שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סקודה מתכננת להרחיב את היצע הקרוסאוברים

בשנתיים הקרובים תצא החברה עם שני דגמים חדשים, אחד גדול מהייטי והשני קטן ממנו

כמו יצרניות רבות אחרות, גם סקודה רוצה להגדיל את הריווחיות והדרך הכי קלה לשם היא ככל הנראה דרך סיגמנט הקרוסאוברים, שהביקוש להם הולך וגדל והנתח שנשאר ליצרן מכל כלי רכב שנמכר גדול יותר.

השייכות לקבוצת פולקסוואגן עושה את החיים ליצרנית הצ'כית די קלים: לוקחים משהו מהמדף, טיגואן למשל, מתאימים לו מרכב אחר, עושים עוד כמה שינויים קוסמטיים, נועצים סמליל של סקודה בחרטום – והנה יש דגם חדש... כך קרה עם הייטי, שיצא לשוק ב-2009, וקסם לרבים בשל מראהו הקופסתי והקשוח. ועכשיו, כשהדור הבא של הטיגואן בפתח, נערכים בסקודה לייצור דגמים חדשים שיתבססו עליו.    

דגם אחד יהיה קרוס-אובר מאורך עם שבעה מושבים, שיוכל לשמש משפחות מורחבות או את נשות הפרברים בארה''ב שמסיעות את הילדים ב''פולים'' לפעילות שאחרי בית הספר. מול עיני המתכננים הצ'כים עומד כדוגמה היונדאי סנטה-פה, שיהיה מתחרה ישיר. הדגם השני יהיה מקבוצת הסאב-קומפקט, דוגמת פיאט 500X , רנו קאפצ'ור והניסאן ג'וק.

כל הדגמים החדשים יצוידו במנועים קטנים וחסכוניים, עם שלוש בוכנות, בנזין ודיזל. לשוק האירופאי תוצע בעיקר תיבת הילוכים ידנית, אבל במדינות מפותחות מוטורית (כמו אצלנו...) היצע יכלול בעיקר תיבה כפולת מצמד, כך שהנהג לא יצטרך לעבוד קשה, חלילה וחס...

על פי הדיווחים, הדגם המאורך יגיח בשנה הבאה והדגם הקטן יותר ב-2017. במקביל, ימשיך גם ייצור של הייטי (למבחן דרכים לייטי 4X4) כל שבארסנל של סקודה יהיו בקרוב שלושה קרוס-אוברים – והקופה תצלצל ביתר עוז...

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

07 בינואר 2015 ב 23:09

טוב לדעת