אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנועי שטח - שרקו 2014

שרקו מציגים בישראל את דגמי אופנועי האנדורו המובילים שלה לשנת 2014: 300 SEF-R ארבע פעימות ו- 250 SE-R שתי פעימות, יצאנו להתרשם.
תנוחות נכונות: ראובן סביו,
המעופף המהיר: חיים אוחנה,
נרטב בבוץ: עופר אוגש.

שרקו נותנת גז לעבר 2014

שרקו, יצרן אופנועי טריאל ואופנועי אנדורו אירופאי, ממשיך בתהליך הצמיחה המהיר, עובר לייצר אופנועים בשתי משמרות ומציג נבחרת חדשה של אופנועי אנדורו לשנת 2014. שרקו מתגאה בפיתוח שלדות ומנועים באופן עצמאי החל משלב התכנון ועד לשלב הייצור של אופנועי הטריאל המיוצרים במפעל של שרקו בספרד ושל אופנועי האנדורו המיוצרים במפעל בצרפת. שרקו משקיעה רבות בעולם המירוצים וקבוצת המרוצים של שרקו לעונת 2014 תיקרא Sherco CH Racing team והיא משתלבת עם קבוצת המרוצים של הוסבארג והוסקוורנה המתפרקת. את הקבוצה מובילים הרוכבים פאביין פלאנט (Fabien Planet ) הרוכב על 300 שתי פעימות בקטגוריה E3 וג'רמי טארוקס (Jérémy Tarroux) הרוכב על 250 ארבע פעימות בקטגוריה E1. 

דגמי 2014 של שרקו בתחום אופנועי האנדורו

בישראל שרקו מציגה את אופנועי האנדורו החדשים בדגמי שתי פעימות וארבע פעימות בדגמים המאובזרים יותר - דגמי ה-R הדומים מאוד לאופנועים המתחרים במירוצים (ההבדל המשמעותי הוא המתלים). דגמי ה-Factory המאובזרים יותר (אגזוז אקרופוביץ, מושב משופר ומיכל דלק שקוף) ייוצר בכמות של 100 אופנועים ויוצע למכירה במרץ-אפריל. שרקו מציעים אופנועים בנפח 250 סמ''ק ובנפח 300 סמ''ק בדגמי 2 פעימות הנקראים 250SE (עם מתלים של זאקס) ו- SE-R עם מתלים של WP ובהתאם גם דגמי ה-4 פעימות המיובאים לישראל רק בדגמי SE-R היקרים יותר. מעיון בטבלאות הנתונים (מפורט בהמשך) דגמי הארבע פעימות שוקלים 102 ק''ג בלבד ובאופן לא שגרתי קלים ב-3 ק''ג מדגמי השתי פעימות השוקלים 105 ק''ג.

שינויים לדגמי 2014 ארבע פעימות SEF

דגם 300 סמ''ק ארבע פעימות מדגם SEF-R שהוצג בישראל מציג מנוע משופר עם מערכת הזרקה חדשה של Synerject עם מערכת הצתה חדשה, ראש מנוע חדש, גלגל תנופה קל יתר שיחד מאפשרים למנוע להגיע עד 13,000 סל''ד, מחשב דרך וגרפיקה עדכנית ל-2014.  

 

300 SEF-R

מנוע 4 פעימות מסוג DOHC, 4 שסתומים
נפח מנוע 303.68 סמ''ק
קוטר X מהלך 54.8X84
הזנת דלק הזרקת דלק אלקטרונית  Synerject
קירור קירור בנוזל
מצבר 12 V / 5Ah Yuasa
מערכת פליטה סעפת מפלדת אל-חלד משתיק אלומיניום ממיר קטליטי העומד בתקינה יורו 3
גיר בעל 6 הילוכים
מצמד הידראולי, רב-דסקיות טבולות בשמן
הצתה אלטרנטור ''שיהלין'' W220
שלדה שלדה חצי היקפית מכרומוליבדנום
מיכל דלק מיכל בנפח 8.5 ליטר
בלמים משאבה הידראולית מתוצרת Brembo
דיסק קדמי בקוטר 270 מ''מ
דיסק אחורי בקוטר 220 ממ 
מתלים קדמיים WP בקוטר 48 מ''מ כיוון שיכוך-כיווץ (compression) כיוון שיכוך-החזרה (rebound) מהלך של 300 מ''מ
מתלים אחוריים WP פרוגרסיבי, בעל כיוונים מלאים מערכת לינק ומהלך 320 מ''מ
גלגל קדמי 21 אינץ' חישוק אלומיניום צמיג עם פנימית Michelin Enduro Competition 
גלגל אחורי 18 אינץ' חישוק אלומיניום צמיג עם פנימית  Michelin Enduro Competition 
משקל 102 ק''ג
בסיס גלגלים 1,480 מ''מ
מרווח גחון 355 מ''מ
גובה מושב 950 מ''מ
 

שינויים לדגמי 2014 שתי פעימות SE

דגמי שתי הפעימות של 2014 חדשים וחולקים מכלולים רבים עם דגמי הארבע פעימות של שנת 2014 לרבות שלדה (בהתאמה המתבקשת ממיקום המנוע). 

האופנועים החדשים מאובזרים בשתי מפות הצתה השולטות על מערכת ההצתה ושסתום הפליטה החשמלי, מתנע חשמלי (אשר מוקם נמוך בשביל להוריד את מרכז הכובד), שסתום פליטה נשלט אלקטרונית ומיכל דלק הגדול בליטר מדגמי ארבע פעימות.

