שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סקודה חושפת את הקודיאק

זהו רכב השטח הגדול הראשון מתוצרת החברה, שיציע שבעה מקומות ישיבה ומבחר של חמישה מנועים

השבוע נחשף בצורה רשמית רכב השטח החדש של סקודה, הנקרא קודיאק (Kodiaq – סוג של דוב). מדובר ברכב בגודל בינוני-גדול, עם אורך של כ-4.7 מטר, דומה ליונדאי סנטה פה/קיה סורנטו, שניים מהדגמים העיקריים מולם יתחרה. בדגם החדש תהיה אופציה לשבעה מקומות ישיבה ומגוון של מנועים ותיבות הילוכים. העיצוב הוא ''סקודאי'' מובהק, עם הגריל הבולט אותו אפשר למצוא בשאר דגמי החברה, פנסים ראשיים צרים ופנסים תואמים מאחור.

בסך הכל יהיו שלוש רמות גימור והיצע של חמישה מנועים: שניים דיזל בנפח של 2.0 ליטר עם 150 ו-190 כ''ס, ושלושה בנזין, שניים מהם בנפח  1.4 ליטר עם 125 ו-150 כ''ס, ואחד בנפח 2.0 ליטר עם 180 כ''ס. בכל המנועים מנגנון של עצור-סע לחסכון בדלק. 

רמות הגימור הגבוהות יצוידו בתיבות הילוכים כפולות מצמדים עם שבע מהירויות והנעה כפולה, בעוד שברמות הנמוכות יותר תמצאו תיבות הילוכים ידניות וההנעה הכפולה תוצע כאופציה, מלבד בדגם הכניסה שיהיה עם הנעה קדמית בלבד. בקודיאק מערכת לבחירת מצבי נהיגה, שמאפשרת בחירה בין מצב רגיל, חסכוני או ספורטיבי ובדגמי ה-4X4 יהיה גם מצב שטח. בכל מצב, מערכות הרכב השונות יתאימו עצמן לבחירה של הנהג.  

הדגם החדש יציע גם שלל מערכות בטיחות, חלקן חדשות בסקודה אך מוכרות מדגמים אחרים של קונצרן פולקסוואגן: מערכת בלימת חירום אוטונומית, התראה על שמירת נתיב, התראה על עצמים באזורים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות ומערכת עזר לגרירה. כל המידע יתקבל על מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', עם אופציה למסך גדול יותר, של 8.0 אינץ', ואפשרות בחירה בין מערכת הפעלה של אפל או אנדרואיד.

השיווק של הדגם החדש באירופה צפוי בתחילת השנה הבאה, לישראל יגיע לקראת החצי השני של השנה. המחיר עדיין לא ידוע.

 

תגובות

0 תגובות