אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנועי שרקו Sherco בישראל

ה.מ. יבואן אופנועי השטח של HM ו-AJP לישראל התחיל לייבא ארצה גם את אופנועי שרקו - מותג אופנועים צרפתי המתמחה באופנועי אנדורו ובאופנועי טריאל ומשתתף קבוע בליגות מרוצי האופנועים באירופה עם טובי הרוכבים.
בדף 2 התמונות המקסימות של עמרי הרפז.

שחקן נוסף בתחום אופנועי השטח בישראל

לשוק אופנועי השטח הישראלי הקטן ובו מיתג המותגים בעולם (KTM, HM, סוזוקי, הונדה, ימאהה, הוסברג, קוואסאקי, גאס גאס, AJP ובטח שכחתי עוד כמה...) מצטרף החודש מותג חדש - שרקו (Sherco) - מותג אופנועי אנדורו וטריאל צרפתי.
שרקו היא חברה אירופאית צעירה (1998) המתפתחת בקצב מהיר בשנים האחרונות (20%-30% גידול לשנה) ובשנה הקודמת ייצרה 10,000 אופנועים. מחציתם אופנועי אנדורו, המיוצרים במפעל של שרקו בצרפת ומחציתם אופנועי טריאל, המיוצרים במפעל של שרקו בספרד.
שרקו מתגאה בפיתוח שלדות ומנועים באופן עצמאי, היא מכוונת גבוה לעולם המרוצים גם בפיתוח ובמיוחד באיתור והשקעה ברוכבים בליגות המרוצים הרלוונטיות באירופה ובכלל (לזכותם נצחון של סטייג' בדקאר ומספר מיקומים בחמישיה הפותחת של מרוצי אנדורו וטריאל באירופה).
האופנועים אותם מייצרת שרקו מופנים ישירות לרוכבי המרוצים ולאלו הרוצים לרכוב על אופנועי מרוץ.
יש לציין כי בתחום אופנועי השטח, בשונה מתחום הרכב, מקובל כי האופנועים הנמכרים בשוק דומים עד כדי זהות לאופנועים איתם מתחרים אלופי העולם. הנושא מותאם לתקנוני המרוצים, המאפשרים מעט שינויים מאופנועים סדרתיים, ובמקביל גם היצרנים וגם קהל הלקוחות נהנים להציע וגם לרכוש כלים משופרים בעלי מכלולים ברמה הגבוהה ביותר.

מתחילים ב-300 סמ"ק

בישראל משווקים עי ה.מ. (יבואן HM ו- AJP לישראל) שני דגמים שעליהם גם רכבנו להתנסות.
אופנוע אנדורו מקצועי, ארבע פעימות, בנפח של 300 סמ''ק - 300IR (במחיר מזומן של 74,900 ש''ח) ומעליו הגרסה הקרבית יותר 300IF (במחיר 79,900 ש''ח).
האופנוע השני הוא זן מיוחד של אופנוע XRIDE 290 (במחיר 49,900 ש''ח) והוא אופנוע שתי פעימות המשלב בין יכולת טריאל (טיפוס ומעברים קשים) ליכולת אנדורו (שטח ומהירות) לצד יכולת לרכוב על הכביש - מין אופנוע דו-שימושי ואף מתאים יותר לקרוא לו רב-שימושי.
היבואן מציע שלושה אופנועי טריאל בנפחים שבין 125 סמ''ק ל-300 סמ''ק ואת דגמי אנדורו גם ברישוי אפור - במחיר זול יותר אבל למסלולי מרוץ בלבד. בעתיד מתכוון היבואן להרחיב את מלאי הדגמים בהתאם לקצב ההתפתחות בשרקו כוונת החברה להשיק בשנת 2014 אופנוע אנדורו 4 פעימות בנפח של 450 סמ''ק ואולי גם אופנוע 2 פעימות עם הזרקת דלק (ייחודי בשוק אופנועי שתי הפעימות).

