שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של הראם – בסיס ל-SUV גדול?

חשבנו שרכבי שטח שנבנים על בסיס טנדרים הם פאסה – אבל בקונצרן קרייזלר דווקא שוקלים לחזור לתצורה הזו

מאז שקונצרן קרייזלר עבר לבעלות של פיאט, לא מפסיקים ל''פמפם'' שם את השמועות לגבי רכב שטח גדול, עם שבעה מקומות, שאפילו קיבל כבר שם: גרנד ואגוניר (ראו כאן וגם כאן). על פי כל הגיון, דגם כזה אמור להיות מבוסס על הגרנד צ'ירוקי ש''יימתח'' במקצת, אבל השבוע שמענו זמירות אחרות מצידו של מייק מנלי, מנהל חטיבות ג'יפ וראם בקונצרן: לדבריו, הם שוקלים בנייתSUV  גדול על בסיס הראם 1500 החדש, שעתיד להגיע לשוק בעוד כשנתיים.

הצהרה הזו די מפתיעה משום שמרבית היצרניות, כולל קרייזלר, הפסיקו כמעט לחלוטין את ייצור רכבי השטח מבוססי הטנדרים, לטובת קרוס-אוברים למיניהם שנבנים על פלטפורמות של מכוניות נוסעים. עבור מי שעומד בראש חטיבת ג'יפ, ההצהרה הזו מפתיעה עוד יותר: טנדרים עדיין נבנים עם מרכב ושלדה נפרדים וסרן חי מאחור (ולעתים גם מלפנים), ולבסס SUV  חדש על תצורה כזו זאת נסיגה מסוימת לאחור עבור החטיבה, שכל רכבי השטח שלה נבנים היום עם שלדה אחודה ומתלים נפרדים בכל גלגל (למעט הרנגלר).

נכון שהראם 1500 הוא הקליל והקומפקטי מבין דגמי הראם – במושגים אמריקאים כמובן – וראינו כבר שהם יודעים להתאים לטנדרים האלה מתלי אוויר שמאפשרים הגבהת הרכב בעת שיורדים לשטח, אבל בעידן שבו החיסכון בדלק והפחתת פליטת המזהמים הם שיקולים כבדי משקל בתכנון דגמים חדשים, המהלך עליו דיבר מנלי נראה מעט מוזר.        

אבל בקרייזלר-ג'יפ פוזלים ככל הנראה לנתוני המכירות של ג'נרל מוטורס, שהצליחה בשנת 2015 למכור למעלה מ-200 אלף יחידות מהג'מוסים הגדולים שלה, שגם הם נבנים על שלדות טנדרים: היוקון, הטאהו, הסברבן והקדילאק אסקלייד. זה אומר שהאמריקאים, לפחות חלקם, הפסיקו לחשוש מכלי רכב עם צריכת דלק גבוהה ומנלי רוצה להצטרף לחגיגה. ואם זה יהיה דומה, אפילו במעט, לדגם הקונספט שנקרא ''צ'יף'' שהוצג לפני כשנה – לא אכפת לנו על איזו פלטפורמה ייבנו אותו.

תגובות

0 תגובות