אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

ק.ט.מ. סופר אדוונצ'ר 1290 SUPER ADVENTURE KTM

האופנוע הדו-שימושי הגדול של ק.ט.מ. מספק 160 כ"ס וזה מאוד מסקרן לפתוח גז ולהרגיש את דהרת הסוסים מצד שני הוא שוקל, בלי ציוד ובלי דלק, 229 ק"ג שלא ממש עושים חשק ליפול איתם... (בשטח).
אז מה עושים ביום קיץ לוהט כשיש לך כזה אופנוע למבחן דרכים? רוכבים לכבישים המפותלים של רמת הגולן עם לילה ובוקר של מעדנים בחוג הסועד הנודד, על הדרך גם פוגשים את עומרי גוטמן שכבר מתקרב לכ-20,000 ק"מ עם הסופר אדוונצ'ר הכתום, שצבוע לבן, ובין לבין רוחצים במעיינות קרירים בלב הרמה - הנחיות דרך בסוף הכתבה.

מי כאן המלך?

הכביש מתפתל בנוף הגלילי, מזג האוויר חם והסופר אדוונצ'ר רק מבקש להתגלגל קדימה קצת יותר מהר... אבל הרכב שמלפנים נוסע לאט (60-70 קמ''ש) וקו הפרדה רצוף מונע עקיפה... לרגע נפתח שדה הראייה, קו ההפרדה הופך מקווקו ואני פותח גז לעקיפה ''רגועה'' המנוע מטפס מהר מאוד בסל''ד ותוך רגע הגלגל הקדמי גם מונף באוויר, בדיוק כשאני לצד הרכב הנעקף!

ממש לא התכוונתי לכך!! אבל זה המקום של ה-1290 להסביר לרוכב כי בליבו מנוע עם 160 סוסים זמינים שרק מחכים לפרוץ לעבר האספלט. וזה גם המקום לבקש סליחה משני הנהגים המופתעים – הראשון פגש אותנו בהילוך שלישי והשני, בהמשך הכביש המפותל, בעקיפה עוד יותר ''רגועה'' בהילוך רביעי, אך גם זה לא עזר...

אבולוציה

פעם היה נדמה (לי) שק.ט.מ. הולכים בדרכם ומציעים דו''ש גדול (אנדורו - תיור) שבאמת עונה להגדרות דו-שימושי או אנדורו ואפשר בכל רגע גם ''לרדת'' איתו לשטח, לתת בגז, לטפס, לרדת, לחצות מכשולים ודיונות, ואז לחזור לכביש ולהמשיך הבייתה כאילו בנוחות של אופנוע תיור. וכך שהשושלת של ה- ADVENTURE הקטומים (להבדיל מה-ADVENTURE של ב.מ.ו.) התחילה עם ה-990 שידע בידיים של הרוכב המתאים לעשות הכול (לדוגמא: איתן יוחננוף במסע למצרים) ושידר לעולם כי הוא מוכן לפריס-דאקר למרות שמאז הנפח המכסמיאלי המותר בראלי ירד והדאקר גם לא מתחיל בפריס.

אבל אז הסתכלו האוסטרים (בעלי KTM) בנתונים של השכנים הגרמנים (BMW) וראו כי הם נשארים מאחור (לא ברמזור, אלא במכירות) וכי אז החליטו להתמודד במירוץ החימוש של אופנוע האנדורו (עאלק) - תיור הגדולים ולעשות את שצריך כדי להתקרב לנתוני המכירות של ה-1,200 אדוונצ'ר של ב.מ.וו.

וכך שמשפחת האדוונצ'ר של KTM התרחבה וכוללת היום את האדוונצ'ר 1,050 המוגבל הספק ומתאים לבעלי רשיונות A1, את האדוונצ'ר 1,190 ואת האח ה''קרבי'' שלו 1,190R (קישור למבחן השוואתי של השניים) כשבראש הקטגורייה עומד ה-1290 שזכה לכינוי סופר אדוונצ'ר - אופנוע התיור - כביש - אנדורו הגדול של היצרן (בשביל ההבהרה: היצרן הוא זה שהוסיף אנדורו להגדרת הקטגורייה).

