שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס G - בחזרה לשורשים

חברת מרצדס חזרה לייצר דגם בסיסי של ה-G, במפרט צבאי כמעט, ועם תג מחיר שפוי. יחסית

קרוב ל-40 שנה חלפו מאז שגלגלי המרצדס G הראשון טעמו את טעמם של הבוץ והאבק, ובארבעת העשורים הללו הוא התברגן, השמין ועטה על עצמו אביזרי מותרות רבים, הכל כדי להשביע את רצונם של הקונים עמוקי הכיסים. ה-G, שנולד כרכב צבאי ספרטני וקשוח (שתוכנן ויוצר בכלל במפעלי שטייר-דיימלר-פוך באוסטריה), הפך לחביבם של אוליגרכים ואילי נפט ואלה דרשו את מנות התפנוקים שלהם: ריפודי עור מצועצעים, מערכות בידור משוכללות, מנועים עתירי כוח ושלל אמצעי בטיחות ממיטב ההיצע של מרצדס. בהתאמה, המחיר של ה-G הלך והאמיר לגבהים דלילי חמצן ועשירים במזומן.

לאחרונה, הגיעו בחברה להכרה כי יש עדיין בעולם יצורים מוזרים, שרוצים את ה-G שלהם חף מכל מותרות, ספרטני ופשוט כמו ההוא של פעם. עבורם, החלה מרצדס לייצר את ה-G350d Professional, גרסת בסיס במפרט כמעט צבאי. לא עוד ריפודים מעורות אקזוטיים, שלום לחישוקים מוגדלים עם צמיגים נמוכי חתך, להתראות גם למנועים מפלצתיים עם עדרי סוסים.

ומה בכל זאת תקבלו? מערכת הקפיצים של ה''פרו'' שודרגה וכוילה לנסיעת שטח, מרווח הגחון הוגדל במקצת, הותקנו חישוקים בגודל 16 אינץ' עם צמיגי AT עוטי בשר, הפגוש הקדמי עשוי ברזל ובו כננת, גגון אינטגרלי רוכב ממעל ואליו מחובר סולם, ויש גם מחיצת רשת בין תא הנוסעים לתא המטען, שרצפתו חופתה בעץ. המנוע הוא דיזל בתצורת V-6 בנפח 3.0 ליטר המספק 242 כ''ס, משודך לתיבה אוטומטית בעלת שבע מהירויות וכמו בכל דגמי ה-G יש נעילות לכל שלושת הדיפרנציאלים.

גם בגרסה הזו ה-G אינו זול, ומחירו באירופה עומד על כ-90 אלף דולר. בתרגום למחירים בישראל, כולל מיסוי, משהו בסביבות ה-750 אלף שקל. ממש לא לכיס של כל אחד, אבל עם פוטנציאל לא רע לרכישה כמשומש אי שם בעתיד, אם יגיע בכלל לארץ... (לכתבה על מפגש עם G בישראל)

תגובות

1 תגובות

1

barak1.0

06 ביוני 2016 ב 09:25

ואני חיכיתי במתח לראות את המחיר..חח