שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

שישי אתגרי - מסכיני דימונה להר כמריר 11.6.2010

יום שישי, שעל פי רוב מוקדש לעבירות קשה - הפעם סכיני דימונה ומערבה לכיוון הר כמריר שבדרכו אליו, ובעיקר לאחריו יש הרבה מעברים אתגריים.
מדריך:וייזל עדי

אחד המעברים במורדות הר כמריר - גדי שמיר עם הרכב בפוזה נחמדה

אחד המעברים במורדות הר כמריר - גדי שמיר עם הרכב בפוזה נחמדהאחד המעברים במורדות הר כמריר - גדי שמיר עם הרכב בפוזה נחמדה

מבוא

ראשית מאוד נהניתי - היינו חבורה של חבר'ה, איך נאמר, קשוחים, שעבירות קשה זה משהו שמחכים לו כל השבוע. לי אישית היה סוף פחות טוב כי נתקעתי עם הרכב - אבל לפחות התנחמתי בזה שנתקעתי עם חבורה של חבר'ה שעזרו לי ולא נטשו עד הרגע האחרון. סיפור התקלה בהמשך - את המסלול התחלנו בדימונה - מהר מאוד הגענו לךנחל דימונה, הורדנו אוויר והתחלנו לטפס לסכין הדרומית שעולה לרכס מעל הנחל. העלייה מאוד מאתגרת, הנסיעה בה לעיתים ממש במקומות צרים וכל כמה עשרות מטרים יש מדרגה חדשה שמעלה אותנו עוד קצת למעלה. בסוף העלייה מוצאים מספר עצי זית של חמולה מקומית שנטשה את האיזור, ולצילם אוכלים את ארוחת הבוקר הקלה- וממשיכים לעבר הר כמריר. העליות היו בהחלט מאתגרות מעניינות והשאירו טעם של עוד.    

מבוא

נתקעתי הצילו!

באחד המעברים בתחתית הר כמריר, ראיתי לפתע עלייה שסיקרנה אותי - ביקשתי מגדי שמיר שיעצור את השיירה אני הולך לבדוק את 'טיבה' של העלייה. גדי לא עמד בפיתוי ועלה איתי גם כן. היה קשה לעלות את המדרגה הגדולה שהובילה לראש ההר, אבל בכל זאת הצלחתי אך הירידה משם הביאה לכך כי נשברו לי 2 העלים הראשיים בקפיצים האחוריים 'מאיות' שמם . תוך דקות חלקו השמאלי של הסרן האחורי ברח אחורה ומשך איתו את הדריישפט שיצא ממקומו באיזור הטרנספר. טלפון לחברים בהרצליה והם מנסים (בקליטה המועטה שיש בטלפונים במקום) להסביר לי מה עליי לעשות כדי להיחלץ מהצרה וכל הזמן אומר כי אם אני זקוק לו שיגיד לי מוקדם ככל האפשר. השעה 15:30 ואנחנו ממש 7 קמ לערך מקו הסיום בערוץ נחל חימר. ניסינו לחבר לסרן ראצ'ט ולהחזיר את הסרן למקומו לא לפני שהרמנו את הרכב עם היי ליפט ועיגנו את הרכב והגלגלים שלא ינוע קדימה חלילה. מהר מאוד הבנתי כי המשיכה הידנית נכשלה. אז הייתה הברקה להשתמש בכננת של רכבו החדש של משה כץ.הכננת נשלפה (לראשונה היה לה שימוש מאז נרכשה..) מכפיל הכח של גדי שמיר התחבר אליה ואט אט משכנו את הסרן עד שכמעט הגיע למקומו - מה שהפריע לסרן להגיע ממש למקומו זה שהוא יצא ממקומו בטרנספר והתחיל להסתובב על הצלבים. נאלצנו לפרק את הדריישפט (וכל הזמן טלפונים להרצליה לסיוע מחברים קרובים אבי גנות וגיא). 'פה כבר חשדתי' - הזעקתי את אבי וגיא ואמרתי להם - 'השעה 16:30 תתחילו לנוע דרומה לצומת חתרורים ומשם אכוון אתכם במכשיר הקשר עד אליי' 'תוך שעתיים אצלך' בנתיים תנסה להיסתדר' - איזה כיף שישי כאלה חברים!. אני גדי ומשה כץ וכל אחד משאר החבר'ה תורם את חלקו בניסיון לפרק את הדריישפט, חיבור הרכב לרצועות ויאללה כץ - תגרור אותי בנחל חימר. הגרירה איטית, חם, לא מניעים את הרכב מחשש נזילת שמן מהטרנספר הפתוח והתקדמנו כ- 5 ק'מ עד המחצבה במקום כאשר גדי מאבטח מאחור וכץ מושך מלפנים. ואז פתאום שומעים בקשר את החברים שלי מגיעים. עצרנו, תיקנו את התקלה תוך 20 דקות בינתיים שחררתי את אלו שכבר מיהרו הביתה ובסופו של דבר עליתי לכביש בשעה 20:00 והביתה הגעתי ב- 22:00 להתארגן לטיול של שבת.... תודה רבה לכל אלו שסייעו לי להיחלץ מהשטח ותודה מיוחדת לאבי ולגיא שעזבו הכול והגיעו מהיישוב עץ אפרים בשומרון ישירות לנחל חימר  - אוהב אתכם אתם משהו מיוחד.    