בפינת הנוסטלגיה: ק.ט.מ. אדוונצ'ר 990

בפינת הנוסטלגיה: ק.ט.מ. אדוונצ'ר 990בפינת הנוסטלגיה: ק.ט.מ. אדוונצ'ר 990

וזו הכלה

ה''כלה'' לא ממש קלה ובמבט ראשון גם לא משדרת קלילות! הרושם הראשוני שלי היה שה''כלה'' לא ''זורמת'', אבל על איך שהגענו יחד ל''השכבה'' זה בפסקה הבאה... 229 ק''ג רטובים וזה בלי דלק, ארגזים, ציוד וכמובן בלי הרוכב/ים, אבל עם 160 כוחות סוס ומומנט מכובד של 14 קג''מ, שלדה, מוסתרת מתחת לפלסטיקים שאינה צבועה בכתום של ק.ט.מ., מתלים מתכווננים חשמאלית (אלקטרוניים) של WP, שני דיסקים מכובדים בקוטר 320 מ''מ מקדימה ושפע של מערכות אלקטרוניקה נשלטות ושומרות על הרוכב. מערכת ABS - למניעה של נעילת גלגלים בבלימה (במצב OFF-ROAD מתנתקת המערכת מאחור ונשארת פעילה רק בגלגל הקדמי), מערכת בקרת אחיזה עם רגישות מתכווננת ( MTC) ומערכת בקרת יציבות (MSC) של בוש, מערכת כוונון מתלים אלקטרונית עם מערכת ''מתנגדת שקיעה'' (בעת בלימה), משכך היגוי מתוצרת WP, מערכת לניטור אוויר בצמיגים TPMS, מערכת בקרת שיוט הנוחה מאוד לתפעול, פנסי לד הנדלקים בפניות לפי עוצמת ההטייה - רק כשראיתי את התמונות הבנתי למה לא מצאתי את המתג המפעיל אותם, סט של מערכת חימום לידיים ולשני המושבים, בשליטה נפרדת (וחשובה מאוד לקיץ בישראל) והכול בשליטה מהכידון ובתצוגה על הצג שלצד השעון המרכזי.

יוצאים לדרך

פרט איזוטרי, אבל יכול לסכם את כל המבחן - ג'ק (רגלית) האמצע של הסופר אדוונצ'ר מתוכנן בקפידה! להעלות או להוריד את האופנוע הכבד הזה עליו קל יותר מטוסטוס 50 סמ''ק. וצר לי שאני מקדים בכך את המאוחר אבל כשרוכבים על הסופר אדוונצ'ר מרגישים את הנסיון רב השנים והמשתפר כל שנה של היצרן האוסטרי. האופנוע הזה (בשבילי) עונה להגדרה מושלם! זה נכון כשמניעים אותו אז רעש המנוע לא ''עגול'' ושקט, בדומה מאוד לרעש הטורדני של החד-צילנדרים שלהם. במבט על לוח השעונים אופנוע המבחן כבר גמע 30,000 ק''מ, ומן הסתם 30K לא קלים עברו עליו, אך כשפותחים גז המנוע מרגיש כאילו חדש, ממש חד כאילו סיים הרצה, ואם להעיד מניסיוני עם החד-צילנדרים של ק.ט.מ. אז הוא ימשיך כך עוד ק''מ רבים. הכבדות במראה החיצוני ובנתונים הטכניים מתבטלת מיד עם היציאה לדרך. דווקא בתנועה עירונית צפופה ועם פניות של 90 מעלות בצמתים הסופר אדוונצ'ר מרגיש קל בחצי וההיגוי מדויק ומשרה המון ביטחון. תנוחת הרכיבה נוחה מאוד, למרות שבהתחלה הכידון מרגיש צר, אך זה רק כי האופנוע רחב מאוד ובין הרגליים מסתתר מתחת לפסטיקה גם מיכל דלק של 30 ליטר, המאפשרים באופן תיאורטי וברכיבה רגועה ואיטית כ- 600 ק''מ רכיבה למיכל. המתגים טובים ונוחים מאוד לתפעול, הרגליות במקום, לי התאים הכיסא במצב הנמוך- אולי אם הייתי רוכב יותר מ-600 ק''מ הייתי מגביה אותו למצב הגבוה, המשקף הקדמי מתכוונן בגובה בזמן רכיבה ויש לו עוד מצב במיקומי הברגים להתאמה לטווח ארוך, ולא פחות חשוב הנוסעת מדווחת בזמן אמת בקסדה וגם לאחר מכן בעצירה, כי נוח לה מאוד על המושב האחורי.

