שטח 4X4 > כתבות > חדשות

החלון הסיני - תערוכת הרכב בשנחאי

מלבד נוכחות מלאה של כל יצרניות הרכב, ראינו בתערוכה כמה דגמי קונספט מעניינים של יצרניות מקומיות

כפי שכבר ציינו בעבר, תערוכות הרכב בסין הופכות מדי שנה ליותר ויותר משמעותיות, משום גודלו של השוק שם. אין אף יצרנית גדולה שמקומה נפקד, לרובן יש כבר שיתופי פעולה מקומיים, והתערוכות בשנחאי ובבייג'ין הן חלונות הראווה להצגת מרכולתן לקהל הסיני. את הנפח הגדול ביותר באולמות התצוגה תופסות כמובן החברות המקומיות, שמרבין תוצרתן מכוונת לשוק המקומי ועדיין לא רואים את כלי הרכב שלהן מחוץ לסין.

בצד המכני, המוצרים הסיניים ככל הנראה הולכים ומשתפרים (ורואים זאת גם בתחומים שלא קשורים לרכב). אבל בצד העיצובי, יש להם עוד הרבה מה ללמוד. הפתרון הקל ביותר הוא ל''אמץ'' עיצוב של חברות אחרות, אבל כשהם לא עושים זאת, התוצאות לפעמים מעוררות השתאות. קחו למשל חברה כמו  ג'יינלינג (Jianling), שהציגה בתערוכה שני דגמי קונספט עם זהות לא ברורה. אחד, הנקרא יושנג S330 הוא קרוס-אובר קומפקטי, והשני – יוהו – הוא טנדר בסגנון הסובארו של פעם. העיצוב של שניהם מוחצן ומוגזם, על סף הקיטשיות, עם מוטיבים בלתי אפשריים כמו החלון האחורי הצר בקרוס-אובר או הקווים החדים של הטנדר סטייל ה''שופט דרד''.

חברת BAIC - ראשי תיבות של Beijing Automotive Industry Holding Co - הציגה קונספט משלה, הנקרא BJ20. גם כאן מדובר בקרוס-אובר קומפקטי, אבל עם קווים שפויים יותר שיש האומרים כי קיים דימיון בינם לבין ה-FJ קרוזר של טויוטה (גם השם, אגב, מכוון אותנו לאותו כיוון למרות שבעצם אלו האותיות הראשונות בשמה של החברה). מדובר בדגם שנראה קרוב לייצור, ועל פי הפרסומים הוא אמור להגיע לשווקים בשנה הבאה עם מנועי בנזין בנפח 1.5 ליטר ותג מחיר של כ-13 אלף דולר.

אותה חברה הציגה בתערוכה גם את ה- BJ80C, אותו ראינו לראשונה כקונספט לפני כשנה בתערוכת הרכב של בייג'ין. הסתכלו היטב, אתם רואים את הדמיון, נכון? ממבט מהצד אפשר לטעות בקלות ולחשוב שזה מרצדס G. אבל מה שעוד יותר מעניין, זאת העובדה שמרצדס מחזיקה ב-12 אחוז ממניות BAIC! לא ברור האם יש כאן ניסיון ההעתקה בוטה או שהחברה הגרמנית משתפת פעולה...

אגב, השוק הגדול הבא אליו לטושות העיניים של יצרניות הרכב הוא השוק של אירן. השנים של הסנקציות הכלכליות על המדינה הגבילו מאוד את יבוא הרכב החדש לשם, וברגע שיחתמו הסכמי הגרעין והסנקציות יוסרו, צפויה שם קדחת קניות רצינית. 

תגובות

0 תגובות