סכיני דימונה

סכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונהסכיני דימונה

סכיני דימונה להר כמריר

סכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמרירסכיני דימונה להר כמריר

תגובות

8 תגובות

1

אורח/ת

16 ביוני 2010 ב 21:13

כל הכבוד מסלול סכיני דימונה יפה ואתגרי

עדי מדריך טיולי שטח כל הכבוד,
מסלול סכיני דימונה תמיד יפה ואתגרי,
ויפה שלבסוף היסתדרתם עם התקלה שבטח תישאר כחויה.
ד.א יש לי זוג קפיצי עלים וסרן אחורי למגנום,
קובי...

2

קובי היילקס

16 ביוני 2010 ב 21:15

לעדי מקובי היילקס,

היי עדי ,
ההודעה נישלחה בשם אורח,
במקום קובי היילקס,
קובי...

3

ראמי נפאע

16 ביוני 2010 ב 21:25

אחלה תמונות

חבל שלא היתי הפסדתי
ראמי נפאע

4

עדי וייזל

17 ביוני 2010 ב 09:09

הרכב במוסך

היום הרכב במוסך להחלפת הקפיצים האחוריים - חלופיים כמובן.נקווה לטוב.אם לא אבתדר אתקשר אליך.בכל מקרה תודה (לקובי)
ראמי - יהיו עוד הזדמנויות

5

אורח/ת

17 ביוני 2010 ב 23:12

אורי

איזו תקלה שלא הגעתי! נשמע כמו חבורה שאני אסתדר איתה!

6

אורח/ת

17 ביוני 2010 ב 23:15

אורי

עדי הייתי פשוט בחורשן אם כמה חברים מהעמק....ראיתי שאתה שם מחר!
שבת אני עם כמה חבר"ה כנראה בגיתה ומעלה הצינור...תהנה בחורשן!

אורי אברהמי

7

עדי וייזל

18 ביוני 2010 ב 11:34

אורח/ת כתב/ה:
"עדי הייתי פשוט בחורשן אם כמה חברים מהעמק....ראיתי שאתה שם מחר!
שבת אני עם כמה חברה כנראה בגיתה ומעלה הצינור...תהנה בחורשן!

אורי אברהמי"
בסוף לא התגבשה קבוצה לא יצאנו  . :(

8

אורי

18 ביוני 2010 ב 17:30

???? ??????

????? ??? ?????. ????? ??? ????? ?????. ????? ?????? 5 ?????.... ????? ???? ? 5 ?????....??? ???? ?? ?? ????? ?? ???? ???? ??????????