חייב לשמור על הרישיון

הכייף האמיתי הוא מחוץ לעיר, כשהכביש נפתח הסל''ד מטפס ומהר מאוד הק.ט.מ. חוצה את רף המהירות החוקית בקלילות מאיימת על רישיון הנהיגה וצריך לדעת לרסן את המפצלץ הזה ובעיקר להרגיע את הרוכב. בסל''ד גבוה המנוע הזה מדהים בחוזקו והסיפור הפותח את הכתבה על הווילי בעקיפה - אמיתי לגמרי!. החל מ-8,500 סל''ד מהבהבת מנורה אדומה בקצה לוח השעונים המבקשת להרים הילוך ועם זאת זאת המנוע מושך עוד, חוצה את שיא ההספק - 160 כ''ס, כאמור, ב 8,750 סל''ד, ואז גם בלי המנורה האדומה מבין הרוכב שכדאי לו להעלות הילוך. האופנוע גבוה, אפילו גבוה מאוד ובמהירויות גבוהות ההטייה הצידה, ההשכבה של זאת שלא עושה רושם של ''זורמת'', מעט מפחידה בטרם מכירים את האופנוע. אבל כשמתרגלים ומבינים כי השלדה, המתלים, האלקטרוניקה ולבסוף גם המנוע - אם השכבת יותר מידי רק תן קצת גז, שומרים עליך בכול רגע. שמכירים את המכונה הדרך נהיית קצרה יותר בזמן מבלי שהרוכב צריך להתאמץ ייתר על המידה: כנס פנייה - הסתכל רחוק החוצה - תן בגז! לכל השאר הסופר אדוונצ'ר ידאג!! ההפתעה, לטובה, מגיעה ברוח צד, למעלה על המצוק של רמת הגולן, כשהכביש ישר והסביבה פתוחה, הרוח חזקה ואף נעימה בשיאו של הקיץ, והסופר אדוונצ'ר לא מתרגש ולא מתנדנד. גם כאן משכך ההיגוי עושה את עבודתו נאמנה.

בעיר ובשביל

זה נכון שמדובר במכונה גדולה, כבדה ועוצמתית שמשדרת יכולת למרחקים ארוכים. אבל גם על השביל הכבוש, או זה שגם רכב רך יכול לעבור בו, או בתנועה עירונית הסופר אדוונצ'ר מתנהג בקלילות וביציבות. ההיגוי קל ומדויק ומשכך ההיגוי עושה עבודה מצויינת בכביש משובש או מקורצף וגם על שביל זרוע אבני בזלת.

נוח לרכוב בעמידה או בעיקר לעבור מישיבה לעמידה וחוזר חלילה כשהדרך מעט משתבשת או השביל משדר חוזר אחיזה. המנוע מרגיש לא חלק מתחת ל-3,000 סל''ד אבל בהחלט מאפשר ''להתגלגל'' בסל''ד נמוך ועם מספיק מומנט לטפס מעלה גם בלי להוריד הילוך, כשסביר להניח שזה יותר הרעש ה''לא עגול'' יוצר את התחושה הלא חלקה שכן המנוע מושך היטב במעלה הסל''ד.

