שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה מעדכנת את סדרת 70 של הלנד קרוזר

אחד מהדינוזאורים האחרונים בעולם רכבי השטח עובר בימים אלה מקצה שיפורים רציני, שמקדם אותו לעידן המודרני

הלנד קרוזר סדרה 70 הוא אחד מרכבי השטח האחרונים המיוצרים לפי התפריט של פעם, חסונים וקשוחים, בנויים להתמודד עם עבודה קשה במרחבי אוסטרליה ובסוואנות של אפריקה, לשרוד מסעות ארוכים ולשרת גם בכוחות הביטחון במדינות שונות. עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, הדגמים השונים של הסדרה נראים כמו דינוזאורים בעולם הרכב העכשווי, שנודד יותר ויותר לכיוון הקרוס-אוברים למיניהם.

ובשל היותם דינוזאורים, הלנד קרוזרים סדרה 70 משווקים לצערנו רק במדינות המוגדרות כמתפתחות, שכן הם אינם עומדים בתקינות המחמירות של בטיחות וזיהום אוויר. אבל בימים אלה הוצג באוסטרליה דגם 2017 של הסדרה, עם כמה שינויים משמעותיים שמבשרים אולי על שינוי בחשיבה אצל מנהלי טויוטה.

בראש ובראשונה, מדובר בתוספת מהותית של אמצעי בטיחות שהותקנו ברכב, כמו בקרת יציבות, חלוקת בלימה אלקטרונית וכריות אוויר נוספות, שיחד עם שינוי מסיבי בפגוש הקדמי הביאו לדגם הזה ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של ה- ANCAP (ראה בסרטון בהמשך). נראה שהאלקטרוניקה היא כבר לא מלה גסה בדגמים האלה, וכך נוספו גם בקרת משיכה אקטיבית ומערכת עזר לזינוק בעליה. המנוע, V-8 דיזל בנפח של 4.5 ליטר, עבר מקצה שיפורים שכלל החלפת מזרקים והתקנת מסנן חלקיקים, מה ששיפר את תצרוכת הדלק ועוזר להקטנת זיהום האוויר (המנוע הזה עומד בתקן יורו 5).

כל השינויים האלה מוצעים כרגע רק בדגם הטנדר חד-קבינה, אבל קשה להניח שטויוטה השקיעה כל כך הרבה מאמצים וממון בשינוי של דגם אחד בלבד בסדרה, שכוללת גם טנדר עם קבינה כפולה, גרסה כמו-צבאית עם שלוש דלתות ומושבים אחוריים המותקנים לאורך (כמו בדגמי ה-73 וה-75 שהגיעו לארץ ב-1998 ראו בלינק הזה כתבה על אחד מהם) ודגם SUV עם חמש דלתות. ברקע הדברים רוחשות שמועות שהחברה מתכוונת להתחיל ולשווק את הלנד קרוזים מסדרה 70 בארה''ב ומכינה אותם לעמידה בתקנים הנדרשים שם. אם זה אכן יקרה, אולי, הלוואי, נראה אותם גם אצלנו.

ועוד כמה קישורים על סדרת ה-70:

לנד קרוזר סדרה 70 עם הנעה 6X6

טנדר טויוטה לנד קרוזר סדרה 70

טויוטה-לנד בבחריה - המדבר המערבי - מצרים

ציון 5 כוכבים במבחני הריסוק

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - מימון

21 בנובמבר 2022 ב 15:21

מתי אפשר לקנות כזה בארץ

2

Ogash Ofer

21 בנובמבר 2022 ב 15:28

אורח/ת - מימון כתב/ה:
"

מתי אפשר לקנות כזה בארץ

"
לא נראה לי שאפשר. אולי בייבוא אישי