שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #31

ה-Q1 של אאודי מתקרב לייצור, הסינים מוכיחים שוב יכולת העתקה וסרט וידיאו המדגים את יכולות מערכת ה-ESP

לפני כשנתיים כבר דיווחנו על ההגעה הצפויה של קרוס-אובר חדש מתוצרת אאודי, שקיבל את השם Q1 ויהיה הקטן ביותר בליין של החברה. כמה קטן? אורך כולל של ארבעה מטר ואולי פחות, בסדר גודל של הניסאן ג'וק או האופל מוקה. השבוע נצפה דגם טרום-ייצור בנסיעת מבחן באירופה, והצפי שהייצור והשיווק יחלו בשנה הבאה.

הרכב יבנה על פלטפורמה מקוצרת של שלדת ה-MQB, השלדה האוניברסאלית של קונצרן פולקסוואגן המשמשת ברבים מדגמיו. המנועים יילקחו מסדרת ה-A1 של אאודי, וההיצע יכלול בנזין משולש בוכנות בנפח 1.0 ליטר, בנזין נוסף בנפח 1.4 ליטר ומנוע דיזל בנפח של 1.6 ליטר, דגמי הבסיס יהיו עם הנעה קדמית בלבד, אך יהיו גם דגמי קוואטרו עם הנעה בכל הגלגלים.

מדינת החקיינים

ליצרניות הרכב בסין כבר יש מוניטין ''מכובד'' של ''שאיבת השראה'' מעיצובים של יצרניות אחרות, מכל קצווי תבל. אחד הדגמים האחרונים ש''נראה כמו'', הוא ה-Landwind X7, שנראה כמו – טוב, אתם תגידו... מבחוץ אי אפשר לטעות בדימיון, אבל מתחת לפחים שוכן מנוע מבית מיצובישי בנפח 2.0 ליטר המספק כ-200 כ''ס, העוברים לגלגלים דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים או אוטומטית עם שמונה.

בהשוואה למקור, העולה בסין למעלה מ-70 אלף דולר, הלנדווינד יימכר במחיר התחלתי של כ-22 אלף דולר וסכום זה יקפוץ ל-24 אלף עבור הדגם המזווד ביותר...

מחברת טאטא, השולטת בלנד רובר, כבר נמסר שאין להם כוונה להיכנס להליכים משפטיים, למרות שיש כאן ''גניבה של רכוש אינטלקטואלי'', לפי הגדרתם.

למה צריך ESP? ככה

אם תהיתם עד כמה יעילות מערכות הבטיחות האלקטרוניות המותקנות בכלי הרכב שלכם, כדאי שתצפו בסרטון המצורף. מגזין הרכב האוסטרלי CarAdvice ערך מבחן ליעילות מערכת ה-ESP בתנאי שלג. הרכב שנבדק הוא הולדן אינסנייה (מקביל לדגם של אופל) ולצורך המבחן נותקו תחילה מערכות הבקרה האלקטרוניות, כולל ה-ABS. כפי שתוכלו לראות בסרטון, הנהג המקצועי שערך את המבחן לא הצליח לעצור בזמן. הגלגלים ננעלו בבלימה, והרכב החליק ישר לתוך שורת הפילונים שהועמדה מולו. בחלק השני של הסרטון, כשכל המערכות פועלות, הכל נראה אחרת: הרכב עוצר בבטחה ובשליטה, כשההיגוי פועל באופן מלא ומאפשר הפניית הרכב לכיוון הדרוש. מרשים, נכון? ובכל זאת, סעו בזהירות.

תגובות

0 תגובות