בתחום של אופנועי התיור יש גישות רבות והמנעד של הכלים גדול. לי מאוד נוח בתנוחת הישיבה הגבוהה והזקופה שעל הסופר אדוונצ'ר ואני יכול לרוכב כך ללא ההפסקה ובלי שהתנוחה מעייפת אותי ומן הסתם יש כאן גם התאמה אישית. וגם המורכבת שמורגלת כבר בכמה מסעות אופנועים מדווחת על נוחות באוכף האחורי.

הגובה של האופנוע, ואפשר כאמור לכוון את המושב הקדמי לשני גבהים, מחייב לצבור ניסיון בטרם משכיבים את האופנוע בפיתולים ההדוקים של כבישי הצפון. היכולת קיימת, הן בצמיגים והן בשלדה ובהיגוי אך הגובה של האופנוע מעט מאיים על תחושבת הבטחון.

והכי חשוב האלקטרוניקה המאוד אפקטיבית שמציע הסופר אדוונצ'ר - החל ממתלים מתכווננים שאפשר לשנות את הקשיחות שלהם תוך כדי נסיעה. דרך מערכת ה-ABS השומרת על האחיזה ומונעת נעילה של הגלגל הקדמי או האחורי, אפילו בנקודה הרגישה של המעבר מהכביש המהיר לשביל האיטי. ועד פתיחת הגז על משטח מוגבל אחיזה או אף בחזרה לכביש מהשביל או מהשוליים עם האבנים הקטנות, כשמערכת בקרת האחיזה מונעת ''פרפור'' מאיים.

עומרי גוטמן: חיי היום-יום עם המפלץ

בתור ''מפלץ הכנרת'' יש בו את כל התכונות שמופיעות בפירוט הנתונים הטכניים (בדף 2 של מבחן הדרכים). 1,301 סמ''ק, 160 כ''ס, מלא מצבים ויותר אלקטרונים ומחשבים מבאפולו 11. אבל איך כל זה מתבטא ביום-יום?

אז ככה... אחרי שנה ו-19,000 ק''מ, הנה כמה תובנות:

ראשית, לראשונה בראו המהנדסים הקטומים מנוע LC8 שלא הופך את השוקיים שלך ל''אוסו בוקו''; כל מי שהיה לו LC8 מדור קודם יעריך את הנקודה הזו. ביולי בתל אביב בא לך לשים את האופנוע בצד ולחכות כמה דקות. לקו 5 או לחודש דצמבר, מה שיבוא קודם.
בסופר אדוונטורה נפתרה הבעיה!

האופנוע גדול אבל הגודל לא מורגש / לא מהווה מכשלה / לא מפריע (אל תמחק! אף משפט לא מיותר). 230 ק''ג שנעלמים מתחתיך. מתמרן נהדר ולא מכביד.

הארגזים הגדולים הם זוועה בעיר, גורמים לאופנוע להרגיש כמו פול טריילר עם שני מגחים עליו; מצד שני, נכנס בהם כל ציוד החורף, ארגז כלים (לא שאני יודע מה עושים איתם, אבל בק.ט.מ. אמרו תשים. אז שמתי), מקרר יינות, מקום לשתי קסדות, שני מעילים וכל מה שצריך כדי לצאת לשבוע קמפינג בשטח.

המנוע וורסטילי, והשילוב של מוד רגוע עם מתלים רכים במיוחד הופך אותו לכלי שמסוגל להתמודד עם תחלואי מע''צ באשר הם.

מצד שני, שתיים-שלוש לחיצות תוך כדי נסיעה הופכות אותו למשהו ספורטיבי בהרבה. לא כמו המולטיסטרדה (של דוקאטי), אבל לא רחוק בכלל. מתלים קשיחים ומנוע שמגיב. יא בבה איך הוא מגיב! תענוג!!.

עוד שתי לחיצות על הכפתור בכידון והמנוע מפיק רק 100 כ''ס, ה-ABS נעלם ואפשר לנעול גלגל בכיף. אנדורו?; אבל על זה אוגש יודע לכתוב על זה טוב יותר ממני.

