שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוסאובר חדש לרנו

לאחר החדירה הראשונית לפלח רכבי הפנאי עם הקפצ'ור, רנו עולה מדרגה ותציג בתערוכת הרכב הקרובה בג'נבה את הקדז'אר

האם תהיתם פעם כיצד נקבעים שמות של דגמי רכב חדשים? יושבת בוודאי קבוצה של רעיונאים, שמן הסתם מחפשת שם קליט, חדשני, שמשקף את אופייה של המכונית, את רוח היצרן ושאר הג'מבו-ממבו הפרסומאי המקובל. ומה אנחנו מקבלים בסוף? אם נלך לעולם של רכבי הפנאי, אנחנו מוצאים חזרה לשמות גדולים מהעבר (כמו למשל הצ'ירוקי של ג'יפ), אותיות עם סקס אפיל בצירוף ספרה (X של ב.מ.וו ו-Q של אאודי), או שמות חסרי פשר (כמו Bentayga של בנטלי או Levante של מזארטי).

אבל נראה שמי שלקח את נושא השמות לגבהים מסחררים הוא קונצרן רנו-ניסאן. אחרי הקשקאי והג'וק של ניסאן והקפצ'ור של רנו, מגיעה יצירה חדשה של רנו, שתקרא קאדז'אר (Kadjar). לקופירייטרים שהגו את השם יש הסבר פתלתל מה פירושו, אבל לא נלאה אתכם בסיפור. מה שכן מעניין, שמדובר בקרוס-אובר על בסיס הקשקאי החדש, שיחליף את הקולאוס בליין של רנו.

מדובר ברכב קומפקטי, באורך כולל של 4.45 מטר, שרוחבו 1.84 מטר וגובהו 1.6 מטר והוא ימוצב מעל לקפצ'ור (למבחן דרכים לקפצ'ור). כרגע עוד לא נחשפו פרטים טכניים, אבל סביר שהוא יצויד בהיצע המנועים הרגיל של רנו/ניסאן שאומר מנועי טורבו-בנזין בנפחים של 1.2 ליטר (113 כ'''ס) ושל 1.6 ליטר (148 כ''ס) ומנועי טורבו-דיזל בנפחים של 1.5 ליטר (108 כ''ס) ו-1.6 ליטר (128 כ''ס).

הדגם הבסיסי יוצע עם הנעה קדמית בלבד, כפי שמקובל היום בסיגמנט הזה, אבל יהיה גם דגם עם הנעה בכל הגלגלים, עם אפשרות נעילה של הדיפרנציאל המרכזי. מרווח גחון גבולי (19 ס''מ) וזוויות גישה ונטישה לא מזהירות (18 ו-25 מעלות בהתאמה), יגבילו מאוד את היכולת לרדת עם הקאדז'אר לשטח. אבל מי שירצה רכב שנראה מצוין (לטעמנו..) שאפשר להרחיק איתו יותר מאשר עם רכב פרטי, זאת יכולה להיות בחירה מעניינת.

תגובות

0 תגובות