שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

רגוע - מועדון קאן–אם יוצא לטייל

אנשי מועדון קאן–אם מנצלים מזג אוויר מושלם לטיול כהלכתו

אמרנו את זה כבר יותר מפעם אחת, אבל שווה להגיד את זה שוב – חברת עופר אבניר היא הסמן הימני לאיך מנהלים מועדוני לקוחות. זהו כלי רב עוצמה ביצירת נאמנות למותג, אך גם מאוד לא פשוט לביצוע, ויעידו על כך לא מעט מועדוני לקוחות בעולם הרכב המקומי שהושקו בקול תרועה רמה ונמוגו להם בקול ענות חלושה אחרי ארוע או שניים.

מועדון קאן-אם – מותג הטרקטרונים הקנדי שמייבאת עופר אבניר – הוא דוגמא למועדון כזה שמנוהל בהשקעה לא מבוטלת, ולא רק כספית, ומביא לחברה גמול של לקוחות מתמידים. בין הפנים המחייכות שפגשתי בנקודת המפגש בבוקר יום הטיול היו לא מעט פנים מוכרות מטיולים לפני שנתיים ושלוש – עם טרקטורונים שהוחלפו מאז, כך שכנראה העסק משתלם גם לעופר אבניר.והחברה משקיעה במועדון לא מעט – עלות הרישום, 100 שח ליחיד, 150 לזוג – היא סמלית בלבד ביחס לעלויות הכרוכות בארגון ארוע כזה.
צאו וחשבו לבד כמה עולים צלם מקצועי (כי בלי תמונות שיתעדו, בשביל מה לצאת בכלל מהבית?), מדריך, ארבעה אנשי צוות, טרקטורונים לכולם ורכב ליווי – וזה לפני שספרנו ארוחת צהריים מפנקת בצהרי היום בליווי מסאג', כדי להוריד את האוכל כראוי...

והפעם זכה הארגון המושקע גם לשיתוף פעולה מצד מזג האוויר – אומנם הדיבורים על גשם אפשרי הרתיעו חלק מהנרשמים, ופחות מעשרים כלים התייצבו בתחנת הדלק של בית גוברין, אבל החששות התבדו. נכון, היו כמה דקות של גשם, אבל לא ברמה שהטרידה אפילו אותי, עם מעיל הרשת הקייצי שלי.
מצד שני, הגשם שירד יום קודם הספיק בדיוק כדי להרוות מעט את האדמה ולחסוך מאתנו את בעיית האבק – נושא כאוב (מבחינתי לפחות) בטיולי שטח מרובי משתתפים בכלל, וכאלו על טרקטורונים בפרט. מצד שני, לא ירד מספיק גשם כדי להפוך את גבעות השפלה הדרומית שמדרום לבית גוברין למשטח החלקה בוצי, למרות שפה ושם הצטבר בוץ במידה שסיפקה גם את הפחות שפויים שבחבורה - ותודה שוב למי שהמציא את מכונות הכביסה...

המסלול, כאמור, התחיל בתחנת הדלק של בית גוברין, ביצע סיבוב קצר בגבעות שמצפון ומערב לקיבוץ ואז הדרים עד למערות חזן, שם חיכה לנו מאהל האוכל והמעסים, וחזרה לבית גוברין דרך הכרמים של חבל לכיש. סך הכל כ-90 קילומטרים של מסלול ללא מכשולי עבירות מיוחדים, אבל מגוון מאוד, עם שילוב נעים של נוף ודרכים מהירות. חבל רק שהמטיילים לא זכו לעוד קצת הסברים על ההיסטוריה העשירה והמרתקת של האזור דרכו טיילו – הזמן אפשר זאת, ושפע התלים, מערות המסתור ושרידי הישובים דרש זאת.

ואם לחברה הטובה ולארגון היעיל אני כבר רגיל, הרי שהאאוטלנדר 650 הדו-מושבי הצליח להפתיע אותי. את זה שהוא יודע להוביל בנוחות שני אנשים ויש לו מספיק כוח לכל דרישה הגיונית כבר ידעתי. ההפתעה הגיעה בדמות ה-DPS, הווה אומר הגה-כוח דינמי. או שמא כידון-כוח דינמי? לא משנה. העיקר הוא שיש כאן תגבור חשמלי להיגוי, שעוזר להקל במעט את משימת תמרון הכלי הלא ממש קומפקטי בקטע המסלול שמתפתל לו בין גבעות בית גוברין. באופן מפתיע, נראה שגם בעיית תת-ההיגוי במצב הנעה אחורית, בו נתקלתי בכלים דומים בעבר, תוקנה באותה הזדמנות, אם כי יכול מאוד להיות שהאחיזה המשובחת של הקרקע הלחה היא שאחראית לכך. המערכת החשמלית מצליחה לסנן גם את רוב לוחמת השיבושים ברכיבה על שבילים טרשיים, והפכה את הטיול לחוויה קלילה, שלא דרשה יותר מדי משרירי הכתפיים שלי. אם רק יוותרו כבר בעולם הטרקטרונים על מצערת האגודל המטופשת הזו... למערכת שני מצבי תגבור, תגבור חזק לתנאים צפופים ומינימאלי לקטעים מהירים. אליבא דרווה, מנהל מותג קאן-אם, במצב הראשון ההיגוי מרגיש קליל מדי בקטעים מהירים, ופוגע בתחושת הביטחון. אבל אני לא הצלחתי להרגיש בבעיה כזו. לעומת זאת, אם כבר טרחו ותכנתו שתי רמות תגבור, לא הייתי מתנגד לקצת יותר תגבור במצב החזק – לטובת רוכבים פחות חזקים ומשורגים ממני, כמובן.

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

09 באפריל 2011 ב 11:40

רוצה מידע על המעדון

אני מעוניין בפרטים על המעדרון סוגי הטיוליים ועוד םרטים מענייניפ

2

אורח/ת

09 באפריל 2011 ב 17:59

טיולי טרקטורונים

אשמח לקבל מידע על טיולי טרקטורונים שאתם מארגנים

3

Ogash Ofer

09 באפריל 2011 ב 18:12

טיולי טרקטורונים

הטיול הבא של מועדון קאן-אם יתקיים בשבת הבאה 16 לאפריל 2011 ויהיה סובב מכתש רמון.

4

אורח/ת

27 באפריל 2012 ב 22:02

רוצה להצטרף