מה נשאר? אופנוע שיודע לעשות הכל. עבודה סיזיפית בקרת, ובלחיצה אחת הופך למכונת תיור ספורטיבית שתשיר מכם את אבק היום-יום לקראת הסופ''ש המתקרב.

לכו לרכוב.

עומרי גוטמן

הסביבה התומכת

אז אם נדרש לסכם - אשאל: למי מיועד האופנוע? ומיד אענה: קודם כל לי! זה אופנוע רב שימושי שאפשר לחיות איתו במהלך השבוע ובלי הארגזים אפילו ליהנות ממנו בתנועה עירונית ובטח בתנועה בין עירונית בשבוע שכולל הרבה פגישות, הדרכות ופגישות מילואים במרכז הארץ. אבל השימוש הייעודי, הממצה ביותר הוא בסוף השבוע או בחופש אחר - כבישים ארוכים ומפותלים, קצוות הארץ, שבילים כבושים, לבד או בהרכבה עם ארגזים גדולים או בלעדיהם, יום רכיבה ארוך או רק ''קפיצה קטנה'' לצפון. הסופר אדוונצ'ר הוא אחד מהכלים הנוחים, הנעימים, הבטוחים והמהירים ביותר שיש! (מבחן השוואתי מתבקש!!).

תוספת: מה עושים עם אופנוע שכזה בישראל?

לשמחתנו לא חסר! דרום, מרכז וצפון - כל הארץ מזמינה! ביום לוהט בשיא הקיץ אנחנו עלינו צפונה - כביש 98 המטפס מחמת גדר בפיתולים (שזכו אצלי לשם ''סטלביו של ישראל'') לעבר המישורים הגבוהים עם הכבישים הישרים בדרום רמת הגולן. תענוג! ואפילו לא מאוד חם (בטח בהשוואה לעמק הירדן הלוהט והלח) ובין לבין מומלץ להתקרר במעיינות השופעים ברמה (ראו שתי המלצות מפורטות בהמשך). החוג לסועד הנודד על הכנרת סיפק לנו אכסנייה מהנה ללילה ממש על שפת הכנרת (כל פעם הם ''פורסים'' במקום אחר בארץ) ומעדני השף - מעשי ידיו של יוחאי נבו, במיקום המושלם בטבע, בארוחת הערב ובארוחת הבוקר ממש הקשו עלינו את הרצון לקום ולצאת חזרה לרכוב. מומלץ ביותר למי שאוהב אוכל מיוחד וטוב באווירה של שטח וטבע (קישור לחוג לסועד הנודד).

מתפנקים בחוג הסועד הנודד

מתפנקים בחוג הסועד הנודדמתפנקים בחוג הסועד הנודד

מעיינות ברמת הגולן - עין אורחה:

על גבי המפה מופיע כעין א-שרשיד, נמצא למרגלות גבעת אורחה וכ-3.5 ק''מ דרומית להר פארס. למגיעים מדרום - מצומת אפיק נוסעים צפונה 11 ק''מ על כביש 98 עד לצומת מגשימים. בצומת מגשימים פונים ימינה על כביש 98 וממשיכים צפונה. ב- 4.3 ק''מ חולפים מתחת לתל א-סאקי - אם יש זמן מומלץ לעצור. ממשיכים צפונה עד 11.7 ק''מ (מצומת מגשימים) עד לאנדרטת הזיכרון של גדוד 53 / גדוד ''סופה''. לפני האנדרטה שביל הנקרא ''ציר עמית'' פונה מזרחה לשביל זרוע סלעי בזלת העביר לכל כלי רכב.
0.3 ק''מ מכביש 98 עד לחורשת עצי איקליפטוס כשמימין לשביל ובמרכז החורשה בריכת קצינים מבוטנת בעומק 2 מטרים עם מים זורמים וקרים.
נ.צ. ברשת ישראל הישנה של עין אורחה 230320/1259490

