שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

סובארו דרייב בים החולות של הנגב

כמעט בקצה העולם (של ישראל כמובן) נפגשו 12 רכבי שטח 4X4 של מועדון סובארו דרייב ויצאנו למסע חוצה דיונות - חולות עגור, חולות שונרה, רחובות בנגב, וחולות חלוצה.
הדריך: עופר אוגש

לטיול יצאנו...

בבוקר קבענו בצומת קציעות, לא סוף העולם! אבל שעתיים מתל אביב ועל כביש שומם למדי, במיוחד בשבת בבוקר. דרך מושב כמהין הגענו לבאר מלכה - תחילת המסלול של נחל לבן. בנחל לבן נסענו בין סלע הגיר הלבנים, סלעי הצור השחורים והדיונות הצהובות. כמובן שטיפסנו ברגל (כי ברכב אסור - זו שמורת טבע מיוחדת) לראש הדיונה הגבוהה ביותר. דרך הר קרן נסענו בשבילים החוליים המהירים של שמורת הטבע ומחוץ לשמורת הטבע גם למדנו לנסוע על הדיונות, לשקוע, לחלץ ובעיקר לבחור נתיב נסיעה נכון בדרך לראש הדיונה. השבילים המהירים החוליים של הנגב כאילו נוצרו במיוחד עבור הסובארו או ההיפך - הסובארו כאילו תוכננה במיוחד עבור שבילים אלו. חבורת החוד דהרה על השבילים במהירות של 100 קמ''ש ביציבות ובנוחות - מדהים! ברחובות בנגב עצרנו לארוחת צהרים. העיר הנבטית הגדולה - חרבה כולה. עתיקות מקסימות של מבנים, בורות מים וכנסיות שהם לרב רק ערמות אבנים שהתמוטטו מחכים ליום בו ישקמו את העיר ויציגו את יופייה. מסביב לעיר בוסתנים עתיקים ושרידי טרסות של חקלאות מדבר ייחודית לנבטים. מרחובות בנגב המשכנו צפונה דרך שבילים חוליים שהקצב עולה... עד לכביש שמדרום לבסיס צאלים אליו הגענו עם השקיעה.

תדריך בוקר בצומת קציעות

תדריך בוקר בצומת קציעותתדריך בוקר בצומת קציעות

מקציעות לבאר מלכה ולנחל לבן

מקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבןמקציעות לבאר מלכה ולנחל לבן

על הדיונות בנחל לבן

על הדיונות בנחל לבןעל הדיונות בנחל לבן

נחל לבן

נחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבןנחל לבן

מתאמנים בנהיגת דיונות

מתאמנים בנהיגת דיונותמתאמנים בנהיגת דיונות

נוהגים וגם קצת שוקעים בדיונות

נוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונותנוהגים וגם קצת שוקעים בדיונות

שיעור קצר על נהיגה בדיונות

שיעור קצר על נהיגה בדיונותשיעור קצר על נהיגה בדיונות

שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז

שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז שוקעים, דוחפים מחלצים ונותנים גז

קצת היסטוריה מפוארת - רחובות בנגב

קצת היסטוריה מפוארת - רחובות בנגבקצת היסטוריה מפוארת - רחובות בנגב

בזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שנים

בזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שניםבזמן ארוחת הצהרים הסתובבתי קצת לצלם עתיקות בני 2000 שנים

סביב הבאר

סביב הבארסביב הבאר

שקיעה מדהימה בחולות הצבעוניים

שקיעה מדהימה בחולות הצבעונייםשקיעה מדהימה בחולות הצבעוניים

תודה לכולם ולהתראות בטיול הבא...

תודה לכולם ולהתראות בטיול הבא...תודה לכולם ולהתראות בטיול הבא...