X-Ride 290

X-Ride 290X-Ride 290

אופנוע "טריאל-דודו" X-Ride 290

האופנוע המעניין ביותר מבין שני הדגמים הוא ללא ספק ה- X-Ride. מנוע שתי פעימות, 272 סמ''ק, מקורר נוזל, הנעה רגלית (קיק-סטארט), שלדת פלדה, מזלג קדמי מרזוקי 40 מ''מ ואחורי של זקס, 7 ליטר דלק במיכל, מרווח גחון של 325 מ''מ ומשקל של 87 ק''ג בלבד. המראה  של האקס-רייד משדר מיד משהו אחר - הצמיגים מזכירים צמיגי טריאל, האופנוע קטן, שוקע תחת משקל הרוכב (הכבד) והתחושה היא של אופנוע מהעבר (סוזוקי 50X או מי שזוכר DT ''רוצחת''). אבל הרכיבה עליו מעלה חיוך ובעיקר מספקת שפע של בטחון. מנוע שתי פעימות גמיש וחזק יחד עם מתלים רכים מאפשרים גם לרוכב בינוני לנצל את מלוא הביצועים של האופנוע - לעלות, לרדת, לקפוץ, להרים גלגל ולהתקדם מהר קדימה בתוך סינגל טכני או על מסלעה משוננת ללא כל חשש. האקס-רייד ידידותי לרוכב ומספק את הרושם שהוא יודע לעשות את הכול - אפילו לרוכב איתו על הכביש במהלך השבוע מהבית לעבודה וחזרה.

תמונות של אקס-רייד

תמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-ריידתמונות של אקס-רייד

300IF

300IF300IF

אופנוע אנדורו 300IF

מראה קרבי, מלא מדבקות של ספונסרים עם חלקים איכותיים מסביב עושים לי את זה - אין מי שלא התלהב לגבי המראה של ה- 300IF וזו כבר התחלה טובה. מנוע ארבע פעימות 300 סמ''ק, הזרקת דלק, 6 הילוכים, מתלי WP (מפעל בבעלות KTM), אגזוז אקרפוביץ', מיכל דלק שקוף שקוע בתוך שלדת הכרומולי, כסא מוכן למרוצים, דיסקים של ברמבו ומשקל של 102 ק''ג בלבד. תנוחת הישיבה על האופנוע מעולה ומתאימה לרוכבים גבוהים - הכידון גבוה הידיות במקום (מתגי הפלסטיק שנוספו לצורך תקינה פשוטים), המתלים קשים והתפעול מאוד נוח. ה- 300IF משדר קרביות ומספק אותה בשפע. למנוע שתי מפות הצתה (נשלט מהכידון) רגוע וטובה (עבורי) לסינגלים ומתפרצת וטובה מאוד לשבילים הפתוחים. 300 סמ''ק מרגישים כנפח טוב - מספיק גמיש ומספיק חזק ומשקל של 102 ק''ג עם מתלים קשים נותנים בטחון כבר מההתחלה.

תמונות של 300IF

תמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IFתמונות של 300IF

תודה רבה לרונן כהן ולמרדכי בן שטרית (ג'וני) על העזרה, הרכיבה, הצילומים והחברה

תודה רבה לרונן כהן ולמרדכי בן שטרית (ג'וני) על העזרה, הרכיבה, הצילומים והחברהתודה רבה לרונן כהן ולמרדכי בן שטרית (ג'וני) על העזרה, הרכיבה, הצילומים והחברה

לתמונות המיוחדות של עמרי הרפז הקליקו לדף 2 >>>

כל התמונות בעמוד זה צולמו בהשקה ע"י עמרי הרפז:

כל התמונות בעמוד זה צולמו בהשקה ע"י עמרי הרפז:כל התמונות בעמוד זה צולמו בהשקה ע

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

16 באוגוסט 2013 ב 19:59

נוספו תמונות של עמרי הרפז בדף 2