שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לא לבעלי לב חלש: SBS עם 520 כ''ס!

חברת ניקולה מארה''ב מפתחת כלי עם הנעה חשמלית, שהזינוק שלו מהיר כמו זה של הפורשה 911 GT3

חשבתם שמנוע עם 154 כ''ס כמו שמציע המאווריק X3 זה השיא ברכבי SBS? אז חשבתם. חברת ניקולה (Nikola) האמריקאית מתכוונת לייצר כלי כזה, עם 520 כ''ס! ותשאלו - איך כלי קטן יחסית בגודל יכול לסחוב מנוע כזה מפלצתי? התשובה היא... חשמל. הניקולה זירו (Zero) יצויד בארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, מוזנים מסוללות שיספיקו לטווח נסיעה של יותר מ-300 ק''מ. כל הכוח הזה מתורגם לזינוק מ-0 ל-60 מייל (96 קמ''ש) תוך שלוש שניות, נתון שלא יבייש את הזירו מול פורשה 911 GT3.

image

מעבר לכוח האדיר ושיטת ההנעה - וגם ארבעה מושבים - הזירו יציע תכונות מעניינות נוספות. במהירויות נמוכות, צמד הגלגלים שמאחור משתתף בהיגוי, בזוויות שבין 5 ל-10 מעלות. האופציה הזו מאפשרת תמרון טוב יותר בשטחים קשים, במיוחד בטיפוס בשטח סלעי. ברגע שהמהירות עולה על 32 קמ''ש (20 מייל/שעה) יכולת ההיגוי הזו מתבטלת. צמיגים בקוטר 32 אינץ' עם מערכת לשינוי לחץ האוויר תוך כדי נסיעה, מתלים עם מהלך של יותר מחצי מטר, כננות קדמית ואחורית - ישלימו חבילת שטח מנצחת. כל מערכות העזר החשמליות יופעלו ממצבר נוסף, שייטען משני תאים סולאריים שיותקנו על גג הכלי.

עם מחיר שיעמוד על 37 אלף דולר (הנחה מיוחדת ל-5000 המזמינים הראשונים, לאחר מכן המחיר יעלה ל-42 אלף דולר) אין ספק שהזירו יקרוץ ללא מעט קונים. כרגע, מדובר רק בקונספט ראשוני שנמצא בשלבי ניסוי, אך בחברה שבסיסה בסולק לייק סיטי טוענים שדגם הייצור יגיע עוד לפני תום העשור הנוכחי. שם החברה, אגב, הוא עוד הומאז' לניקולה טסלה, המדען והממציא (1856-1943), שנחשב לגדול מהנדסי החשמל בעולם ובין היתר המציא את מנוע החשמל שעובד בזרם חלופין.

image

image

תגובות

0 תגובות