שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בורגוורד BX7 – שם ישן ל-SUV חדש

חברה סינית הציגה רכב שטח חדש, הנושא שם מחייב של אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמצליחות ביותר שהיו בגרמניה

אצל חובבי הרכב, השם בורגוורד (Borgward) מדליק מיד את בלוטות הנוסטלגיה, במיוחד כשמזכירים את דגם האיזבלה (Isabella) שהחברה ייצרה בשנות ה-50 וה-60. עכשיו השם הזה חוזר, תחת כנפיה של יצרנית הרכב  הסינית פוטון (Foton), והדגם הראשון שנחשף שנושא את השם הוותיק הוא SUV גדול עם שבעה מקומות ישיבה.

ה-SUV, שקיבל את השם המאוד לא סקסי  BX7, נחשף השבוע בתערוכת הרכב בפרנקפורט, כשבחרטומו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 224 כ''ס (PS), תיבת הילוכים כפולת-מצמדים עם שבע מהירויות והנעה בכל הגלגלים. לצד הדגם הרגיל הוצגה גם גרסה היברידית, עם אותו מנוע 2.0 ליטר שמניע את הסרן הקדמי ומנוע חשמלי על הסרן האחורי, עם הספק כולל של 401 כ''ס.

פוטון, כמו מרבית היצרניות הסיניות, עובדת בשיתופי פעולה עם חברות מארצות שונות, בין היתר טויוטה, מרצדס, פולקסוואגן ואיסוזו, כך שייתכן שמתחת למרכב הגדול שוכנים מכללים של אחת מחברות אלו. מה שבטוח, יש דמיון חיצוני רב לאנקלייב של ביואיק, אולי משום שהמעצב של הדגם החדש היה בעברו המעצב של חברת סאאב. סאאב, כידוע, היתה שייכת ל-GM, חברת האם של ביואיק...

ה- BX7 ימכר תחילה רק בשוק הסיני, מאמצע השנה הבאה, לשווקים באירופה ובשאר העולם יגיע שנה לאחר מכן. האם נראה אותו גם בארץ? עד כה אין נוכחות גדולה מדי של יצרניות סיניות בארץ, וגם אלו שכן הגיעו לא זכו להצלחה גדולה מדי. אולי בעתיד זה ישתנה (לסקירת תערוכת הרכב בשנחאי 2015). 

בורגוורד, שנוסדה לאחר מלחמת העולם הראשונה על ידי קארל בורגוורד, היתה אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמצליחות בגרמניה במשך עשורים. מלבד מכוניות נוסעים, היא ייצרה גם מכוניות ספורט מדליקות, משאיות, אוטובוסים, כבאיות, מכוניות חשמליות והליקופטרים. בשנות ה-50, ייצרה מנוע 1.5 ליטר עם 16 שסתומים, ששימש מכוניות מרוץ בפורמולה 2, ואפילו בפורמולה 1. החברה נקלעה לקשיים בראשית שנות ה-60 שהובילו לפשיטת רגל, קווי הייצור נמכרו לתעשיין ממקסיקו שהמשיך לייצר שם את האיזבלה במשך שנים מספר, והשם בורגוורד נעלם מעולם הרכב בשנת 1970. עכשיו הוא חוזר - כשנכדו של קארל, כריסטיאן בורגוורד – עומד בראש הייצור המחודש.         

תגובות

0 תגובות