שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קרוס-אובר חדש של סיטרואן יוצג בתערוכת ג'נבה הקרובה

הדגם, שייקרא C-Aircross, יצויד בהנעה קדמית בלבד אבל יהיה בעל יכולות שטח משופרות

חברת סיטרואן היתה ידועה במשך השנים בזכות עיצובים יוצאי דופן של מכוניותיה, ייחוד שנעלם למשך תקופה ועתה חוזר בגדול, עם דגמים מושכי עין כמו הקקטוס וכל סדרת ה-DS  (למבחן דרכים לקקטוס). עתה עומדת החברה להשיק קרוס-אובר חדש עם כעיצוב מדליק, שיוצג בחודש הבא בתערוכת הרכב בג'נבה. הדגם הזה, שייקרא C-Aircross, כבר נחשף כדגם קונספט ומלבד הצד העיצובי יש בו גם כמה אלמנטים טכנולוגיים מעניינים, שלא בטוח שכולם יגיעו לדגם הייצור.

כמו לא מעט קרוס-אוברים קטנים, גם C-Aircross יצויד בהנעה קדמית בלבד. אבל כדי לאפשר לו תנועה סבירה בשטח, הוא יגיע עם מערכת בקרה שתאפשר חמישה מצבי נסיעה: רגיל – לכבישים, חול, שלג, שטח ומצב נוסף שמבטל את בקרת היציבות (ESP). מערכת כזו אינה הופכת כמובן את הרכב לחיית שטח, היא רק מתאימה את המכלולים השונים לתנועה במצבי הדרך המשתנים, אם על ידי שינוי מהירות התגובה של בקרת המשיכה, שינוי בתזמון החלפת ההילוכים ועוד. אגב, מי שעדיין זוכר את הדה-שבו המיתולוגית, יודע שלסיטרואן יש את היכולת לייצר רכב עם הנעה קדמית בלבד אבל עם יכולת שטח נהדרת... (לכתבה על מסלול שטח עם דה-שבו).

בעוד שהמערכת הזו תגיע בוודאות עם דגם הייצור, איננו בטוחים לגבי כמה מהאלמנטים העיצוביים, כמו דלתות ההתאבדות (הדלתות האחוריות נפתחות לאחור, ללא קורות אמצע), מערכת המצלמות שמחליפות את מראות הצד, והתצוגה העלית מול פניו של הנהג המחליפה את לוח השעונים המסורתי. לא בטוח גם ששילוב הצבעים הנועז בתא הנוסעים של דגם הקונספט ישרוד את המעבר לקו הייצור.

היצע המנועים יגיע מהאורווה של קונצרן פיג'ו-סיטרואן, ויכלול מנועי בנזין קטני נפח, דיסלים הכרחיים וגם דגם היברידי עם הספק משולב של למעלה מ-200 כ''ס. על פי הפרסומים, דגם זה גם מבשר את העיצוב של ה-C3 פיקאסו החדש, שאמור להגיח גם הוא בשנה הקרובה ויזנח את מראה המיניוואן לטובת קווים של קרוס-אובר, בהתאם למגמה השלטת היום בעולם הרכב. 

תגובות

0 תגובות