עין אורחה

עין אורחהעין אורחה

מעיינות ברמת הגולן - עין פיק:

למרגלות הכפר הנטוש עין פיק. מתחת לקיבוץ אפיק. מתחיל ערוץ הזרימה של נחל עין גב ובראשו מעיין שופע שמחזיק את הערוץ ירוק ופורח כל השנה.
מצומת אפיק 1 ק''מ דרומה עד לצומת הכניסה של קיבוץ מיצר. מצומת מיצר עוד 0.2 ק''מ דרומה עד לשביל/דרך בטון הפונה ימינה לכיוון אפיק. 0.1 ק''מ רחבת חנייה קטנה בכניסה לאתר המסודר של כפר פיק. חונים וחוצים ברגל את הכפר (אין להיכנס למבנים הנטושים). ממרפסת התצפית יורדים בשביל המסודר (עם מעקה) לצד הערוץ עד למעיין הנובע מהסלע ולמרגלותיו בריכת בטון בעומק של כמטר וחצי. נ.צ. ברשת ישראל ישנה של עין פיק 216035/1242375 נ.צ. של כפר פיק 216090/1242310

עין פיק

עין פיקעין פיק

תמונות נוספות ופרטים טכניים: ק.ט.מ. סופר אדוונצ'ר 1290 בדף 2 >>>

נתונים טכניים: ק.ט.מ. סופר אדוונצ'ר 1290

מנוע: 2 צילינדרים V75, מקורר נוזל, 8 שסתומים, מוזרק
נפח: 1,301 סמ''ק
הספק: 160 כס - 8750 סל''ד
מומנט: 14 קג''מ - 6750 סל''ד
הילוכים: 6, מצמד הידראולי מחליק (SLIPER CLUTCH)
משקל רטוב: 229 ק''ג (ללא דלק)
מתלה קדמי: WP, קוטר 48 מ''מ, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך בולם 200 מ''מ
מתלה אחורי: WP, כיוון מתלה אלקטרוני רב מצבי, מהלך מתלה 200 מ''מ
כוונון מתלים: מערכת אלקטרונית SCU מתוצרת WP עם ANTI-DIVE
בלם קדמי: קליפר רדיאלי מונובלוק BREMBO דיסק כפול, 320 מ''מ, ABS
בלם אחורי: קליפר צף, BREMBO בקוטר 267 מ''מ C-ABS
מערכות בטיחות: בקרת יציבות (MSC) משולבת ABS בקרת אחיזה MTC עם 4 מצבי רכיבה
ניטור לחץ אוויר: TPMS
היגוי: משכך היגוי מתוצרת WP
בקרת שיוט: מערכת בקרת שיוט
מיכל דלק: 30 ליטר
גובה מושב: מושב מתכוונן 875/860 מ''מ.
דרגת רישוי: A
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק''מ
מחיר: 147,638 ש''ח

KTM SUPER ADVENTURE 1290

KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290KTM SUPER ADVENTURE 1290

כמעט סטלביו בישראל (למרות שיש רק כ- 10% מכמות הפיתולים שבצפון איטליה)

כמעט סטלביו בישראל (למרות שיש רק כ- 10% מכמות הפיתולים שבצפון איטליה) כמעט סטלביו בישראל (למרות שיש רק כ- 10% מכמות הפיתולים שבצפון איטליה)

החוג לסועד הנודד - תומר סולנה ויוחאי נבו

החוג לסועד הנודד - תומר סולנה ויוחאי נבוהחוג לסועד הנודד - תומר סולנה ויוחאי נבו

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת

18 באוגוסט 2016 ב 15:36

הכתיבה נחמדה, אבל...

הכתיבה נחמדה, אבל השימוש המוגזם בעליל בסוגריים, רק כדי לנפח בתוכן כל משפט, פשוט מעיק ומכביד על הקריאה.

2

Ogash Ofer

20 באוגוסט 2016 ב 12:55

הכתיבה נחמדה, אבל...

