שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ערב הכנה לליגת היוקוהמה צ'אלנג'

בערב יום שלישי התייצבו מיטב ג'יפאי ישראל למפגש הכנה לליגת היוקוהמה צ'אלנג'. מיקי ושחר רמזו לנו, שצפוייה השנה הפתעה בצוותים

בערב יום שלישי התייצבו מיטב ג'יפאי ישראל למפגש הכנה לליגת היוקוהמה צ'אלנג', שנערך במשרדי חברת קרוס קאונטרי במושב חגור. למפגש הגיעו כל הצוותים המשתתפים. כרגע רשומים 5 צוותים בקטגורית EXTREME - לג'יפים המשופרים, ושישה לקטגורית ה- ADVENTURE לג'יפים היותר סטנדרטים. שחר ומיקי מקרוס קאונטרי מנסים לארגן לנו קוריוז קטן בתור הצוות השישי ל- EXTREME, שישלים 12 צוותים שישתתפו בליגה. הם לא מוכנים לנדב כרגע פרטים או לחשוף מי יהיה בצוות השישי, רק מבטיחים שיהיה מעניין.

בתחילה חשבנו שאנו באים לערב הדרכה יבש שבו יוקרא התקנון ותו לא, אולם לאור השתלשלות העניינים החלטתי לכנות את הערב, ערב הכנה. זאת משום שבערב זה, מלבד הקראת התקנון ושימת דגש על הנקודות הבעייתיות שבו, היתה אינטרקציה מופלאה בין המארגנים לבין המשתתפים, ובין המשתתפים לבין עצמם. מיקי ושחר הכירו לכולם את נעם היימן, פיגורת שטח רצינית - המשמש גם כמנהל המועדון של האתר - שיהיה הצ'יף מרשל, כלומר השופט הראשי, של התחרות. זאת בשונה משנים עברו, בהן שימש מיקי כשופט הראשי. השנה מיקי ושחר יתרכזו בניהול השוטף של המירוץ ובפתרונות יצירתיים לבעיות שיתעוררו בשטח. אבל עיקר הדיון התרכז סביב התקנון, שכולל כמה סעיפים חדשים, אחד מהם קשור לעובדה שהטלוויזיה מצלמת את הליגה. על פי הסעיף החדש - שקיבל את השם סעיף טלוויזיה - אם יתגלה בסרט הווידיאו כי קבוצה קיבלה ניקוד עקב פעולה אסורה החורגת מהתקנון - הנקודות ילקחו ממנה, גם לאחר תום המירוץ. תקנה נוספת שנדונה בערב היא איסור החלפת רכבים במהלך הליגה כולה. המטרה של סעיף זה, הסביר מיקי, היא למנוע אפשרות של החלפת רכבים לפי אופי המירוץ. כלומר, לא ייתכן שרכב שהוא טוב בסלעים יוחלף לפני מחזור הדיונות ולהיפך. חריגה מסעיף זה תורשה רק במקרים קיצוניים המגובים בנימוקים משכנעים, כמו גניבת רכב, תקלה טכנית חמורה ועוד. בכל מקרה, החלפת הרכב תותר רק לפי שיקול דעתם של המארגנים. סוגיה שעוררה מחלוקת קשה בין המשתתפים, ובראשם עדו כהן, היא סוגיית נגיעות בסס''ל (למי שעדיין לא יודע: זהו סרט הסימון שנמתח משני צדי המסלול). עקב נסיון העבר החליטה חברת קרוס קאונטרי להתיר נגיעות סס''ל במקומות שאין בהם מעבר מכשול, כגון תמרון הרכב, כניסה למכשול ועוד. עדו טען, כי הדבר מקנה שיקול דעת נרחב למרשל והדבר יכול לגרום לוויכוחים מיותרים. עדו הציע לנקוט בשיטה הנהוגה בארה''ב, שם מציבים עמודי פלסטיק גמישים במקומות המועדים לפורענות, במקום הסס''ל שיכול להיקרע או לעוף ברוח. מיקי ושחר החליטו לקבל את ההצעה חלקית, כלומר במקומות שבהם לא יורדו נקודות, צבע הסס''ל יהיה שונה. בנוסף, הבטיחו המארגנים לשקול את עניין העמודים. נקודה חשובה שהבליטו המארגנים היא שאת כל ציוד החילוץ יש לשאת על הג'יפ כבר בעת הכניסה למכשול. לא תותר הבאת ציוד משטח ההתארגנות בעת הנסיעה במכשול. הזמן בכל מכשול יתחיל להימדד מהרגע שהמרשל יסמן, ואז גם ניתן יהיה להוריד ציוד. הזמן ייעצר רק ברגע שהצוות יגיע לסיום של המכשול, כשכל הציוד מועמס חזרה על הרכבים. על הצוות יהיה להשאיר את המכשול נקי מציוד ומיתדות, ורק אז תיעצר מדידת הזמן. נקודה בטיחותית חשובה שהוכנסה לתקנון: לא יתאפשר ייצוב רכבים על ידי אנשים שנתלים עליהם מבחוץ, הייצוב יתבצע רק עם נקודות עיגון. במהלך הערב שמענו על ההשקעה הרבה של הקבוצות בליגה, הן בבניית ובשיפור הרכבים והן באימונים שנעשים מדי שבת. גיא רפאל , ראש צוות פרוג'יפ, סיפר כי ישנה עבודה רבה על ה- FLEX-NASTER , ועל הרכב השני בצוות, הסופה של אילן שושה. ''אנחנו משקיעים עבודה, זמן וכסף רב. ההכנות הן רבות ומזה כמה שבתות שאנו חורשים את אזור יבניאל, כדי להכיר את כל המקומות בהם אנחנו מעריכים שתהיה התחרות הראשונה''.

תגובות

0 תגובות