מצוקי דרגות לאום דרג' - דרום מדבר יהודה 13.3.10

עוד שבת אביבית, הוציאה אותנו לדרום מדבר יהודה למסלול אתגרי ויפיפה לאורך מצוק העתקים.
התחלנו במצוקי דרגות וסיימנו באום דרג'- לאורך המסלול כבשנו כ- 4 מעלות בדרגות קושי שונות שהציבו בפנינו אתגרים לא קלים והציפו אותנו באדלרנלין.
מדריך:וייזל עדי

כרמית - נהגת מדופלמת, אי אפשר שלא להצדיע לך

כרמית - נהגת מדופלמת, אי אפשר שלא להצדיע לךכרמית - נהגת מדופלמת, אי אפשר שלא להצדיע לך

מדרגות מעלה חצצון.

קבוצה קטנה אך איכותית, יצאנו לחצות את מדבר יהודה הדרומי החל ממצוקי דרגות ועד ברכת צפירה, כך לפחות תכננתי, אך כמות המעלות, הפנצ'ר ברכב שלי ממש לפני הכניסה למעלה עוזי, הפסקות האוכל שמרוב שנהנינו בהם הן התארכו .כל זה גרם לנו להסתפק בסיום באום דרג' הסמוך ליישוב כרמל. את האתגר הראשון פגשנו כבר שעלינו מנחל חצצון לעבר ראס א-שקף. 2 מעלות שכל אחד ממנו מציב אתגרי נהיגה ברמות קושי שונות אך בהחלט לא קלים. מורידים קצת אוויר מהגלגלים, מתכננים את העלייה ואיך מתגברים על המדרגות של המעלות וכולם למעלה.(ראו סרטונים).

כרמית - הנהגת ב "ה" הידיעה במעלה חצצון תחתון

מנחל תקוע למצפה מכוור

מנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוורמנחל תקוע למצפה מכוור

דנינו כובש את מעלה חצצון

דנינו כובש את מעלה חצצוןדנינו כובש את מעלה חצצון

ניסיון שצלח - מעלה חצצון עליון - מדרגה לא קלה

ניסיון שצלח - מעלה חצצון עליון - מדרגה לא קלהניסיון שצלח - מעלה חצצון עליון - מדרגה לא קלה

ראמי כובש את מעלה חצצון עליון

יוסי דנינו במעלה חצצון תחתון

הדרך לרוג'ום א-נקה

לאחר כיבוש מעלה חצצון, ולאחר ביקור בתצפית לעבר ים המלח (אחת מיני רבות באיזור), המשכנו בנסיעה כאשר היעד הבא הינו בסיס המשטרה הירדנית - רוג'ום א- נקה. אני דווקא בחרתי בדרך הארוכה יותר (רק עוד 20 דקות נסיעה), כל זאת כדי לחוות את מעלה רס אל-חממה.מעלה עם דרדרת ומדרגות שמכניס לנסיעה קצת עניין. את הרוג'ום כבר אפשר לראות מרחוק, גם את רכבי המקומיים שמגיעים למקום סתם כדי לנוח או לתצפת על העדרים הפזורים בשטחם. את ארוחת הצהריים בישלנו בתאי הסוסים של הרוג'ום, דנינו דאג למוסאקה, אני דאגתי לקבבים, כרמית וקרן אכלו בעיקר ירקות... ובקיצור נשאר כל כך הרבה אוכל שהמקומיים זכו לארוחת צהריים כיד המלך.

מעלה חצצון

מעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצוןמעלה חצצון

מעלה חצצון עליון

מעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליוןמעלה חצצון עליון

הדרך לנחל חבר

הדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חברהדרך לנחל חבר

מעלה רס אל -חממה

מעלה רס אל -חממהמעלה רס אל -חממה

מנחל ערוגות לאום דר'ג

לאחר ארוחת הצהריים התחלנו לרדת לעבר נסיעה לאורך נחל ערוגות, מהר מאוד הגענו למעבר נחל ערוגות, ירידה מלאה בדרדרת והצלבות, כך גם חלקו השני של המעבר רק שהפעם יש להתמודד עם כל המכשולים בעלייה. האמת לא היה כל כך קשה, נהגים מיומנים ומהר מאוד מגיעים למעלה הקשה ביותר במסלול - מעלה עוזי (מעלה חבר על שם נחל חבר הנמצא בתחילתו). במקום כבר הייתה קבוצה שיצאה מברכת צפירה ורק בשעה 16:00 הגיעה למורד עוזי, הם החליטו להישאר כדי לנסות גם לעלותו, אך רק רכב אחד עם נעילת דיפרנציאל קידמי ואחורי (נעילה כפולה) הצליח לכבוש את המעלה. דיווחים שקיבלתי טרם היציאה למסלול, נאמר כי המעלה קשה בהרבה ממה שהיה אשתקד אך לא אמרתי נואש. החלפה מהירה של פנצ'ר אצלי ברכב כאשר ברקע הרכבים מהקבוצה השנייה מנסים ללא הועיל לכבוש את המעלה. החלטתי כי אני לא מוותר על כיבוש המעלה - בדיקה של המעלה הראתה כי הסיבה היחידה שהחברים לא הצליחו לעלו זה כי לא השכילו או ליתר דיוק, התעצלו לבצע עבודות מע'צ. כפפות, שאגה לחבר'ה ויאללה 15 דקות של בנייה וכל הקבוצה שלי כולל הקבוצה שפגשנו היו למעלה תוך פחות מ- 45 דקות. השעה כבר הייתה מאוחרת כולם הבינו כי את הטיול נסיים בחושך, הקבוצה שפגשנו החליטו (בצדק) להצטרף אלינו כדי לא ללכת לאיבוד בחשכה במדבר יהודה, ונסענו שיירה של 9 רכבים עד אום דרג'. השעה כבר 19:00 אבל אני לא מוותר על הפסקת קפה אחרונה. כל הרכבים עולים לאום דרג', מוציאים ערכות קפה, עוגות, עוגייות ובקיצור לא מחזירים דברים טובים הביתה. חזרנו עייפים אך מרוצים. תודה לקרן על הסיוע בצילומים וניפגש בטיול הבא עדי וייזל

כיבוש מעלה עוזי/חבר

כיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חברכיבוש מעלה עוזי/חבר