שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בחזרה לעתיד - גרסת ספייקר

החברה ההולנדית, שבגלגוליה המוקדמים היתה אחת מחלוצות רכבי ה-4X4, נמצאת בשלבי תכנון של SUV מהיר ויוקרתי. וכן, גם יקר...

דוק קל של ערפל מכסה את הימים הראשונים בהיסטוריה של כלי הרכב עם הנעה בכל הגלגלים (התיעוד אז – תחילת המאה ה-20 – כנראה לא היה משהו...) ובכל זאת יש הסכמה כמעט גורפת שהיצרן ההולנדי ספייקר (SPYKER) היה הראשון לייצר רכב כזה במתכונת המוכרת לנו עד היום, עם טרנספר וגלי הינע לשני הסרנים עוד בשנת 1902. החברה, שנוסדה ארבע שנים לפני כן על ידי האחים ג'ייקובס והנדריק ספייקר, התמחתה בייצור מכוניות ספורט יוקרתיות שזכו לאהדה רבה אבל עובדה זו, וגם זכיות במרוצים, לא מומשו לכלל הצלחה מסחרית, ופשיטת הרגל הגיעה בשנת 1925.

השם ספייקר נעלם מעולם הרכב למשך שנים רבות, עד שבשנת 2000 רכשו שני הולנדים את הזכויות על המותג והחזירו אותו לחיים. סמל הפרופלור, זכר לימי מלחמת העולם הראשונה בה ייצרה החברה גם מנועי מטוסים עם המוטו ''עבור הנחושים – אין דרך בלתי אפשרית'', חזר להתנוסס על חרטומן של מכוניות ספורט מהירות ו...יקרות. גם בגלגול המודרני עברה החברה תהפוכות פיננסיות לא פשוטות, במהלכן רכשה את חברת סאאב, מכרה אותה, פשטה רגל – אך הצליחה לשרוד בסופו של דבר.

וממש בימים אלה יצא מייסד החברה, ויקטור מולר, בהצהרה כי עד לסוף השנה הבאה תציג ספייקרSUV  כל-חשמלי, לצד גרסה זהה עם מנוע V-12. הצהרות כאלה כבר שמענו בעבר, עת הציגה החברה דגם קונספט בתערוכת הרכב בג'נבה, לפני כעשר שנים. הדגם, שנקרא D12, נגנז בשל המשבר הכלכלי העולמי של שנת 2008, אבל היום האקלים הכלכלי שונה לחלוטין, יש לא מעט לקוחות עם הרבה כסף שמחפשים משהו שונה ומוכנים לשלם עבור זה.

לדבריו של מולר, דגם קונספט של ה-SUV  החדש יוצג בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס כבר לקראת סוף השנה, והייצור יתחיל כאמור בשנה הבאה. מחירו של דגם הספורט שמייצרת החברה, ה- C8, מתחיל ב-350 אלף דולר, בארצות שמעבר לים. אין ספק ש-SUV  מתוצרתה יעלה לפחות סכום דומה, אם לא יותר, אבל כנראה שלא יחסרו קונים...           

תגובות

0 תגובות