שטח 4X4 > כתבות > שטח

אל הקוטב הדרומי – עם אופניים

הרפתקנית בריטית היתה הראשונה להגיע אל הקוטב עם אופניים, לאחר שדיוושה בשלג לאורך כ-650 ק''מ

כמה ימים לפני חג המולד האחרון, הגשימה מריה לייזרסטם (Maria Leijerstam) את תוכניתה לכבוש את הקוטב הדרומי עם אופניים. ההרפתקנית הבריטית בת ה-35 עשתה את הדרך ממדף הקרח רוס ועד הקוטב עצמו, מרחק של כ-650 ק''מ, תוך עשרה ימים כשהיא רוכבת על אופניים שהוכנו במיוחד למשימה. אלו אופני ישיבה (או רביצה recumbent tricycle) עם שלושה גלגלים שעליהם צמיגים עבים בצורה יוצאת דופן, מה שאיפשר לה תנועה קלה יחסית בשלג ובקרח. הבחירה בסוג אופניים זה איפשר לה גם לבחור נתיב קצר יותר מהמקובל, בשטח קשה יותר, ובכך להקדים הרפתקנים נוספים שיצאו גם הם לאותו מסלול יחד איתה.

התצורה הזו, של אופניים עם שלושה גלגלים, תופסת לאחרונה תאוצה, בעיקר אצל אלה שרוכבים בשטחים קשים. הגלגל הנוסף נותן יציבות ומאפשר להתרכז בהשקעת הכוח בדיווש מבלי לדאוג יותר מדי לשמירת היציבות. הצמיגים בדרך כלל עבים, כדי ל''צוף'' על פני השטח.

יצרן אופניים מקליפורניה מציע שני דגמים של אופניים עם שלושה גלגלים, בתנוחת הישיבה המקובלת, כששני הגלגלים הקדמיים מחוברים יחדיו לכידון אחד. דגם אחד מיועד לנסיעה בחולות של חוף הים, עם צמיגים עבים יותר, והשני נועד לרכיבת שטח כללית עם צמיגים דקים יחסית.

לשני הדגמים יש נקודות עיגון מיוחדות, אליהן ניתן לחבר סוגים שונים של מנשאים, כולל אחד שמתנשא מעל לראשו של הרוכב ומאפשר לקחת עליו גלשן גלים. ניתן גם לרכוש נגרר קטן, להובלת גלשן או כל ציוד אחר. מחיר אופניים כאלה - כ-2500 דולר (בארה''ב).

 

סרטון קצר המדגים את יכולות האופניים בחול

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

30 במרץ 2014 ב 21:16

גם אני רוצה!