250 SE-R

מנוע 2 פעימות, צילינדר בודד שסתום כוח אלקטרוני
נפח מנוע 249.32 סמ''ק
קוטר X מהלך 66.4X72
הזנת דלק קרבורטור קיהין PWK 36 מ''מ
קירור קירור בנוזל
הנעה מתנע חשמלי
מצבר 12 V / 4Ah Yuasa
גיר בעל 6 הילוכים
מצמד הידראולי, רב דיסקיות טבול בשמן
הצתה CDI דיגיטלי
שלדה עשויה מפלדת כרומולי מחוזקת
מיכל דלק 9.5 ליטר
בלמים מערכת בלמים הידראולית מסוג ברמבו, דיסק קדמי בקוטר 260 מ''מ
Brakes דיסק אחורי בקוטר 220 מ''מ
מתלים קדמיים מזלג הפוך מתוצרת WP כיוונים מלאים (דחיסה והחזרה) קוטר 48 מ''מ מהלך של 300 מ''מ
מתלים אחוריים תצורת מונושוק מתוצרת WP כיוונים מלאים  - דחיסה במהירות איטית, דחיסה במהירות גבוהה, החזרה ועומס קפיץ מהלך של 330 מ''מ
גלגל קדמי 21 אינץ' חישוק אלומיניום צמיג עם פנימית Michelin Enduro Competition 
גלגל אחורי 18 אינץ' חישוק אלומיניום צמיג עם פנימית  Michelin Enduro Competition 
משקל 105 ק''ג
בסיס גלגלים 1,480 מ''מ
מרווח גחון 355 מ''מ
גובה מושב 950 מ''מ
 

יוצאים לרכוב - במסלול ובשביל הפתוח

תחילתו של יום ההשקה הייתה על מסלול אנדורו המשלב מכשולים, פניות מהירות, עליות, ירידות וקפיצות קלות. בידיים של חיים אוחנה זה נראה פשוט, מדויק ומאוד מהיר. בידיים של רוכב מסעות (הח''מ) זה כבר יותר קשה! למרות שהמפגש המזדמן, מידי פעם עם הקרקע (עבורי וגם עבור עוד כמה עיתונאים) היה רך וסביר. גם בתנאים של חוסר היכרות עם המסלול קשה שלא להתרשם מאיכות השלדה והמתלים. יחד הם מספקים חבילה קשוחה לנחיתות וספיגת מהמורות אבל מבלי לפגוע ביציבות ובתכונה החשובה של השלדה של תיקון וסלחנות לטעויות הרוכב. עם מנוע הארבע פעימות החבילה מצוינת גם לרוכב מתחיל לעומתו מנוע השתי פעימות מחייב היכרות טובה יותר עם המנוע במיוחד בפניות צפופות. בשביל להרגיש ''בבית'' יצאתי עם שני האופנועים החוצה לשבילים הפתוחים - שביל המוביל, הדרכים החקלאיות והשבילים בחורשות האיקליפטוסים אפשרו לי לדמות רכיבה ארוכה יותר. ה-300 ארבע פעימות חזק ומרגיש הרבה יותר בנפח. הוא נעים לרכיבה, גמיש ומטפס בקלות בסל''ד. המתלים והשלדה סופגים טעויות גדולות כקטנות של הרוכב וגם נפילה לתוך תעלת זרימה עמוקה של מי הגשמים האחרונים עוברת בשלום עם פתיחת גז קטנה ביציאה חזרה למעלה. פתיחת גז חזקה בכל הילוך שולחת את הגלגל הקדמי לאוויר ואם לא פנית חזק (ולא ישבת על הגלגל הקדמי) צפה להתרוממות. דגם השתי פעימות חזק אבל ממש נשלט, בטח שההילוכים שלו קצרים ומחייבים עבודה ברגל שמאל לאורך כל הדרך. בשביל לרכוב טוב על השבילים ולשמור על קצב מהיר יש להכיר את המנוע ולהיות בשליטה מתמדת על מצב תיבת ההילוכים - פחות כייף עבורי (וגם מעייף) אבל רבים אחרים מעדיפים את הכוח המתפרץ בעוצמה. המתלים והשלדה בשתי פעימות דומים לדגמי הארבע פעימות ובכל זאת התחברתי טוב יותר לארבע פעימות (אולי כי הארבע פעימות קל בשלושה קילו? - סתם, את זה גיליתי רק אחר כך בטבלאות הנתונים). ה-300 SEF-R יכול להיות אופנוע דו-שימושי נהדר (הכוונה לדו-שימושיות במסלול ובשטח הפתוח) ולספק את האפשרות לטיול מהיר מאוד בשטח יחד עם התמודדות ראויה עם כל סוגי המכשולים ומבלי לעייף את הרוכב.

תמחור

דגם השתי פעימות SE-R 250 נמכר ב- 75,900 ש''ח במחיר מחירון (מחיר טרייד) ו-69,900 שח במזומן. דגם הארבע פעימות 300 SEF-R נמכר ב- 85,900 ש''ח מחיר מחירון (טרייד) ו-75,900 שח במזומן. שני המחירים הם במחיר השקה ומתייחסים לרישוי צהוב. 

מנועים 2 ו-4 פעימות - יצרן

מנועים 2 ו-4 פעימות - יצרןמנועים 2 ו-4 פעימות - יצרןמנועים 2 ו-4 פעימות - יצרןמנועים 2 ו-4 פעימות - יצרן

התמונות המיוחדות של אבי בקשט

התמונות המיוחדות של אבי בקשטהתמונות המיוחדות של אבי בקשט

הגלריה של אבי בקשט

הגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשטהגלריה של אבי בקשט

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

08 בינואר 2014 ב 18:47

מחיר: אופנועי שטח - שרקו 2014

הכי כיף שהם זולים חחחחחחח

2

Ogash Ofer

09 בינואר 2014 ב 15:02

נוספו תמונות מיוחדות של אבי בקשט מההשקה

ותודה לאבי!