שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי חוזרת לשם טוסון

הדור הבא של ה-IX35 שהוצג השבוע באירופה, חוזר לשם המקורי

בשנת 2009, כשיונדאי הציגה את הדור השני של הטוסון, שונה השם של רכב הפנאי הקומפקטי ל-IX35, וכך היה גם אצלנו. השבוע, עם הצגתו של הדור השלישי, הודיעה החברה כי חוזרים לשם הישן. לא נמסרה סיבה רשמית למהלך, אך ייתכן שזה קשור לבידול הדגמים, שכן נוצר לא מעט בלבול עם דגמי הנוסעים של יונדאי, הנושאים שמות דומים (I20 , I35 וכו').

מעבר לשינוי השם, יש גם שינויים מהותיים בדגם החדש. מדובר בדגם שנבנה על פלטפורמה חדשה לחלוטין, והוא גדול יותר במידות מהדגם היוצא עם אורך כולל של 4.475 מ', רוחב של 1.85 מ' ומרווח סרנים של 2.67 מ'. בחזית תמצאו גריל שצורתו אופיינית לכל הדגמים החדשים של יונדאי, פגוש עגלגל ויחידות תאורת לד. עיצוב הפנים נקי יחסית, עם מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים. כריות המושבים האלה הוארכו יחסית לדגם היוצא (למבחן דרכים ל-IX35), כדי להעניק תמיכה טובה יותר לרגליים.

מתחת למכסה המנוע תמצאו כמה יחידות כוח: בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 135 כ''ס בגרסה הרגילה ו-176 כ''ס בגרסת טורבו, דיזל בנפח 1.7 ליטר עם 115 כ''ס ועוד לוגם סולר בנפח 2.0 ליטר עם 136  או 184  כ''ס. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית עם שש מהירויות, בגרסת הבנזין טורבו תהיה גם תיבת מצמד כפול עם שבע מהירויות, ובדיזל 2.0 ליטר תוכלו לקבל תיבה אוטומטית עם שש מהירויות. כל המנועים עומדים בתקן יורו 6 וכל הגרסאות יוצעו עם הנעה 2X4 או 4X4.

בטוסון החדש תמצאו גם שלל מערכות, כמו פתיחה חשמלית של הדלת החמישית ברגע שמתקרבים אליה עם המפתח, או מערכת עזר לחניה. המערכות הבטיחותיות כוללות, מלבד הסטנדרט המתבקש, גם מערכת בלימה אוטונומית, הנכנסת לפעולה כשהרכב מתקרב מדי למכשול, מערכת לשמירה על נתיב ומערכת התרעה מפני תנועה המתקרבת מאחור.  

שיווקו של הטוסון החדש יחל באירופה לקראת הקיץ, וייתכן שנראה אותו בארץ עוד בשנת הדגם הנוכחית.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

23 בפברואר 2015 ב 21:24

יונדאי חוזרת לשם טוסון

יש עוד פרטים כמו מרווח גחון, בקרת משיכה, זוויות גישה?