שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקרוס-אובר של לוטוס יגיע בעוד כשנתיים

יצרנית מכוניות הספורט היא אחת החברות האחרונות המצטרפת לקדחת שתקפה את עולם הרכב

לפני כשנה וחצי דיווחנו על כוונתה של חברת לוטוס להיכנס לתחום הרווחי מאוד של רכבי שטח/קרוס-אוברים ועתה נראה שהעניינים שם עברו להילוך גבוה. מנכ''ל החברה, ז'אן-מארק גיילס, מסר השבוע כי הדגם החדש נמצא בשלבי תכנון מתקדמים והוא צפוי להגיע לשווקים בעוד כשנתיים, כדגם 2019. ויש גם בשורה: זה אמור להיות הקרוס-אובר עם המשקל הקל ביותר בסיגמנט שלו.

לוטוס, הנמצאת היום בבעלות של הקונצרן המלזי פרוטון, הציגה דגם קונספט של קרוס-אובר כבר בשנת 2006, אבל לא פיתחה אותו לדגם ייצור. הקונספט זכה אז לביקורות רבה על עיצובו, עם אחוריים ארוכים ודלת חמישית יוצאת דופן. 

הקרוס-אובר החדש יקבל שם שמתחיל באות האנגלית E, כמו כל דגמי לוטוס, ולדברי גיילס הוא יספק חוויית נהיגה דומה לזאת שמספקים דגמי הספורט של החברה: ''הקרוס-אובר שלנו יהיה הקל ביותר והמהיר ביותר בסיגמנט'', אמר בראיון למגזין הרכב Autocar.  

ההפחתה במשקל תושג באמצעות שימוש בחומרים מרוכבים לצד רכיבים שייוצרו מאלומיניום, כולל חלקי מתלה. בכך ייחסכו כ-200 ק''ג יחסית לדגמים דומים של המתחרים, דוגמת פורשה מקאן ואאודי Q5. הכוח יתקבל מסדרת המנועים שמשמשים גם בדגמי הספורט, כמו מנוע הטורבו-בנזין ארבע בוכנות בנפח  1.8 ליטר או מנוע ה-V6  בנפח 3.5 ליטר. בשלב זה עדיין לא פורסמו פרטים טכניים נוספים.

תגובות

0 תגובות