אורח/ת כתב/ה:
"הכתיבה נחמדה, אבל השימוש המוגזם בעליל בסוגריים, רק כדי לנפח בתוכן כל משפט, פשוט מעיק ומכביד על הקריאה."
תודה על המשוב! ערכתי מחדש את הפסקאות שהיה בהן שימוש מרובה בסוגריים.

3

דורית נשר

21 באוגוסט 2016 ב 11:23

כתבה חדשה - ק.ט.מ. סופר אדוונצ'ר 1290 SUPER ADVENTURE KTM

כתבה משעשעת, אני אישית אוהבת את השימוש בסוגריים (סוגריים הופכים למיותרים רק אם פסיק יכול לבטל את הסוגריים וההערה אינה פוגעת ברצף הקריאה) מה לא אהבתי? לא אהבתי את השימוש במטאפרות למלך וכלה- של זה המושלם ושל זאת שלא עושה רושם של ''זורמת''. מה גם שאי אפשר להשתמש במלך וכלה בנשימה אחת. או מלך או כלה. ואם כבר כלה, אז תלמדו להשאיר לכלה לקבוע אם יש כאן או אין כאן מלך.

4

Ogash Ofer

21 באוגוסט 2016 ב 11:31

כתבה חדשה - ק.ט.מ. סופר אדוונצ'ר 1290 SUPER ADVENTURE KTM

דורית נשר כתב/ה:
" כתבה משעשעת, אני אישית אוהבת את השימוש בסוגריים (סוגריים הופכים למיותרים רק אם פסיק יכול לבטל את הסוגריים וההערה אינה פוגעת ברצף הקריאה) מה לא אהבתי? לא אהבתי את השימוש במטאפרות למלך וכלה- של זה המושלם ושל זאת שלא עושה רושם של ''זורמת''. מה גם שאי אפשר להשתמש במלך וכלה בנשימה אחת. או מלך או כלה. ואם כבר כלה, אז תלמדו להשאיר לכלה לקבוע אם יש כאן או אין כאן מלך. "
תודה רבה על התגובה - אהבתי! על עניין ה''זורמת'' - כך יצא! לוקח לתשומת ליבי (למרות שהיה ברור שימשוך קצת אש). וגם אהבתי את ''ההערה המשעשעת'' (זה להחזיר לך על ''הכתבה המשעשת'') על החופש של הכלה לקבוע מי הוא המלך. מקובל עלי!!

5

אורח/ת

21 באוגוסט 2016 ב 12:23

הכתיבה נחמדה, אבל...

"אבל אז הסתכלו האוסטרים (בעלי KTM) בנתונים של השכנים הגרמנים (BMW) וראו כי הם נשארים מאחור (לא ברמזור, אלא במכירות)".
מי שהגיע וקורא את הכתבה הזאת, אני מניח שהוא אופנוען. להסביר לקורא מה מייצרים האוסטרים ומה הגרמנים, הרי זה עילבון לקורא האופנוען הממוצע. אבל זאת רק דעתי...

6

Ogash Ofer

21 באוגוסט 2016 ב 14:27

הכתיבה נחמדה, אבל...

אורח/ת כתב/ה:
"אבל אז הסתכלו האוסטרים (בעלי KTM) בנתונים של השכנים הגרמנים (BMW) וראו כי הם נשארים מאחור (לא ברמזור, אלא במכירות).
מי שהגיע וקורא את הכתבה הזאת, אני מניח שהוא אופנוען. להסביר לקורא מה מייצרים האוסטרים ומה הגרמנים, הרי זה עילבון לקורא האופנוען הממוצע. אבל זאת רק דעתי..."
באתר השטח רוב הגולשים מגיעים מתוך האתר (ולא ממנועי חיפוש) והם בעלי רכבי שטח - בהתאם לכך הכתיבה.  

7

אורח/ת

22 באוגוסט 2016 ב 14:27

ק.ט.מ. סופר אדוונצ'ר 1290

הבנתי, בהצלחה. ובאמת אחלה כתבה.