחירות 2003

במזג אויר הפכפך - בין גשם לקצת שמש ועם הרבה רוח יצאה חבורה ג'יפים מאתר השטח הישראלי למסע קצרצר להנות מהפריחה של רמות מנשה.

המסע של אתר השטח הישראלי מצפון ועד לדרום רמות מנשה

ביום שלישי 28 לינואר 2003 - היום בו הלך עם ישראל להצביע לכנסת, יצאו 9 רכבי שטח מאתר השטח הישראלי למסע שהתחיל למרגלות המוחרקה במזג אויר חורפי והסתיים בדימדומים בצומת עירון שבואדי ערה. התחלנו לאורך נחל השופט ודרך גבעת משעול, שכול כולה הייתה פריחה של רקפות ונוריות, ירדנו לחתנת הקמח הישנה בנחל השניים שאפילו זרם והמשכנו לעליה הדרדרתית אל רמת השופט. המסע שתוכנן לעבירות קלה עד בינונית הפך במהרה לתרגול חילוץ. השטח אפשר לעבור בבוץ, שלא היה רב, ללא בבעיות אך העליה לרמת השופט סיפקה דרמה וחייבה דחיפות ומשיכות הדדיות על-מנת ל''שלוף'' מהחריצים העמוקים את שני הרכבים שניסו לעלותה בדרך הקשה. שאר הרכבים עשו בחוכמה שעקפו את החריצים ובאו לסייע לתקועים (ולא נציין שמות, רק נאמר שגם חלקו השמאלי של הדיפנדר האמיץ של הכותב נעלם בחריץ). חזרנו לשטח לאחר שנפרדנו מרכב שקרע את רצועות המנוע שלו וממערב לג'וערה חצינו את הכביש בדרך לתצפית על עמק יזראל מנ.ג. 336 - חירבת בית ריש. רוח קרה וחזקה הבריחה אותנו חזרה לרכבים ולירידה חזרה למסלול המסע. במסלול עקלתון עברנו במעיינות רבים שבחלקם זרמו קצת מים, על-אף שרובם נשאבים, ודרך נחל תנינים הגענו למרגלות גבעת הרקפות שבאבן יצחק. בנסיעה מהירה דרך גבעת ניל''י ורגבים לאורך ציר המוביל סיימנו בעצירת תה וקפה בצומת עירון.

תמונות נוספות יצורפו בהמשך המשתתפים מוזמנים לשלוח תמונותיהם ל ogash@netvision.net.il