חזרה לויקי

גאס גאס

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

Gas Gas חברה ספרדית המתמחה בייצור אופנועי שטח תחרותיים

 

Gas Gas חברה ספרדית המתמחה בייצור אופנועי שטח תחרותיים: טריאל, מוטוקורס ואנדורו, ושולחת ידה גם בייצור טרקטורונים

 

 

ב-1983, נסגרו שעריה של חברת בולטקו (Bultaco), חברה ספרדית שהתמחתה בייצור – תחזיקו חזק – אופנועי שטח, בעיקר למירוצי טריאל (הדגם המפורסם ביותר שלהם היה ה-Sherpa T, שחולל מהפכה בתחום הטריאל). שני סוכנים של חברת בולטקו, נרסיס קאזאס וג'וסף פיברנט (Narcis Casas and Josep Piebernat) מצאו את עצמם עם סוכנות ומערך שיווק, אבל ללא מוצר... בהחלטה נועזת משהו, יצאו השניים לדרך חדשה: הם החליטו לייצר בעצמם את האופנועים שימכרו. לחברה החדשה קראו גאס גאס (Gas Gas).

 

 

גאס גאס האלי 1986

 

 

גאס גאס האלי 1986

 

 

ב-1985 האופנוע הראשון של גאס גאס היה מוכן לשיווק. זה היה דגם טריאל שנקרא האלי (Halley), על שמו של כוכב השביט המפורסם שעבר באותה תקופה בסמוך לכדור הארץ. ב-1989 החלו לייצר גם דגמי מוטוקרוס ואנדורו ובשנת 2002 נכנסו לייצור טרקטורונים. בניגוד למרבית יצרני הנישה של אותה תקופה, שהשתמשו במכלולים מוכרים של יצרנים גדולים, בגאס גאס התעקשו על ייצור עצמי של כל האופנוע, כולל המנועים. 
מההאלי של 1985 נבנו כ-200 יחידות, היום מייצרת גאס גאס כ-9000 אופנועים מדי שנה, במחזור שנתי של כ-40 מיליון דולר, עם כמאה עובדים. האופנועים מיוצאים לארצות רבות, גם לישראל, אבל השוק העיקרי שלהם הוא בארה''ב.

 

 

גאס גאס האלי 2010

 

 

גאס גאס האלי 2010

 

 

ומניין הגיע השם? מקימי החברה סירבו לתת הסבר רישמי לשם שבחרו, אך גאס גאס בתרגום חופשי לעברית, משמעו ''לתת בגז''. הבדיחה אומרת, שאופנועי גאס גאס כל כך טובים, שהם בחרו להדגיש את השם על ידי חזרה עליו. אגב, המשווק של החברה בארה''ב בתחילת שנות ה-2000, בחר בסלוגן ''Gas Gas = Fast Fast'' , גם כן כסוג מסוים של בדיחה.  
לאתר החברה (באנגלית)
לאתר מוזיאון לתולדות גאס גאס